تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/13 - 02:12
کد خبر: 333728

واکنش فعال دانشجویی به مخالفت نمایندگان مازندران با شفافیت آراء

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران گفت: نمایندگان مجلس مازندران با طرح دو فوریتی شفاف آراء موافق نبوده و به آن رای ندادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدامیر ساداتی‌کرمی با اشاره به دغدغه‌های بسیج دانشجویی مازندران در مطالبه‌گری و طرح شفافیت اعلام اموال مسؤولان استان، اظهار کرد: در این زمینه نیاز به همراهی و همکاری رسانه‌های استان مازندران داریم.

وی با اعلام اینکه استان‌های مازندران با دغدغه و حساسیت بیشتری در این حوزه وارد شوند، تصریح کرد: در حوزه دانشگاهی شفافیتی در ارتباط با بودجه‌های فرهنگی دانشگاهی وجود ندارد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران خاطر نشان کرد: برای هر دانشجو 45 هزار تومان سرانه فرهنگی در نظر گرفته شده 200 هزار دانشجوی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت دارند که با حساب سرانگشتی باید سالانه 90 میلیارد تومان اعتبار در این بخش وجود داشته باشد، آیا واقعا به اندازه 90 میلیارد تومان کار فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان مازندران انجام می‌شود؟

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات و حضور پر و پا قرص نمایندگان مجلس در فضای مجازی،بیان کرد: هر نماینده مجلس در استان مازندران عضو کمیسیون تخصصی است، بنا داریم در این حوزه به صورت جدی از نمایندگان مجلس مازندران مطالبه‌گری کنیم که واقعا در حوزه تخصصی خویش چه اقدامی برای مازندران و حوزه انتخابی خویش و برای کشور داشته‌اند.

ساداتی‌کریمی در ادامه به چالش‌های ایجاد شده در ارتباط با زباله بحث انتقال زباله ساری و مسائل پیش آمده، گفت: در بحث ایجاد کارخانه زباله‌سوز تعهداتی وجود داشته که عملیاتی نشده است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران خاطر نشان کرد: موافق هرج و مرج در هیچ حوزه‌ای نیستم اما در کنار آن مسؤولان اجرایی باید پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای بررسی بیشتر در ارتباط با مشکلات ایجاد شده زباله در چهاردانگه مازندران نیاز به بررسی میدانی داریم که تحقیقات میدانی در این حوزه را در دستور کار خویش قرار می‌دهیم.

ساداتی‌کرمی به حواشی ایجاد شده برای اعضای شورای شهرهای مختلف استان مازندران، بیان کرد: در مدت یک دوره این همه مشکلات در شورای شهرهای استان واقعا جای نگرانی دارد.

وی در ادامه با اعلام اینکه در بودجه فرهنگی شهرداری‌ها شفافیت وجود ندارد، افزود: مطالبه‌گری بسیج دانشجویی مازندران در این حوزه آغاز شده و به صورت جدی در این بخش ورود پیدا می‌کنیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اشاره به تبلیغات گسترده نمایندگان مجلس استان در ارتباط با طرح شفافیت آراء اینگونه به مباحث خویش ادامه داد که چرا نمایندگان با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ نماینده مازندران با دو فوریت طرح شفاف سازی آراء موافق نبوده است.

دو فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان، اوایل شهریور در صحن علنی به بحث گذاشته شد، از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در مجلس فقط ۶۹ نفر با دو فوریت این طرح موافقت کردند، ۱۰۳ نماینده رای مخالف دادند، ۸ نفر ممتنع و ۳۲ نماینده هم رای ندادند در حالی که ۱۹۵ نماینده طرح این طرح را امضا کرده بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top