تاریخ انتشار: شنبه 1398/10/07 - 20:21
کد خبر: 339995

اعتراض دانشجویان گیلانی به غیبت نماینده‌شان در جلسه رای بودجه

اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و قرارگاه احمدی روشن استان گیلان با کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در سالن جلسات دانشگاه پیام نور دیدار کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و قرارگاه احمدی روشن استان گیلان با کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در سالن جلسات دانشگاه پیام نور دیدار کردند.

در این دیدارشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و قرارگاه احمدی روشن استان گیلان نسبت به غیبت جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در جلسه رای گیری کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ اعتراض کردند.

در ابتدای جلسه مهدی مدیری، دبیر تبیین مواضع  بسیج دانشجویی استان گیلان گفت: دانشجویانی که در اینجا هستند همگی جوانان دغدغه‌مند گیلانی‌ هستند که شبانه‌روز بحث لایحه بودجه ۹۹ را مطالعه و تولید محتوا کردند و با انتقاد از عملکرد نماینده گیلانی عضو کمیسیون تلفیق گفتند که اگر می‌خواهد به‌عنوان نماینده دردی از مردم و مشکلات معیشتی آن‌ها رفع کند، باید در برابر تصویب این لایحه رأی مخالف می‌داد؛ این درحالی است که کوچکی نژاد گفت، به دلیل اینکه می‌دانستم که این لایحه رأی می‌آورد و کاری برایم پیش آمد، در زمان رأی گیری جلسه را ترک کردم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در ادامه بیان کرد: انتظار دانشجویان از تنها نماینده گیلان در کمیسیون تلفیق این است که همان‌طور که در کمیسیون آموزش‌وپرورش دفاع کرده و درباره برنامه‌های صداوسیما صحبت می‌کنید در کمیسیون تلفیق نیز این لایحه را رد می‌کردید.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان خطاب به کوچکی نژاد گفت: ما انتظار داشتیم در کمیسیون تلفیق حضور داشتید و حداقل به این لایحه رأی ممتنع می‌دادید؛ اما آنچه در خبرگزاری‌ها شاهد آن بودیم که شما حتی در جلسه حضور نداشتید.

جبار کوچکی نژاد نیز در این دیدار با بیان اینکه در طی ۱۲ سالی که نماینده مجلس بوده تقریباً در تمام سال‌ها عضو کمیسیون تلفیق بود، اظهار کرد: بنده چهار سال در کمیسیون بودجه و هشت سال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضو هستم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بسیار بر روی بودجه سال ۹۹ کار کرده‌اند، گفت: ازآنجایی‌که بنده رئیس کمیته بودجه آموزش و فناوری هستم، تمام سیاست‌های بودجه‌ای ۹۹ درباره این بخش را مطالعه کردم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: یک روز پیش از اینکه درباره این موضوع در کمیسیون تصمیم‌گیری شود، جلسه هیئت رئیسه کمیسیون برگزار شده بود و دیدم کار به دست مستقل‌ها می‌افتد، گفتیم که نمی‌شود با این فضا کار کرد و چون کاری برایم پیش آمد، جلسه را ترک کردم.

مطهری فرد یکی از مسئولین گروه جهادی بسیج با انتقاد از کوچکی نژاد گفت: هر زمان که موقع رأی دادن می‌شود چه در زمان پالرمو یا بودجه ۹۹ شما کار ضروری داشتید و جلسه را ترک کردید.

وی با انتقاد از عملکرد نماینده گیلانی عضو کمیسیون تلفیق گفت: اگر می‌خواهد به‌عنوان نماینده دردی از مردم و مشکلات معیشتی آن‌ها رفع کند، باید در برابر تصویب این لایحه رأی مخالف می‌داد.

دانشجویان خطاب به کوچکی نژاد گفتند که از نماینده خود انتظار داریم برای دفاع از حق مردم بجنگد، این در حالی است که تنها عضو گیلانی عضو کمیسیون تلفیق گوی و میدان را به دست دیگران سپرد.‌

می‌دانستم که این لایحه رأی می‌آورد

نماینده مردم گیلان در پاسخ به این پرسش که چرا با این ادعا که گفتید مستقلان غیرقابل‌ اعتماد هستند جلسه را ترک کرده و رأی ندادید خاطرنشان کرد: می‌دانستم که این لایحه رأی می‌آورد.

