تاریخ انتشار: شنبه 1398/08/11 - 23:13
کد خبر: 333555

نقوی حسینی در دانشگاه تهران:

دولت ۴۱ توصیه FATF را پذیرفته و امضا کرده است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اسفند انتخابات است.در انتخابهایتان دقت کنید. نمایندگانی انتخاب کنید که زیپ جیبشان را ببندند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، برنامه امروز بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سالن ثامن این دانشکده با حضور نقوی حسینی نماینده مجلس برگزار شد.

وی در ابتدا با اشاره به ماجرای برجام گفت: بعد از اجرای تعهدات ما در برجام تازه انجام تعهدات آن‌ها آغاز شد. ما پیش بینی می‌کردیم که اینها هیچگاه به تعهدات خود عمل نخواهند کرد، اما طرف مقابل ما را بی سواد خواند در حالیکه ما بیسواد نبودیم و از تجربه خود می‌گفتیم.

وی ادامه داد:در جلسه ۱۵نفره که درباره برجام در مجلس برگزار شد به ظریف گفتم که همین الان برای اجاره منزل به خیابان بهارستان بروید باید مبایعه نامه امضا کنید که در این مبایعه نامه حدود۴یا۵ بند درباره فسخ قرار داد نوشته شده است. می‌شود در این برجام یک بند درباره فسخ قرارداد به ما نشان دهید که اگر طرف مقابل عمل نکرد چه می‌شود؟ ظریف گفت: اگر، یعنی چه؟ چندین سال همین ادبیات را داشتید که توافق نشده است، ما اعتماد کرده ایم و توافق کردیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با همین روال وقتی آمریکایی‌ها زیر برجام زدند و عمل نکردند دستگاه دیپلماسی ما هیچ چیزی در برجام پیدا نکرد که بر مبنای آن شکایت کند، متوسل شد به پیمان مودت ایران و آمریکا در سال ۳۴ و برمبنای آن شکایت کردند.

نقوی حسینی تصریح کرد: همه این‌ها در حالی بود که ما از روز اول گفتیم اروپایی‌ها به برجام متعهد نخواهند بود، ولی باز هم امیدوار بودند و می‌گفتند اینها قول داده اند و ۱۱تعهد داده اند. حدود ۵ماه گذشت و اروپایی‌ها عمل نکردند، بهانه تراشیدند، تحریم‌های ثانویه بازگشت و اوضاع را بازگرداندند به قبل از برجام، خیلی بدتر از قبل از برجام و چندماهی ایران را دواندند و بعد اینستکس را مطرح کردند که آن هم چندماه طول کشید و هیچ نشد، ایران در یک بازی که هیچکس به تعهداتش عمل نکرد باقی ماند.

وی افزود:یکی دیگر از بهانه‌هایی که برای عمل نکردن به برجام می‌آوردند اف‌ای تی اف بود. دولت وارد مذاکره شد و ۴۱توصیه اف‌ای تی اف را پذیرفت و امضا کرد و بعد از آن خیلی بحث و جدل بر سر این موضوع شد. البته الان دیگر بحث آقایان با خروج آمریکا و تحریم‌های ثانویه درباره اف‌ای تی اف و پالرمو دیگر جایگاهی ندارد.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین مواجهه ما با آمریکا مبارزه جدی و بزرگی در مقابل استکبار است و آن‌ها هم تمام قد در مقابل ما ایستاده اند و روز به روز هم نقطه ای‌تر هدف گیری می‌کنند. ما موفقیت‌های بزرگی داشته ایم و آن‌ها هم ناکامی‌های داشته اند و بالعکس.

نقوی حسینی با اشاره به خطر جدی نفوذ گفت: نفوذ از آنچه فکر کنیم جدی‌تر است. وقتی در عالیترین سطح دیپلماسی کشور مسائلی بیرون می‌آید که متوجه نفوذ می‌شویم باید آن را جدی بگیریم. آن‌ها استاد شده اند و راه‌های مقابله را یادگرفته اند و راه‌های نفوذ را یادگرفته اند. هماورد ما با آمریکا بسیار جدی است و آن‌ها تمام قد در مقابل ما ایستاده اند و ما هم تمام قد درمقابل آنهاایستاده ایم.

این نماینده مجلس ادامه داد: یک روزی رژیم صهیونیستی سرش را پایین می‌انداخت و چند کشور را مورد حمله قرار می‌داد، اما امروز جرئت نمی‌کند قدم بردارد.

وی با اشاره با انتخابات مجلس ادامه داد: اسفندماه انتخابات است به انتخاب نماینده هایتان دقت کنید. نمایندگانی انتخاب کنید که صدای ملت باشند و زیپ جیبشان را ببندند تا بتوانند مشکلات را حل کنند. سال ۷۰ که ما دانشجو بودیم یکی از همکلاسی‌های من دیدگاهش چپ بود، ولی همه رفتارهایش راست بود. یکبار از او دلیل این را پرسیدم گفت: آقای نقوی ما شاسی مان راست است، ولی اتاقشان چپ است. یعنی دزد نباشی. ساده زیست باشی. از آرمان‌ها و اصول انقلاب خارج نشوی. چپاولگری به اموال بیت المال نکنی. نمی‌شود که بگویی اصولگرا هستم و دزدی کنی.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top