تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/11/21 - 22:51
کد خبر: 345197

در نقد چگونگی پوشش جشنواره فجر در تلویزیون؛

اینا رو به کی نشون میدین؟!

اینا رو به کی نشون میدین؟!

به نظر می رسد نبود رقابت و فضای انحصاری این دو برنامه چنان آرامش خاطری به سازندگان آنها داده که همچون بسیاری از تولیدات سینمایی سود را در تولید می بینند و نه در فروش! تکلیف اینها که روشن است اما کاش مدیران آنها یک تجدیدنظر اساسی در تصمیم خود برای ادامه این روند داشته باشند

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیرعباس صباغ در نقد چگونگی پوشش جشنواره فجر در برنامه های تلویزیون نوشت: از همان زمانی که اعلام شد برنامه های سینمایی تلویزیون در ایام جشنواره فیلم فجر ( برنامه هفت از شبکه سه و نقد سینما از شبکه پنج) پخش زنده نخواهند داشت میشد حدس زد که از تاثیرگزاری این برنامه ها تا حد قابل توجهی کم خواهد شد. اما اتفاقی که در عمل افتاد و بعد از ده شب می توان راجع به آن صحبت کرد خنثی بودن و باری به هر جهت بودن این دو برنامه بود که بی هیچ بازخوردی و صرفا جهت رفع تکلیف پخش شدند! عدم حضور چهره های سرشناس و عوامل کلیدی فیلم های جشنواره مهمترین نقطه ضعف این دو برنامه تلویزیونی بود که برایشان مخاطب هیچ اهمیتی نداشت و صرفا به دنبال پر کردن آنتن بودند. عدم پخش آیتم های تحلیلی که نمونه های آن را در دوره های گذشته برنامه هفت دیده بودیم مشکل دیگری بود که دو سالی ست جای در نقد برنامه‌های سینمایی تلویزیون.

از همان زمانی که اعلام شد برنامه های سینمایی تلویزیون در ایام جشنواره فیلم فجر (برنامه هفت از شبکه سه و نقد سینما از شبکه پنج) پخش زنده نخواهند داشت میشد حدس زد که از تاثیرگزاری این برنامه ها تا حد قابل توجهی کم خواهد شد. اما اتفاقی که در عمل افتاد و بعد از ده شب می توان راجع به آن صحبت کرد خنثی بودن و باری به هر جهت بودن این دو برنامه بود که بی هیچ بازخوردی و صرفا جهت رفع تکلیف پخش شدند!

عدم حضور چهره های سرشناس و عوامل کلیدی فیلم های جشنواره مهمترین نقطه ضعف این دو برنامه تلویزیونی بود که برایشان مخاطب هیچ اهمیتی نداشت و صرفا به دنبال پر کردن آنتن بودند. عدم پخش آیتم های تحلیلی که نمونه های آن را در دوره های گذشته برنامه هفت دیده بودیم مشکل دیگری بود که دو سالی ست جایش را به فضای استندآپ کمدی خندوانه داده است! این دو نکته بدیهی ترین انتظاری بود که از طرف عوامل این دو برنامه نادیده گرفته شد و مساله دردناک بی توجهی سازندگان به بازخورد محصول تولیدی شان بود. انگار نه انگار که برند "هفت" در سالهای گذشته (فارغ از قضاوت راجع به کیفیت هر دوره از برنامه) چقدر در اضافه کردن سینما به سبد خانواده ها موثر بود و با استفاده از این فرصت ده روزه سینما را به خانه های مردم میبرد اما این شب ها حتی اهالی سینما هم نگاهی به این دو برنامه سینمایی نداشتند و ترجیح دادند اخبار و حواشی جشنواره را از کانال های فضای مجازی و برنامه های اینترنتی دنبال کنند و این مساله برای هر کسی که این روزها در پردیس ملت بود کاملا ملموس است.

به نظر می رسد نبود رقابت و فضای انحصاری این دو برنامه چنان آرامش خاطری به سازندگان آنها داده که همچون بسیاری از تولیدات سینمایی سود را در تولید می بینند و نه در فروش! تکلیف اینها که روشن است اما کاش مدیران آنها یک تجدیدنظر اساسی در تصمیم خود برای ادامه این روند داشته باشند و لااقل دلشان برای برنامه ای که فریدون جیرانی و محمود گبرلو و بهروز افخمی آن را به یک برند معتبر تلویزیونی تبدیل کرده بودند، بسوزد و از عوامل این برنامه گزارش کار بخواهند و خودشان هم تاثیر این دو برنامه را در ایام جشنواره رصد کنند و نشست های مطبوعاتی بعد از نمایش فیلم ها و اجرای متفاوت فرزاد حسنی (که همچنان جایش در برنامه هفت خالی ست) را در مقایسه با سه مجری دیگر ببینند و بعدش کلاه خود را قاضی کنند تا فقط ما کاسه داغ تر از آش نباشیم!ش را به فضای استندآپ کمدی خندوانه داده است! این دو نکته بدیهی ترین انتظاری بود که از طرف عوامل این دو برنامه نادیده گرفته شد و مساله دردناک بی توجهی سازندگان به بازخورد محصول تولیدی شان بود. انگار نه انگار که برند "هفت" در سالهای گذشته (فارغ از قضاوت راجع به کیفیت هر دوره از برنامه) چقدر در اضافه کردن سینما به سبد خانواده ها موثر بود و با استفاده از این فرصت ده روزه سینما را به خانه های مردم میبرد اما این شب ها حتی اهالی سینما هم نگاهی به این دو برنامه سینمایی نداشتند و ترجیح دادند اخبار و حواشی جشنواره را از کانال های فضای مجازی و برنامه های اینترنتی دنبال کنند و این مساله برای هر کسی که این روزها در پردیس ملت بود کاملا ملموس است.

به نظر می رسد نبود رقابت و فضای انحصاری این دو برنامه چنان آرامش خاطری به سازندگان آنها داده که همچون بسیاری از تولیدات سینمایی سود را در تولید می بینند و نه در فروش! تکلیف اینها که روشن است اما کاش مدیران آنها یک تجدیدنظر اساسی در تصمیم خود برای ادامه این روند داشته باشند و لااقل دلشان برای برنامه ای که فریدون جیرانی و محمود گبرلو و بهروز افخمی آن را به یک برند معتبر تلویزیونی تبدیل کرده بودند، بسوزد و از عوامل این برنامه گزارش کار بخواهند و خودشان هم تاثیر این دو برنامه را در ایام جشنواره رصد کنند و نشست های مطبوعاتی بعد از نمایش فیلم ها و اجرای متفاوت فرزاد حسنی (که همچنان جایش در برنامه هفت خالی ست) را در مقایسه با سه مجری دیگر ببینند و بعدش کلاه خود را قاضی کنند تا فقط ما کاسه داغ تر از آش نباشیم!

مرتبط ها
در آغوش مخاطب
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top