تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/10/12 - 11:05
کد خبر: 340626

رئیس اتحادیه دامداران: عامل گرانی گوشت دلالان هستند

رییس اتحادیه دامداران با بیان اینکه دام سوا شده‌ وجود ندارد و هر نوع دام پروار شده‌ای به بازار عرضه می‌شود، گفت: اگر همین گوشتی که از دامدار ارزان خریداری می‌شود، ارزان به دست مردم برسد، توان خرید مردم بیشتر خواهد شد، اما معمولا دلالان از این فرصت استفاده می‌کنند و نرخ بازار را تعیین می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سعید سلطانی  در واکنش به اظهارات  علی‌اصغر ملکی - رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی - که گفته بود دام سبکی که ۲۸ درصد ارزانتر از دست دامدار خریداری می‌شود مربوط به قیمت دام گله است، اما دامی که قصاب خریداری می‌کند، دام سوا شده بوده و قیمت آن ارزان نشده است، اظهار کرد: دام سوا شده‌ای وجود ندارد و هر نوع دام پروار شده‌ای به بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: دامداران برای عرضه و فروش دام، آنها را پروار می‌کنند؛ زیرا به طور کل دامی که پروار نشده یا بیش از حد نگهداری شده باشد، برای ارائه به بازار صرفه اقتصادی ندارد.

سلطانی ادامه داد: دام سبک پروار شده همچنان ۲۸ درصد و دام سنگین پروار شده همچنان ۴۰ درصد نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۸ ارزان‌تر از دست دامدار خریداری می‌شود و این در حالی است که قیمت گوشت به این نسبت، کاهش نداشته است.

رییس اتحادیه دامداران اضافه کرد: دام در گله به دو دسته داشتی (تولید بره) و پرواری (افزایش وزن دام) تقسیم‌ می‌شود. دام داشتی دام‌های مولد و شیرده هستند، اما دام پرواری برای کشتارگاه فرستاده می‌شوند.

سلطانی در  پاسخ به این سوال که گفته شده کاهش کشتار دام و کاهش توان خرید مردم باعث شده دام بر روی دست دامدار بماند و آیا این موضوع علت ضرردهی دامداران است؟ گفت: این هم یکی از موضوعات ضرردهی صنف دامداران است، اما اگر همین گوشتی که از دامدار ارزان خریداری می‌شود به دست مردم ارزان برسد، طبیعتا مردم توان خریدشان بیشتر خواهد شد، اما معمولا از این فرصت استفاده می‌شود و دلالان بازار را تعیین می‌کنند. در حقیقت اگر واسطه‌ها به سود کم قانع باشند و با همان قیمت اولیه دام را به فروش برسانند، مردم هم می‌توانند گوشت مورد نیازشان را خریداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا چهارشنبه ۱۱ دی، دام سنگین پروار شده کیلویی ۲۵ هزار تومان و دام سبک پروار شده کیلویی ۳۶ هزارتومان از دامدار خریداری می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top