تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/12 - 15:52
کد خبر: 347550

تمهیدات جدید برای حفاظت از پادگان‌ها در مقابل کرونا؛

از تعویق اعزام به خدمت سربازان تا تمهیدات پزشکی در پادگان‌ها +عکس

البته موضوعی که در این میان باعث ایجاد استرس و احساس خطر شیوع گسترده شود، شروع دوره های پایانسال و اسفندماه آموزشی سربازان جدید بود که هر کدام از استان و شهرهای مختلف می آمدند و امکان ابتلا و سرایت به شدت بالا می رفت، که در همین راستا مطالبه ها و پیگیری های بیستری جهت مراقبت از این قشر از جامعه آغاز شدو در نهایت تمهیدات خوبی اندیشیده شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با توجه به اوج گیری شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن «خبرنامه دانشجویان ایران» هفته گذشته در اقدامات میدانی پیگیر وضعیت سربازان خدمت وظیفه عمومی در پادگان ها شد.

در همین راستا تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، کاهش ساعات ادارات، توصیه های تاکیدی وزارت بهداشت در مورد رعایت نکات بهداشتی و درمانیف کم شدن رفت و آمدها و بسیاری از این قبیل تمهیدات برای محافظت از وضعیت سلامت و جان جامعه اما حواس ها خیلی متوجه قشر مظلوم سرباز نبود،از این رو «خبرنامه دانشجویان ایران» با پیگیری اقدامات اولیه ضدعفونی خوابگاه ها، کنترل ورود و خروج پادگان ها، پیگیری های درمانی و حضور پزشک تا ارتباط گرفتن با سربازان حاضر در بخش های درمانی پادگان ها و بررسی آخرین وضعیت سلامت سربازان را مورد بررسی های دقیق و میدانی قرار داد و خواستار تمهیدات دقیق و منطقی جهت حمایت از سربازان در مقابل ویروس و بیمارنی کرونا شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای پیشگیری از عدم مبتلا شدن سربازان به این بیماری ویروسی امکان تعطیلی پادگان‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: اینکه پادگانها بخواهند تعطیل شوند و سربازان مرخص شوند مربوط به نیروهای مسلح است و ما به عنوان سازمان وظیفه عمومی ناجا تنها رکن اجرایی هستیم و این تصمیم باید از طرف ستاد کل نیروهای مسلح گرفته و ابلاغ شود.

پیگیری های «خبرنامه دانشجویان ایران» نیز نشان میداد که برخی از پادگان ها تمهیدات خاصی برای محیط سربازان در نظر گرفته اند و ضدعفونی های روزانه در دستور کار است.

بیش تر بخوانید//حواس شاخ‌های اینستاگرام به سربازان نیست +پیگیری میدانی خبرنامه

البته موضوعی که در این میان باعث ایجاد استرس و احساس خطر شیوع گسترده شود، شروع دوره های پایانسال و اسفندماه آموزشی سربازان جدید بود که هر کدام از استان و شهرهای مختلف می آمدند و امکان ابتلا و سرایت به شدت بالا می رفت، که در همین راستا مطالبه ها و پیگیری های بیستری جهت مراقبت از این قشر از جامعه آغاز شدو در نهایت تمهیدات خوبی اندیشیده شد.

تعویق اعزام به خدمت سربازان
سردار حسن عراقی‌زاده معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا نیرو‌های مسلح گفت: اعزام مشمولان سربازی تا دو ماه به تعویق افتاده و ابلاغ شده است تا تمام دوره‌های آموزشی سربازان به مدت حداقل دو ماه متوقف شود؛ یعنی مشمولان خدمت سربازی که قرار بود در روز‌های آینده برای گذراندن دوره‌های آموزشی به پادگان‌های مربوطه اعزام شوند، اعزام آن‌ها تا اول اردیبهشت سال ۹۹ به تعویق افتاده است؛ اما آن‌هایی که چند روزی بیشتر به اتمام دوره‌های آموزشی آن‌ها باقی نمانده، تا اتمام دوره آموزشی البته با رعایت تمام نکات بهداشتی، در پادگان‌ها باقی می‌مانند.

سردار عراقی‌زاده اظهار کرد: یگان‌هایی هم که باید در محل مأموریت خود حضور داشته باشند، حضور آن‌ها در محل‌های خدمت ادامه خواهد داشت؛ چون برقراری امنیت کشور تعطیل‌بردار نیست.

بیش تر بخوانید//اعزام مشمولان سربازی به تعویق افتاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top