تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/29 - 18:02
کد خبر: 345934

جاذبه‌های دیدنی در جزایر بالی اندونزی

این بنا با شکوه سنگی که برای مردم بومی این منطقه دارای اهمیت بسیار است به خاطر مناظر شگفت انگیز و معماری خیره کننده مورد توجه گردشگران واقع شده است. این بنا در بالای صخره های مرتغع و شیب دار واقع گردیده که حدودا هفتاد متر بالا تر از دریاست.

خبرنامه دانشجویان ایران: استودیوی برادران وارنر اخیرا بازدید از استودیو فیلم سازی خود را به خصوص برای فیلم هری پاتر ترتیب داده است که انجام آن به خصوص برای علاقمندان به این سری فیلم بسیار مفرح و سرگرم کننده خواهد بود و طی آن  میتوان از نزدیک با دنیای پشت صحنه آشا گردید. در اینجا لباس‌ها، وسایل و تمام چیزهایی که در فیلم شاهد بودید به نمایش گذاشته‌ شده حتی برخی لوکیشن‌ های معروف مانند اتاق کار دامبلدور، تالار اصلی و کلبه هاگرید نیز قابل دیدن است.

کاخ باکینگهام
کاخ عظیم و با شکوه باکینگهام یا همان اقامتگاه ملکه انگلیس، دارای هفتصد و هفتاد و پنج اتاق است که هنوز هم مورد استفاده می باشد .  از این محوطه حدود نوزده اتاق‌ مجلل آن در تابستان به روی گردشگران و علاقه مندان باز است. حین بازدید از آن با گنجینه‌های نفیسی از مجموعه های سلطنتی و همچنین نقاشی‌هایی از هنرمندان بزرگ نظیر رامبراند، روبنس و وان دایک روبرو خواهید شد. همچنین نمایشگاههای ویژه‌ای در این محل برگزار می گردد که در آن  هدایای ارزشمند سلطنتی نظیر هدایای اهدا شده از جان اف کندی، نلسون ماندلا  به معرض دید گذاشته و همچنین در کنار آن داستان حکومت ملکه طی شصت و پنج سال روایت می گردد

 گردش  در شهر با اتوبوس‌ های توریستی
یکی از پرفروش‌ترین تورهای لندن گردی، همین گشت و گذار با اتوبوس‌های توریستی است ، که البته برای سوار شدن آن می بایست از قبل بلیت رزرو  نمایید که با تهیه یک بلیت می‌توانید در هر نقطه از لندن سوار یا پیاده شوید . این اتوبوس‌ها توریستی حین حرکت خود در بین معروف‌ترین دیدنی های شهر در حال گذر هستند و در مسیر خود از کاخ باکینگهام ، برج لندن و کلیسای جامع سنت پل نیز بازدید می نمایند  تور روسیه قیمت مناسب و ارزان سفر باتو را رزرو کنید.

چرخ و فلک کوکا کولا لاندن آی
یکی از معروف‌ترین و پر طرفدار ترین جاذبه‌های این شهر همان چرخ و فلک عظیم چشم لندن است.  که با سوار شدن بر ان شاهد مناظری شگفت انگیز از شهر خواهید بود. گفتنی این سازه حدود ده تن وزن دارد و می‌تواند به طور همزمان در یک کابین تا بیست و پنج نفر را بگرداند و یک دور آن تقریبا به نیم ساعت زمان نیاز دارد .

پکن

شهر ممنوعه ‏‏ ‏‏‏‏‏
شهر ممنوعه بزرگترین مجموعه چوبی در جهان است که در سال ۱۴۰۶ میلادی با ‏دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز گردید و طی چهاده سال سال ساخته و جمعا بیست وچهار امپراتور در این محل زندگی و از اینجا به همه چین حکمرانی می نمودند 

و از سال ۱۹۲۴ کاربرد این مکان تغییر یافته و دربهای آن به عنوان موزه به روی ‏عموم باز شد. این بنای شگفت انگیز دارای مساحتی بالغ بر هفتاد هکتار است .

در این مجموعه وسیع سه قصر به نامهای قصر تای حه، قصر جون حه و  قصر بایو ‏حه  از همه بیشتر خود نمایی می کند که اغلب محل برگزاری جشنها و مراسم پرشکوه گوناگون بوده است. همچنین قصر تای حه، مرکز تمام شهر ‏ممنوعه بوده وگفته میشود  تخت سلطنتی طلایی رنگ امپراتور با ساختی باشکوه در این مکان وجود دارد .

جالب است بدانید در فرهنگ و تاریخ چین، اژدها سمبل قدرت امپراتوری قلمداد می گردد  و امپراتور پسر آسمانی و اژدهای حقیقی است . و درون قصر تای حه حدود سیزده هزار شکل از اژدها دیده می شود مه گواه همین امر است .

گفته می شود شهر ممنوعه دارای اتاق های بیشماری است و جمعا 5/9999 اتاق در آن وجود دارد. و در افسانه ها آمده است اقامتگاه ‏امپراتوران آسمانی دارای ده هزار اتاق است و امپراتوران باید مراقب بوده تا  از تعداد ‏اتاق‌های امپراتور آسمانی تجاوز نکند لذا به همین خاطر تعداد ر اتاق‌های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از کاخ آسمانی است.

برخی از تاریخ دانان روایت می کنند در سلسله مینگ حدود صد هزار صنعتگر و یک میلیون کارگر در ساخت این مجموعه عظیم  به کار گمارده شده اند. همچنین از دیگر آثار و بناهای دیدنی این شهر میتوان به نامهای ‏دروازه نیروی ایزدی --دوان من - معبد سلطنتی اجدادی - دونگ هوامن دروازه گلباران شرقی- ‏دروازه گلباران غربی  و دهها مورد دیگر اشاره نمود .

بالی- اندونزی

بنای باشکوه تانا لات
تانا لات یکی از دیدنی ترین  جاذبه در شهر بالی است که بیشتر به خاطر سبک معماری و مناظر زیبای اطراف شناخته شده است. در اطراف این بنای باشکوه امکانات متعدد تفریحی نظیر  رستوران، فروشگاه و پارک فراهم آمده که به جذابیت  آن افزوده است .

 این بنا در روستای برابان و در فاله بیست کیلومتری از کوتا قرار گرفته و اغلب با شرکت در تورهای گردشگری مناطق غربی و مرکزی بالی میتوان از آن دیدن نمود .

الوواتا، پورا  لوهور اولاووتا
این بنا با شکوه سنگی که برای مردم بومی این منطقه دارای اهمیت بسیار است به خاطر مناظر شگفت انگیز و معماری خیره کننده مورد توجه گردشگران واقع شده است. این بنا در بالای صخره های مرتغع و شیب دار واقع گردیده که حدودا هفتاد متر بالا تر از دریاست. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top