تاریخ انتشار: شنبه 1398/10/14 - 18:20
کد خبر: 340960

هادی العامری در وداع با المهندس چه گفت؟ +فیلم

نایب رئیس جدید الحشد الشعبی عراق که جایگزین شهید «ابومهدی المهندس» شد، در وداع با پیکر المهندس ضمن یادآوری «عهد» خود، اعلام کرد که بهای خون او، اخراج کامل آمریکا از عراق خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی و سایر شهدای حمله بامداد جمعه آمریکا به جاده فرودگاه بغداد، صبح امروز در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.

هادی العامری رئیس ائتلاف سیاسی «الفتح» و نایب رئیس جدید الحشد الشعبی در وداع حزن‌انگیزی با پیکر ابومهدی المهندس اعلام کرد که راه او را ادامه خواهد داد و بر سر عهدی که با او داشته می‌ماند و بهای خون سردار را اخراج کامل نظامیان آمریکا از عراق اعلام کرد.

العامری گفت خطاب به پیکر المهندس گفت: راهت را ادامه می‌دهیم و دور نخواهیم شد. تا اینکه یکی از دو امر گرانبها برای ما رخ دهد یا شهادت یا پیروزی.
به تو اطمینان می‌دهم که با عهدی که بستیم می‌مانیم و این راه را ادامه می‌دهیم؛ راه حسین [ع] راهی پر از خطر، راه صالحین، مومنان، شهید صدر اول و دوم و شهید حکیم و هر آنکه در این راه قدم گذاشت.

هادی العامری ادامه داد: «ابدا تردید نخواهیم کرد و از این راه دور نخواهیم شد و به هیچ فشاری تن نخواهیم داد.  آرزوی شهادت شما، محقق شد و از خدا می‌خواهیم که خدا ما را هم در این راه توفیق دهد. به تو اطمینان می‌دهم که خروج همیشگی نیروهای آمریکایی از عراق بهای خون پاک تو باشد و حاکمیت ملی کاملا محقق شود مطمئن باش برادر عزیز و رفیقی که بیش از سی سال بیش از چهل سال در این راه با هم بودیم. تو شهید بزرگ اسلام هستی و این ارزوی تو سرانجام محقق شد . ابامهدی روز قیامت ما را شفاعت کن».

پیکر سردار سلیمانی و شهدای دیگر امروز پس از تشییع در کاظمین و نقاط دیگر بغداد به کربلا منتقل شد تا در کربلا نیز تشییع شود. پیکر شهدا بعد از کربلا راهی نجف خواهد شد. 

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top