تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/10/23 - 12:01
کد خبر: 342060

هزینه‌های سفر به شیراز

شیراز دارای جاذبه های گردشگری متعددی است که از معروف ترین آن ها می توان به باغ ارم، آرامگاه حافظ و سعدی، ارگ کریم خان، مسجد نصیر الملک، باغ عفیف آباد و نارنجستان قوام، تخت جمشید، موزه تخت جمشید و نقش رستم اشاره نمود.

خبرنامه دانشجویان ایران: شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که شهرتی جهانی دارد. این شهر از نظر جغرافیایی در جنوب غربی ایران واقع شده است و به دلیل جاذبه های گردشگری و طبیعی فراوانی که دارد هرسال پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف ایران و جهان می باشد. نام شیراز با آرامگاه حافظ و سعدی گره خورده است و یکی از دلایل اصلی جذب گردشگران به این شهر همین دو آرامگاه و فضای دلنشین و منحصر به فرد آن ها می باشد. روش های مختلفی برای سفر به شیراز وجود دارد که هر کدام طرفداران خاصی دارد. اگر تا به حال به این شهر باستانی سفر نکرده اید با ما همراه باشید تا با شیراز و هزینه های سفر به آن بیشتر آشنا شوید.

هزینه‌های سفر به شیراز

خرید بلیط هواپیما و اتوبوس شیراز
معمولا افراد برای سفر به شیراز تورهای زمینی و هوایی که به مقصد شیراز وجود دارد را انتخاب می کنند، اما برخی افراد ترجیح می دهند به طور جداگانه به این سفر بروند، به همین منظور بلیط هواپیما یا اتوبوس شیراز را از سایت مستر بلیط به صورت آنلاین رزرو می کنند. با رزرو آنلاین بلیط می توان در زمان و هزینه صرفه جویی نمود، زیرا معمولا سایت های ارائه دهنده بلیط تخفیفات و آفرهای ویژه ای را برای مشتریان ثابت خود در نظر می گیرند.

هزینه های رفتن به شیراز
هزینه های رفتن به شیراز با توجه به اینکه از کدام شهر ایران می خواهید به شیراز سفر کنید  و تصمیم به خرید بلیط اتوبوس گرفته اید یا هواپیما متفاوت است. خیلی از افراد نیز ترجیح می دهند که با استفاده خودرو شخصی به این سفر بروند و باید هزینه مصرف بنزین را به سایر هزینه های خود اضافه کنند. به طور کلی از مهم ترین هزینه های سفر به شیراز می توان به موارد زیر اشاره نمود.

هزینه‌های سفر به شیراز

قیمت بلیط
فرض کنید اگر بخواهید از تهران پایخت کشور به شیراز سفر کنید، فاصله بین این دو شهر 930 کیلومتر می باشد. سفر با اتوبوس به شیراز  بیشتر از 10 ساعت طول می کشد اما دارای هزینه بسیار مناسبی است. در صورتی که نمی توانید طولانی بودن مسیر را تحمل کنید باید به سراغ گزینه های بعدی یعنی هواپیما و قطار بروید که هزینه بالاتری دارند، در این میان بلیط هواپیما تهران شیراز نسبت به سایر گزینه ها هزینه بالاتری دارد و انتخاب آن می تواند هزینه های سفر شما را افزایش دهد.

هزینه خورد و خوراک درشیراز
تنوع قیمت و نوع غذا ها در شیراز بسیار بالا است اما به طور متوسط هزینه هر پرس غذا در شیراز حدود 12 هزار تومان می باشد، البته اگر بخواهید به جای فست فود و ساندویچ ها کباب را انتخاب نمایید هزینه هر پرس غذا می تواند تا 50 هزار تومان افزایش یابد. البته با توجه به اینکه به کدام رستوران شیراز می روید و چه نوع پیش غذا و سالاد و نوشیدنی سفارش می دهید این قیمت ها متفاوت است و در برخی رستوران های لوکس شیراز می تواند چندین برابر قیمت ذکر شده باشد. در صورتی که می خواهید سفر کم هزینه ای به شیراز داشته باشید بهتر است از میان فست فودهای شیراز غذای مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

هزینه اقامت در شیراز
با توجه به اینکه همیشه گردشگران زیادی به شیراز سفر می کنند در این شهرهتل ها و مهمانسرا های متعددی با کیفیت و قیمت های گوناگون وجود دارند، از این رو بهتر است پیش از آنکه به شیراز سفر کنید لیستی از هتل های شیراز و آدرس و هزینه اقامت در آن ها تهیه کنید تا با بررسی آن ها بتوانید مناسب ترین هتل را با توجه به بودجه خود انتخاب نمایید. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت اقامت در هتل های شیراز می توان به  میزان دسترسی به مرکز شهر و جاذبه های گردشگری،امکانات و خدمات هتل، چند تخته بودن اتاق ها و درجه هتل اشاره نمود.

