تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/27 - 18:19
کد خبر: 345712

متوسط سرعت اینترنت موبایل در کشور به ۲۴ مگابیت رسید

وزیر ارتباطات متوسط سرعت اینترنت موبایل در کشور را ۲۴ مگابیت و اینترنت ثابت را ۸.۵ مگابیت براساس تست سامانه نت سنج پلاس عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات که صبح امروز یکشنبه در وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: براساس تست ۱۴۵ هزار کاربر در سامانه نت سنج پلاس مشخص شد که سرعت اینترنت موبایل در کشور به طور متوسط ۲۴ مگابیت است و این در حالی است که سرعت متوسط اینترنت ثابت ۸.۵ مگابیت ارزیابی می‌شود که مطابق استانداردها و اسناد توسعه‌ای، سرعت اینترنت ثابت مناسب نیست.

آذری جهرمی با بیان اینکه امکان تولید ۷۰ درصد تجهیزات ارتباطات ثابت در کشور وجود دارد، گفت: از این ظرفیت می‌توان برای توسعه بخش اینترنت ثابت کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دنیا به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است، اظهار داشت: با ورود اقتصاد دیجیتال و پیاده سازی هوش مصنوعی در دنیا کشورهایی که از دانش هوش مصنوعی برخوردارند در آینده اقتصادی روز به روز قوی‌تر می‌شوند و ما باید بدانیم که آینده اقتصادی ایران نیز وابسته به این حوزه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با وجود اختلافات در شیوه اجرا، اما همه می‌دانیم حاکمیت آینده کشور وابسته به حوزه اقتصاد دیجیتال است، تصریح کرد: باید به نگاه به آینده و اتکا به تجربیات و پشتوانه بزرگان سابق این حوزه بتوانیم در حوزه اقتصاد و تحول دیجیتال مؤثر واقع شویم.

آذری جهرمی گفت: یک سال و نیم وقت داریم و با وجود اینکه در نقطه عطف تاریخ تحول دیجیتال در دنیا هستیم باید در این حوزه تمرکز ویژه داشته باشیم. از این رو دو پروژه را برای ۱.۵ سال آینده بر این اساس تعریف کرده ایم.

وی با اشاره به وجود دانش فضایی در کشور خاطرنشان کرد: مسیر علمی ما در حوزه فناوری فضایی ارزشمند است و ما هم اکنون توانایی ساخت ماهواره و پرتاب گر را داریم و ۵ ماهواره هم اکنون در کشور آماده پرتاب هستند.

وزیر ارتباطات گفت: با تدوین تاریخ شفاهی علاوه بر قصد بزرگداشت بزرگان حوزه آی سی تی کشور می‌توانیم از تجربیات این بزرگان برای اجرای پروژه‌های آینده استفاده کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top