مطهری فرد تاکید کرد: دانشجویان گیلانی امیدوارند حالا که کلیات این لایحه رأی آورده شاید از این به بعد درباره جزئیات و اصلاحات بودجه ۹۹ تدبیر دیگری اندیشیده شود.

کوچکی نژاد بیان کرد: از اوایل انقلاب تاکنون تنها یک‌بار لایحه بودجه برگشت خورد و آن‌هم یک دوره در ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد بود که آن‌هم مجدد رأی آورد.

نماینده مردم رشت در ادامه تاکید کرد: به اعضای کمیسیون پیشنهاد کردم که بعد از انتخابات درباره لایحه بودجه تصمیم‌گیری شود چراکه اکنون دولت به دنبال ایجاد جنجال است و مجلس نمی‌تواند بودجه را موردبررسی قرار دهد و ممکن است یک بودجه آبکی از آب درآید.

در ادامه جلسه دانشجویان با انتقاد از اینکه چرا باید کلیات یک لایحه به این مهمی بسیار آبکی باشد و به تصویب برسد، گفتند که اصلاً این لایحه نباید از کمیسیون تلفیق بیرون می‌آمد.

کوچکی نژاد در این رابطه گفت: اگر لایحه بودجه وارد صحن مجلس شود تمامی اصلاح‌طلبان، مستقلان و برخی از اصولگرایان نیز به آن رأی می‌دهند.

به عقیده دانشجویان، تنها عضو گیلانی در کمیسیون تلفیق می‌بایست درباره این لایحه احساس مسئولیت به خرج می‌داد و این جواب که در جواب رأی‌گیری کاری برایم پیش آمد و جلسه را ترک کردم، توجیه قابل قبولی نبوده؛ چراکه هیچ مأموریتی بالاتر از معیشت مردم نیست.

دانشجویان با انتقاد از تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۹ در این جلسه گفتند که نمایندگان نباید تحت هیچ شرایطی معیشت مردم را فدای بازی‌های سیاسی خود کنند، آن‌ها معتقدند که دانشجویان صدای مردم بوده و چنین نشست‌هایی را برای حل مشکل مردم برگزار می‌کنند و نمایندگان نباید درباره معیشت مردم کم‌کاری کنند؛ بلکه با استفاده از ظرفیت دانشجویان و جوانان باید تصمیم درستی بگیرند.

افزایش شتاب فروش اموال توسط دولت موجب می‌شود که در سال ۱۴۰۰ دولت دیگر چیزی نداشته باشد و با فرار‌های مالیاتی که عملاً قشر متوسط و ضعیف را وادار به مالیات دادن می‌کند.

کوچکی نژاد در پاسخ به گفته‌های دانشجویان اظهار کرد: قرار بود دولت ۳۳ درصد از فروش نفت (دانشجویان تصحیح کردن۳۶ درصد) به صندوق توسعه اختصاص دهد؛ اما این ۳۶ درصد به ۲۰ درصد تقلیل پیدا کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس، تصریح کرد: لایحه ۹۹ در بحث پرداخت مالی حقوق کارکنان و آموزش‌وپرورش نیز ایرادات زیادی دارد که پس از این جمله یکی از دانشجویان گفت: شما این موضوع را می دانستید و جلسه را ترک کردید؟

سیدجواد احمدپور یکی از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان خطاب به کوچکی نژاد گفت: پیش از تصویب لایحه بودجه ۹۹ بار‌ها دانشجویان با تمامی نمایندگان تماس تلفنی داشته و برای آن‌ها پیامک ارسال کرده بودند و از ضرر و زیان‌های این لایه گفتند، اما با این وجود لایحه‌ای با این اهمیت بدون حضور کوچکی نژاد به تصویب رسید.

احمدپورافزود: شما می گویید دولت منتظر بود این لایحه را تصویب نکنیم تا شلوغ کاری کند، اما اقای کوچکی نژاد؛ لایحه بودجه خودش شلوغ کردن کشور است.

وی در ادامه همچنین بیان کرد: کاش انتخابات مجلس یکساله بود تا حداقل سالی یکبار شما نماینده‌ها را می‌دیدیم.

سلمان رجبی، دبیر برادران قرارگاه احمدی روشن خاطرنشان کرد: این صحبت‌های شما ما را یاد توابین می‌اندازد که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، چون فقط نگاه کردند و می‌گفتند می دانستیم چنان و چنین می‌شود کاری نکردیم، این اتفاقات در تاریخ ثبت می‌شود، این حرف‌ها ثبت می‌شود شما باید از طرف مردم در مجلس حرف بزنید؛ حتی اگر مجلس همه دشمن باشند شما نباید با هیچ بهانه‌ای از تلاش برای معیشت مردم دست بکشید با فلانی و بهمانی کار نمی‌کنم، بهانه نشود.

