تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/21 - 17:16
کد خبر: 345157

دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران مطرح کرد؛

فیلمی که دیر اکران گرفت و سریالی که با عذرخواهی هم از توقیف درنیامد

احسان سلیمان‌پور گفت: چند ماه پیش بود که در جلسه‌ای با محمدرضا شفاء پای گلایه‌هایش از اکران نشدن محصول سینمایی ((دیدن این فیلم جرم)) است نشستیم او میگفت با شروع جشنواره‌ی سال جدید دیگر انقضا اکران فیلمش رقم میخورد و در صورت دیر اکران شدن دیگر گیشه‌ی این فیلم از رونق خواهد افتاد

احسان سلیمانپور در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در تحلیلی نسبت به مسائل سینمایی و تلویزیونی این روزها گفت: حالا که تنور سینما با آتش جشنواره فجر به اوج حرارت رسیده است بد نیست درباره عدم اکران یکی از فیلم‌ها پس از پایان جشنواره‌ی سال قبل صحبت کنم. چند ماه پیش بود که در جلسه‌ای با محمدرضا شفاء کارگردان این فیلم درباره اکران نشدن فیلمش گفتگو کردیم، شفاء ضمن گلایه از برخی از مشکلات گفت با شروع جشنواره‌ی سال جدید دیگر انقضا اکران فیلمش رقم میخورد و در صورت دیر اکران شدن دیگر گیشه‌ی این فیلم از رونق خواهد افتاد که دقیقا  با شروع جشنواره، ((دیدن این فیلم جرم است)) پروانه‌ی اکران عمومی گرفت !!

وی همچنین گفت:  البته مصادف با این اتفاق  سریال کمدی کتونی زرنگی به تهیه کنندگی آقای شفا در لحظه‌های آخر از پخش شبکه‌ی سه سیما حذف شد. علت حذف این سریال را خطای فاحش کارگردانش اعلام کردند خطایی که خود ملاقلی پور به آن معترف بود اما هرچه بود با عذرخواهی هم  این سریال از تقیفل درنیامد.

دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان تآکید کرد: این روزها به خطاهای اهل سینما و تلویزیون عادت کرده ایم و  آن‌هایی که به واسطه‌ی رسانه‌های داخلی تبدیل به چهره های مطرح در کشور شده اند حالا علیه حکومت و نظام حرف میزنند و شعار میدهند.

وی در ادامه افزود: اما کتونی زرنگی که به تهیه کنندگی فردی ساخته شده است که خود را دلبسته‌ی انقلاب و آرمان‌هایش میداند نباید بخاطر خطای کارگردانش توقیف میشد. این نجابت و دلبستگی به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی در همه انسانها بی انتها نیست و نباید برخوردی شود که اینگون افراد نسبت به اعتقادات و اهدافشان دلسرد شوند.
سلیمانپور ادامه داد: اهل هنر و فرهنگ روحیات لطیفی دارند توقیف یک سریال به دلایل غیر فنی واقعا برایشان قابل تحمل نیست و اینکه اگر یک اثر سینمایی یا تلویزیونی به خاطر سفارش برخی از چهره های سیاسی توقیف شود یا از اکران آن جلوگیری شود باعث مرگ انگیزه‌های اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.
آیا قابل قبول است یک فیلم که در جشنواره اکران شده و مورد توجه مخاطبان هم بوده است اجازه‌ی اکران عمومی پیدا نکند و بخاطر برخی چهره ها و اشخاص از اکران آن جلوگیری شود که این خود جای سوال دارد که  آقایان باید پاسخگو باشند که که محتوای این فیلم چطور با منافعشان در تعارض است؟ و یا چرا هیچ وقت دلیل ممانعت از اکران به موقع این اثر چرا بازگو نمیشود؟ اینها سوالاتی است که آقایان باید پاسخ بدهند.

وی در پایان  گفت: اگر فیلمی مناسب تماشا نیست نباید هرگز اجازه‌ی اکران بگیرد و اگر مناسب است این حق باید برای سازندگان آن محفوظ باشد که در وقت مناسب اکران شود. اینکه با یک اثر هنری شبیه به دیدن این فیلم جرم است برخورد شود جای تاسف دارد و امیدوارم هرگز شاهد تکرار این نامهربانی ها با یک اثر هنری نباشیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top