تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/19 - 14:07
کد خبر: 344903

مهم‌ترین نکات خرید مبلمان اداری

انجام این پنج کار به شما کمک ‌می‌کند تصمیمات خرید هوشمندانه‌ای بگیرید که همکارانتان با آن موافق هستند. خرید مبلمان جدید برای دفتر، تصمیم کمی برای گرفتن نیست. انتخاب‌هایی که انجام ‌می‌دهید تأثیر زیادی در محیط دفتر، راحتی کارکنان و بهره‌وری کلی خواهد داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: هنگامی‌که نوبت به چیدمان محل کار ‌می‌رسد، انتخاب مبلمان اداری به نظر کار دشواری نیست. در حالی‌که گزینه‌های زیادی وجود دارد که بازار را اشباع کرده‌اند، چگونه ‌می‌توان انتخاب را آسان‌تر کرد؟ به خصوص وقتی مواردی مانند راحتی، ارگونومی و ارزش بلندمدت را هم باید در نظر بگیرید. در هنگام خرید صندلی اداری چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. پنج مورد از این نکات خرید صندلی اداری در زیر شرح داده شده است:

5 نکته هنگام خرید مبلمان اداری
1. نیازهای کارمندان در هنگام انتخاب مبلمان، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در مورد آن فکر کنید و مورد بررسی قرار دهید. آیا شما جز آن مدیرانی هستید که ترجیح ‌می‌دهید که کارمند یک گوشه‌ای از دفتر را اشغال کند؟ یا اینکه تمایل دارید کارمندان شما در یک فضای باز کار کنند؟ اولین مورد ظاهراً نیازهای متفاوتی نسبت به دومی دارد. مبلمان اضافی برای مهمانان و بازدیدکنندگان هم باید مدنظر قرار دهید. از خود بپرسید که چه نوع لوازمی به مستخدم شرکت کمک ‌می‌کند تا مسئولیت‌های خود را راحت‌تر انجام دهد؟ مبلمان از چه نوع کارهایی پشتیبانی ‌می‌کند؟ به عنوان مثال اگر میزان اشغال دفتر شما پایین است و افراد مقدار کمی وقت خود را در دفتر ‌می‌گذرانند و بیشتر در جای دیگر کار ‌می‌کنند، دیگر نیازی به این نیست چندین میز را بگیرید. صندلی مدیریت در کجا و چه میزان فضایی را قرار است به آن اختصاص دهید، آیا قفسه‌ها و انبارها واقعاً ضروری هستند، یا اینکه بیشتر سوابق شرکت دیجیتالی و ذخیره شده روی فایل‌های کامپیوتری است؟ آیا انباری لازم است یا همه چیز را در فضای اداری جا ‌می‌دهید؟ فکر کردن به این موارد ممکن است ساده به نظر برسد و به همین دلیل غیرضروری باشد، اما مهم است که نیازهای خاص خود را مشخص کنید.

مهم‌ترین نکات خرید مبلمان اداری

2. اطمینان حاصل کنید که مبلمان شما طول عمر دارد، شما از مبلمان بیش از یک بار استفاده ‌می‌کنید پس باید سعی بر این باشد که مبلمان بادوام بیشتر را انتخاب کنید. در غیر این صورت، تنها در عرض چند سال این مبلمان ‌می‌تواند بی‌مصرف شوند. نمونه‌ای از این میز کار با لحاظ کردن جایی است که در آن یک سطح برای صفحه کلید طراحی شده است و در صورت لزوم به زیر سطح دیگر فرو ‌می‌رود. با گسترش لپ‌تاپ‌ها و سایر ابزار‌های دیجیتالی برای کار، این نوع میز به دلیل قصد تک کاربردی بودن، منسوخ ‌می‌شود. خرید مبلمان ماندگار بسیار مهم است. در حالی‌که همیشه لازم نیست مبلمان گران‌قیمت خریداری کنید، اطمینان حاصل کنید که مواد مورداستفاده در ساخت آن دفتر شما را تا به امروز سرپا نگه داشته است. در غیر این صورت، ممکن است زودتر از آنچه فکر کنید دوباره مجبور شوید یک قطعه مشابه را خریداری کنید. اگر در حال خرید میز اداری هستید، توجه کنید که مواد مناسب به میزان استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال صندلی‌هایی برای اتاق کنفرانس اجرایی هستید، چرم گزینه‌ای براق و شیک است. اما اگر به دنبال یک صندلی و یا میز برای کارهای روزمره هستید، مش گزینه‌ای محبوب است که باعث خنک شدن پوست ‌می‌شود. برای مبلمان در نقاط پرترافیک، مانند لابی‌ها یا اتاق‌های برش، به دنبال مبلمان وینیل باشید، تمیز کردن آن راحت‌تر و آسان است، این مبلمان دوام بیشتری نیز دارند. یک مثال انگلیسی میگوید: "هنوز آنقدر پولدار نشده‌ام که جنس ارزان بخرم". با توجه به قیمت صندلی اداری باید این نکته را در نظر داشته باشید که چنان‌چه بابت این مبلمان هزینه بالایی هم بپردازید این مبلمان برای شما بیشتر عمر خواهند کرد.