کاظم‌پور دبیر خواهران احمدی روشن خطاب به کوچکی نژاد گفت: چرا درباره لایحه بودجه هیچ واکنشی حتی در صفحات مجازی خود نداشت، اما درباره یک سریال صریحاً نامه زده و این نشان می‌دهد که معیشت مردم برای نمایندگان به‌اندازه یک سریال اهمیت ندارد.

کوچکی نژاد مطرح کرد: در هرجایی که نیاز بود رأی داده ام و هر جا نیاز به رأی دادن نبود رأی ندادم؛ که این ادعا موجب اعتراض دانشجویان شد؛ چراکه دانشجویان معتقدند در تمام رأی‌گیری‌هایی که شفاف بوده از جمله همین لایحه و بحث پالرمو و fatf نیز حضور نداشت.

دولت به دنبال ماجراجوی است تا ضعف عملکرد خود را بپوشاند

نماینده مردم رشت گفت: ما شرایط حساسی هستیم و وزیر نفت را استیضاح کردیم. دولت به دنبال ماجراجویی‌هایی است تا ضعف عملکرد خود را بپوشاند.

وی درباره واکنش خود در خصوص سریال وارش به صداوسیما گفت: ما پیگیر شدیم و به صداوسیما نامه زدیم.

مطالبی که نماینده مردم رشت در مجلس درباره سریال وارش بیان کرد موجب انتقاد دانشجویان شد که گفتند: موضع‌گیری درباره سریال موج‌سواری بر روی احساسات مردم بود، نمایندگان می‌بایست بجای این کار بیشتر در فکر معیشت مردم می‌بودند.

دولت باید درباره فرار‌های مالیاتی پاسخگو باشد نه نماینده

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه در کمیسیون تلفیق درباره بودجه صحبت کرده افزود: قاعدتاً دولت باید در بسیاری از جا‌ها پاسخگو باشد و نباید تنها از نمایندگان انتظار پاسخگویی در تمام زمینه‌ها پاسخگو باشند؛ برای مثال بحث فرار‌های مالیاتی مسئله‌ای است که دولت باید درباره آن پاسخگو باشد و مجموعه‌های نظارتی تنها باید کمک بدهند.

دانشجویان از کوچکی نژاد پرسیدند ایا بعد از جلسه ما شاهد واکنش و موضع گیری شما در رد بدوجه خواهیم بود، صفحه شما در اینستاگرام ایا نگه داشته اید فقط برای تبلیغ انتخابات؟

کوچکی نژاد افزود: ما نمایندگان دیگری در گیلان داریم که قدرتمند هستند، اما سالی یک‌بار هم نطق نمی‌کنند و من نیز نمی‌توان به شما قول بدم در این دوهفته‌ای که لایحه موردبررسی قرار می‌گیرد بتوانم نطقی ارائه دهم.

در این رابطه دانشجویان از کوچکی نژاد درخواست کردند تا با همفکری دیگر نمایندگان گیلانی نسبت به اصلاحات لایحه بودجه ۹۹ در مجلس فکری کنند.

نماینده مردم رشت گفت: من از سمت کمیسیون آموزش و تحقیقات در کمیسیون تلفیق بودم و این وظیفه من نیست که نمایندگان گیلان را توجیه کنم.

وی درباره واکنش خود در خصوص سریال وارش به صداوسیما گفت: ما پیگیر شدیم و به صداوسیما نامه زدیم.

مطالبی که نماینده مردم رشت در مجلس درباره سریال وارش بیان کرد موجب انتقاد دانشجویان شد که گفتند: موضع‌گیری درباره سریال موج‌سواری بر روی احساسات مردم بود، نمایندگان می‌بایست بجای این کار بیشتر در فکر معیشت مردم می‌بودند.

در پایان این جلسه، تحقیقات دانشجویان درباره لایحه بودجه ۹۹ در جزوه‌ای گردآوری‌شده و تقدیم نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گردید و از وی خواسته شد هم خود مطالعه کند و هم در اختیار دیگر اعضای تلفیق قرار دهند تا بدانند لایحه بودجه ۹۹ چه ایرادات فاحشی دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top