تاریخ انتشار: جمعه 1398/12/09 - 10:30
کد خبر: 347121

طعنه دیپلمات روس به کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران

یک دیپلمات ارشد روسیه با انتقاد از کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، اظهار داشت که این سیاست فقط به مردم ایران ضربه می‌زند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی می‌گوید سیاست دولت کنونی آمریکا موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران، هیچ نقطه مثبتی ندارد و فقط به ضرر مردم تمام شده است.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «نتایج سیاست فشار حداکثری آمریکا چیست؟ آزار دادن مردم ایران مخصوصا آسیب‌پذیرترین اقشار آن، تنش در خلیج فارس، مشکلات ناوبری در آنجا، تعلیق محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران، تضعیف رژیم عدم اشاعه».

وی سپس با لحنی کنایه‌آمیز خطاب به آمریکا نوشت: «باقی ماندن ویرانه‌ای از برجام به عنوان یک دستاورد سیاسی مهم، ضرر اقتصادی شرکت‌های خارجی و ... . آیا یک نتیجه مثبت و امیدبخش در این سیاست آمریکا وجود دارد، لطفا نام ببرید!»

شهر وین روز چهارشنبه میزبان هماهنگ‌کننده نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) بود.

اعضای حاضر در نشست کمیسیون مشترک برجام ضمن حمایت از روسیه برای تداوم اجرای پروژه ایزوتوپ‌های پایدار در ایران، تاثیر تحریم‌های آمریکا در ممانعت از بهره‌مندی ایران از منافع برجام را مورد اذعان قرار دادند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: «اعضای حاضر از تحولات مثبت اخیر در خصوص پردازش اولین تراکنش از طریق اینستکس، اضافه شدن چهار دولت اروپایی به عنوان سهامداران جدید و افق افزایش بیشتر سهامداران استقبال کردند».

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است. 

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز چندی پیش تحریم‌های اخیر آمریکا در ارتباط با ایران را غیرقانونی دانست و گفت که مسکو با تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران مخالفت خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top