3. از کارمندان برای مبلمان نظر بخواهید، با آوردن چند کارمند همراه خود، صندلی‌ها و میزهای مختلف را امتحان کنید. از آنها بخواهید نکات برجسته مبلمان را با آنچه در حال حاضر استفاده ‌می‌کنند مقایسه کنند. از آنچه دوست دارند و آنچه دوست ندارند اطلاع پیدا کنید و به همین دلیل یاد بگیرید چه مبلمانی برای محل کار شما بهتر است. همراه داشتن چند نفر در هیئت مدیره برای کمک به شما در انتخاب مبلمان مناسب، ‌می‌تواند زمان کمتری را تحت‌الشعاع قرار دهد و چه کسی بهتر از افرادی که بیشترین استفاده را از مبلمان خواهند کرد، در تصمیم‌گیری‌ها ‌می‌توانند به شما کمک کنند؟

مهم‌ترین نکات خرید مبلمان اداری

4- از نظر ارگونومیک فکر کنید چه چیزی برای یک فرد ممکن است راحتی بیشتری فراهم کند، این موضوع به چندین کار مختلف بستگی دارد، مانند نوع کارهایی که انجام ‌می‌دهند، یا قد و وزن آنها، و مدت زمانی که قرار است در آن محل بگذرانند. ارگونومی مانند "صندلی‌های کانتور شده، پایه پشتی کمری، صندلی‌های قابل تنظیم و آرماتور هستند که برای راحتی افراد نیز مهماند. بنابراین، خوب است که آنچه که مطابق با بهترین روش‌های ارگونومیک طراحی شده است، برای همکاران خود در نظر بگیرید. هنگامی که بتوانید مبلمانی را پیدا کنید که این دارای این ویژگی‌ها را داشته باشند، برنده خواهید بود. مبلمان نامناسب در محل کار ‌می‌تواند باعث بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله تونل کارپال، تاندونیت و درد شود. طراحی صندلی کارمندی خوب در دفتر ضروری است زیرا به کاهش درد و استرس کارمندان کمک ‌می‌کند، در نتیجه تمرکز بالاتر، افزایش بهره وری بیشتر و در نتیجه منجر به موفقیت کلی شرکت خواهد بود.

5- به دنبال قطعات قابل حمل برای شرکت‌هایی باشید که ممکن است هنوز در سال‌های اولیه خود باشند. اینکه چقدر آسان ‌می‌توان یک میز را جدا کرد و کنار هم قرار داد، ‌می‌تواند یک عامل اصلی برای تصمیم‌گیری باشند. فضای اداری به اندازه کافی استرسزا هستند؛ قطعا شما نیاز به میزی ندارید که چند ساعت طول بکشد تا بتوانید دوباره آن را سرهم کرده تا بتواند به عنوان یک عارضه اضافی دوباره ساخته شود. علاوه بر کمک گرفتن از چند کارمند برای امتحان کردن گزینه‌های مختلف، از آنها بخواهید مبلمان را از دیدگاه خود به عنوان مبلمان ایده‌آل نگاه کنند. به طور خاص، آیا در آینده نیاز به کابل‌کشی و سیم‌کشی در مورد مبلمان است؟ بدست آوردن این نوع بینش از ابتدا ‌می‌تواند آزادی عمل بیشتری را به شما بخشد. خرید مبلمان ‌می‌تواند یک چالش باشد، اما خرید مناسب برای حفظ یک فضای راحت و کارآمد اداری بسیار مهم است.

مهم‌ترین نکات خرید مبلمان اداری

انجام این پنج کار به شما کمک ‌می‌کند تصمیمات خرید هوشمندانه‌ای بگیرید که همکارانتان با آن موافق هستند. خرید مبلمان جدید برای دفتر، تصمیم کمی برای گرفتن نیست. انتخاب‌هایی که انجام ‌می‌دهید تأثیر زیادی در محیط دفتر، راحتی کارکنان و بهره‌وری کلی خواهد داشت. اگر با این دانش وارد روند کار شوید، ‌می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک خرید هوشمند و مؤثر انجام ‌می‌دهید و می‌توانید مبلمان اداری خود را با خیال راحت از لیدوما خریداری کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top