به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، پیشتر درگزارشی به چشم امید مدیران شبکههای مختلف سیما به بازگشت چهرهها و برندهایی که پیشتر توفیقشان در جذب مخاطب تضمینشده بود، به آنتن نوشته بودیم. برندهایی که طبیعتا جزو «داشتهها» محسوب میشوند و اتکا به آنها فینفسه نمیتواند محل ایراد و انتقاد باشد اما وقتی چرخه تولید و عرضه برندهای تازهتر مختل میشود، این حجم از امیدواری به برندهای جواب پس داده، صورت نگرانکننده پیدا میکند.
این هفته زمزمه بازگشت یکی از موفقترین برندهای سیما در جذب مخاطب، جدیتر از قبل در محافل رسانهای مطرح شد؛ ابتدا برخی کانالهای مجازی خبر از مذاکره مجدد مدیران شبکه «نسیم» با مهران مدیری برای از سر گیری تولید «دورهمی» دادند و بعد از آن بود که یکی از مسئولان روابط عمومی سیما، به سنت سالهای اخیر بهجای تأیید و یا تکذیب رسمی اصل خبر ترجیح داد در صفحه شخصی خود در فضای مجازی تلویحاً به نام «دورهمی» اشاره کرد تا قطعهای دیگر از پازل گمانهزنی در این مورد را تکمیل کند؛ البته بازهم بهصورت غیررسمی!
ماجرای مذاکره با مهران مدیری برای از سرگیری تولید «دورهمی» از آنجا بهصورت ویژه موردتوجه رسانهها قرار گرفت که این برنامه طی سال گذشته یکی از موفقترین برنامههای سیما بوده و بعد از بروز برخی حواشی و عدم توافق میان مدیران سیما و تیم تولید، خبر رسید مدیری و تهیهکنندهاش مصطفی احمدی قصد دارند با همین حال و هوا برنامه «شبنشینی» را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی به جای آنتن صداوسیما به سرانجام برسانند.
نکته مهم در تبلیغات و پیشخبرهای «شبنشینی» هم تمرکز بر عبور از محدودیتها و خطوط قرمز سازمان صداوسیما بود، چه اینکه در یکی از نخستین تصاویر منتشر شده از مهران مدیری در لوکیشن «شبنشینی» برای معرفی این برنامه، سیگاری در دست او دیده میشد که طبیعتاً با شمایل استاندارد یک مجری در قاب تلویزیون همخوانی نداشت. بعدها وقتی خبر رسید اولین قسمت «شبنشینی» با حضور پیمان قاسمخانی (از مهمترین چهرههای ممنوعالتصویر سالهای اخیر سیما) ضبط شده، گمانهزنیها تبدیل به یقیین شد که مدیری قصد دارد چارچوبهای ممیزی در صداوسیما را به چالش بکشد.
در چنین شرایطی بود که خبر غیررسمی شکایت سازمان صداوسیما از تیم تولید «شبنشینی» به دلیل شباهت این برنامه به برند «دورهمی» در تلویزیون منتشر شد و بهرغم صدور پروانه ساخت از سوی وزارت ارشاد برای «شبنشینی»، همه چیز درباره عرضه این برنامه در شبکه نمایش خانگی در هاله ابهام فرورفت.
هفته گذشته اما خبر غیرمنتظره مذاکره مجدد تلویزیون با مهران مدیری برای بازگشت به «دورهمی» منتشر شد، مذاکرهای که هم میتواند ریشه در شکایت سازمان و مسدود شدن مسیر تولید «شبنشینی» داشته باشد و هم برآمده از یک پیشنهاد مالی ویژه به تیم تولید این برنامه باشد.
بازگشت پاییزی مهران مدیری آن هم در قاب «دورهمی» هنوز بهصورت رسمی از سوی صداوسیما تأیید نشده است اما شواهد نشان میدهد توافق اولیه حاصل شده و بهزودی مأمورت ویژه مهران مدیری برای احیای جایگاه شبکه «نسیم» در جدول پرمخاطبترین شبکههای تلویزیون، که چند ماهی با چالش مواجه شده بود، آغاز خواهد شد. اتفاقی که به نظر میرسد با بازگشت رامبد جوان و «خندوانه» به آنتن، سیر صعودیاش تشدید هم خواهد شد. فعلا چشم امید «نسیم» به همین برندهای جواب پس داده است.