هزینه حمل و نقل در شیراز
علاوه بر هزینه ای که برای خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز می پردازید، برای حمل و نقل در داخل شهر شیراز نیز باید هزینه ای را در نظر بگیرید.  با توجه به اینکه از خودرو شخصی، آژانس، تاکسی و اتوبوس برای جابجایی در شیراز استفاده کنید هزینه های شما متفاوت خواهد بود. امروزه تاکسی های اینترنتی مانند ماکسیم، اسنپ، تپسی و .. راه اندازی شده اند که در هر نقطه ای از شهر که باشید می توانید با آن ها تماس بگیرید و با مبلغی بسیار مناسب به مقصد بروید. ارزان ترین روش برای بازدید از جاذبه های گردشگری شیراز استفاده از اتوبوس واحد می باشد.

هزینه خرید سوغات شیراز
شیراز شهری است که تنوع سوغاتی ها در آن  بسیار بالا است و هر کسی را وسوسه می کند تعدادی از سوغاتی ها را برای دوستان و آشنایان خود بخرد. قیمت سوغاتی های شیراز نیز همانند سایر موارد زمانی که میزان مسافرت ها به شیراز به اوج خود می رسد افزایش می یابد. بنابراین علاوه بر موارد ذکر شده زمان سفر به شیراز نیز می تواند بر هزینه های سفر به شیراز تاثیر بگذارد. از پر طرفدارترین سوغاتی های شیراز می توان به  مسقطی، کلوچه شیرازی، حلوا کاسه ای، بادام سوخته، عرقیات و دمنوش های گیاهی، خاتم کاری، سفال گری، معرق کاری، قلم زنی و گلیم و جاجیم اشاره نمود.

هزینه‌های سفر به شیراز

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری شیراز
شیراز دارای جاذبه های گردشگری متعددی است که از معروف ترین آن ها می توان به باغ ارم، آرامگاه حافظ و سعدی، ارگ کریم خان،  مسجد نصیر الملک، باغ عفیف آباد و نارنجستان قوام، تخت جمشید، موزه تخت جمشید و نقش رستم اشاره نمود. هر یک از این آثار باستانی دارای بلیط و هزینه ورودی هستند که مقدار آن برای گردشگران ایرانی و خارجی متفاوت است. همچنین هزینه ورودی تمامی این جاذبه های گردشگری یکسان نیست و هر کدام داری هزینه مختلفی هستند.

با توجه به موارد ذکر شده هزینه های سفری چند روزه به شیراز می تواند برای  افراد مختلف با توجه به انتخاب هایی که در رابطه با محل اقامت، خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل انجام می دهند متفاوت باشد. در صورتی که بخواهید همه موارد ذکر شده را از نوع لوکس و درجه یک انتخاب کنید قطعا سفری پر هزینه خواهید داشت اما با صرفه جویی و حذف برخی از موارد غیر ضروری می توان در کنار تجربه لحظاتی پرهیجان و لذت بخش سفری کم هزینه داشت.

باید ها در شیراز
محال است که کسی به شیراز سفر کند و خوردن فالوده شیرازی و تفال در حافظیه را تجربه نکند. فالوده شیرازی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین دسرهای ایرانی به شمار می رود که اصالتا مربوط به شیراز است و در این شهر می توان خوشمزه ترین فالوده های جهان را میل نمود. رفتن به حافظیه و خواندن چند بیتی از دیوان حافظ حال و هوای رفتن به حافظیه را می تواند خیلی لذت بخش تر نماید و معمولا افرادی که  به حافظیه می روند چند بیتی از اشعار این شاعر بزرگ ابران زمین را می خوانند. سفر به شهر تاریخی شیراز با وجود جاذبه های گردشگری فراوان، طبیعت زیبا و چشم نواز، مردمانی خون گرم و مهمان نواز قطعا می تواند بسیار لذت بخش و به یادماندنی باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top