تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/06 - 02:57
کد خبر: 336273

پایان حیات سیاسی نتانیاهو با شکست در انتخابات درون حزبی

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین با تاکید بر این‌که پایان دوران حیات سیاسی نتانیاهو نزدیک است، گفت: نتانیاهو در تلاش است تا مصونیتی را برای خود دریافت کند که در صورت برکناری یا عدم پیروزی در انتخابات تحت تعقیب قضایی قرار نگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی شکیبایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره موافقت نتانیاهو با برگزاری انتخابات داخلی حزب لیکود اظهار کرد:‌ دور نمای این انتخابات مشخص است، در واقع مانع بزرگی برای نتانیاهو است، اگر نتواند از این مانع عبور کند یعنی حیات سیاسی او تمام شده است.

وی افزود: تا امروز حداقل طی یکسال گذشته نتانیاهو موفق نشده حتی دولت نیم‌بند ائتلافی تشکیل دهد و تنها دلخوشی او این بود که حزب لیکود را در اختیار دارد و هیچ‌کس در این 9- 10 سال اخیر که او در صدر حزب لیکود بوده یارای رقابت و انتقاد از نتانیاهو را نداشت. نتانیاهو فردی نظامی هم بوده و پیش از این هم از سال 1996 تا 1999 پست نخست وزیری را در اختیار داشته است.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: در چنین زمانی که نتانیاهو در درون و سطح رژیم صهیونیستی با مشکل تشکیل دولت مواجه بوده و پیش از این هم دوبار انتخابات برگزار کرده اما موفق به تشکیل دولت نشده، امیدوار بود بتواند با رقبای خودش مانند بنی گانتس و حزب آبی –سفید رقابت کند و نهایتا فضا به سمت انتخابات سوم پیش برود تا از این طریق از تعقیب قضایی به دلیل پرونده‌هایی که دارد، رهایی یابد.

شکیبایی یادآور شد: با این حال، با توجه به این‌که نتانیاهو برای دومین بار که مامور تشکیل کابینه شد و نتوانست ائتلاف کند، مجبور شد این فرصت را در اختیار رقیب خودش بنی گانتس قرار دهد ولی او هم نتوانست از طریق ائتلاف کابینه تشکیل دهد، لذا مشخص است که نتانیاهو به دلیل شکست‌های خود در عدم تشکیل کابینه جایگاهش را در درون حزب لیکود و رژیم صهیونیستی از دست داده است و این فرصت به سایر اعضای حزب داده شده تا بتوانند علیه او اعتراض کنند.

قائم مقام جمعیت دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: در واقع اعضای حزب لیکود هم برای نجات حزب‌شان فشار وارد کردند تا نتانیاهو وارد کارزار انتخاباتی درون حزبی شود، پیروزی او با توجه به پرونده‌های قضایی که دارد واقعا سخت است اما اگر پیروز شود می‌تواند در انتخابات سوم رژیم صهیونیستی حضور داشته باشد البته اگر شکست بخورد پیش از این‌که وارد انتخابات سوم شود به حیات سیاسی او پایان داده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در هر صورت نتانیاهو چه پیروز شود یا شکست بخورد، چیزی تغییر نمی‌کند زیرا او در خوش‌بینانه ترین شرایط تا مارس 2020 فرصت دارد که در مسند قدرت بماند زیرا نتوانست در این مدت دولت وحدت داخلی تشکیل دهد.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان معتقد هستند پایان دوران سیاسی نتانیاهو نزدیک شده است، البته او هم برای این‌که به حیات سیاسی خودش ادامه دهد تلاش نمی‌کند، بلکه در تلاش است تا تضمین و یا مصونیتی دریافت کند که در صورت برکناری یا عدم پیروزی در انتخابات، تحت تعقیب قضایی قرار نگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top