1. بهینه سازی اپلیکیشن برای حضور در برترین نتایج جستجوی کاربران
هم اکنون بیش از 5 میلیون اپلیکیشن در فروشگاههای دانلود و نصب اپلیکیشن برای جستجو توسط کاربران وجود دارد. بهینه سازی اپلیکیشن برای آنچه افراد جستجو میکنند، یکی از بهترین راهها برای بهبود حضور آنلاین است. برای بهینه سازی اپلیکیشن جهت حضور در برترین نتایج جستجوی کاربران استفاده از کلمات کلیدی مناسب، مرتبط، پر جستجو و پر کاربرد در توضیحات آن برای جستجوی بهتر و افزایش تعداد دانلود و نصب ارگانیک توسط کاربران است.
2. افزایش تعداد نصب اپلیکیشن با محلی سازی آن
همه انگلیسی صحبت نمیکنند و فروشگاههای نصب و دانلود اپلیکیشن این را میدانند. ایجاد نسخههای محلی برنامه شما باعث افزایش قابل توجه نصب اپلیکیشن های موبایل میشود. طبق تحقیقات انجام گرفته، بومی سازی و محلی سازی محتوای صفحه اپلیکیشن میتواند منجر به افزایش 767٪ در دانلود آنها شود. کاربران در هر کشوری به احتمال زیاد اپلیکیشن هایی را که زبان آن را میفهمند دانلود و نصب میکنند. اگر بومی سازی کنید، فروشگاههای دانلود و نصب اپلیکیشن، نام و عنوان اپلیکیشن شما را در یک کشور خاص بالاتر قرار میگیرد. برخی از کارشناسان بازاریابی موبایل امروز حتی می گویند: "اگر اپلیکیشن شما به زبان انگلیسی، اسپانیایی و چین ترجمه نشده باشد، بیش از نیمی از کاربران کره زمین را از دست میدهید."
3. استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن
برای رسیدن به موفقیت فقط نمیتوانید به بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن اعتماد کنید. اکنون زمان برگزاری و شروع یک کمپین بازاریابی موبایلی است. یکی از مهمترین ابزار بازاریابی موبایلی استفاده از شبکههای اجتماعی است. شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین منابع افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک کاربران است. اطلاعات جمعیتی هدف شما ساعتها در اپلیکیشنها و وب سایتهایی مانند اینستاگرام ، توییتر و / یا فیس بوک باقی میماند. حضور در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین راههای افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن ها و برقراری تماس مداوم با کاربران است. اطمینان حاصل کنید که محتوای مرتبط ایجاد کرده و با کاربران خود تعامل داشته باشید. روی قرار دادن محتوای خود از طریق اشتراک گذاری و ارائه ویژگیهای برنامه اپلیکیشن بر روی شبکههای اجتماعی برنامه ریزی و هدف گذاری کنید. برگزاری مسابقات و ایجاد محتوای ویدیویی راهی عالی برای افزایش تعامل کاربران و افزایش احتمال مراجعه به فروشگاههای دانلود اپلیکیشن برای نصب آن است.
4. استفاده از بازاریابی ایمیلی برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن
سرویس ایمیل بیش از 40 سال است که در دسترس است. در حالی که برخی از افراد تاثیر ایمیلها را در صنعت بازاریابی اپلیکیشنها را نادیده میگیرند، می توان گفت که ایمیلها باعث افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن تلفن همراه میشوند. کمپینهای بازاریابی ایمیلی برای اپلیکیشنها، به ویژه 2 کار خوب انجام میدهند:
- افزایش مشترکین قبل از راه اندازی اپلیکیشن برای افزایش دانلود و نصب
- اطلاع رسانی و یادآوری مردم در مورد به روزرسانیها و پیشنهادات جدید داخل اپلیکیشن
اگر هنوز اپلیکیشن خود را راه اندازی نکردید، مطمئن شوید که صفحه فرود ایجاد کرده و ساخت پایگاه داده آدرس ایمیل خود را شروع میکنید. به آنها اطلاعات دهید، اشتیاق ایجاد کنید و آنها را هیجان زده کنید. اگر بتوانید از مزایای اپلیکیشن خود استفاده کنید، مردم با خوشحالی ایمیل شما را باز میکنند.
راههای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن
5. استفاده از بازاریابی پیامکی برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن
پیامک یک پدیده عجیب است. استفاده از پیامک بین افراد به شدت کاهش یافته است (به لطف اپلیکیشنهای پیام رسان). با این وجود، بازاریابی پیامکی در حال شکوفایی است، زیرا مردم مشتاق دریافت و خواندن پیامهای معدودی از طریق سرویس پیام کوتاه موبایل خود هستند. در هر کشوری هستید، درمورد اینکه از چه کسی پیامک دریافت میکنید و چگونه آن را ارسال میکنید، محتاط باشید.
6. استفاده از بازاریابی محتوا برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن
فرقی نمیکند محتوای ویدیویی، متنی یا صوتی باشد، در بازاریابی محتوا محدودیتی وجود ندارد. با ایجاد محتوای باکیفیت برای کاربران خود، برنامه خود را در قسمت مربوط به اطلاعاتی که از آنها لذت میبرند، قرار میدهید. اگر اپلیکیشن برای کمک به صاحبان رستورانها یا توزیع کنندگان مواد غذایی نصب و راه اندازی شده است، پستهای وبلاگ خود در مورد صنعت مواد غذایی باعث جذب بازدید کنندگان بیشتر و افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن شما میشود. اگر اپلیکیشنی طراحی و نصب کردهاید که با موضوع تناسب اندام و ارائه تمرینات بدنی است، ایجاد راهنماهای ویدیویی در مورد چگونگی کاهش وزن یا مقالات در مورد تغذیه سالمتر راهی است که باید انجام دهید.
7. تبلیغات در گوگل پلی و اپلیکیشنهای دیگر
سریعترین روش افزایش نصب اپلیکیشن، استفاده از تبلیغات گوگل پلی میباشد. برای تبلیغات در گوگل پلی و هزاران اپلیکیشنی که برای نمایش تبلیغات با گوگل همکاری میکنند، بایستی نسبت به ساخت اکانت گوگل ادوردز و شارژ آن و سپس راه اندازی کمپین نصب اپلیکیشن اقدام کنید. برای شروع تبلیغات اپلیکیشن پیشنهاد میکنیم با شرکت جی ادز (پارتنر گوگل در ایران) تماس بگیرید.