تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/12 - 19:02
کد خبر: 347571

تب کرونا و افزایش مصرف اینترنت خانگی

نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در چند روز گذشته به دلیل افزایش استفاده مصرف دیتا با افت کیفیت روبه‌رو بودیم اما با افزایش ظرفیت 250 گیگابیت اپراتورها مشکل برطرف شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سجاد بنابی رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افزایش ظرفیت ۲۵۰ گیگابیت اپراتورهای داخل کشور،گفت: افت کیفیت و عدم ارائه سرویس از سوی اپراتورها در روزهای گذشته باعث مشکلاتی برای مردم شده بود، از دیروز برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌المللی وضعیت بهتری داریم و هیچ مشکلی وجود ندارد. در واقع باید بگویم مشکل اصلی افت ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات FCP است که اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری را به آنها اختصاص می‌دهیم.

اپراتورها در افزایش مصرف دیتا آمادگی نداشتند
وی افزود: طی ۱۰ روز گذشته مصرف دیتاهای داخلی و بین‌المللی روند رو به رشدی داشته است که  اپراتورها به علت این افزایش برای ارائه سرویس در لایه‌های شبکه و فرکانس آمادگی نداشتند اما اکنون دیگر مشکلی وجود ندارد و وزارت ارتباطات آمادگی کامل داشته و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات ندارد.

بیشترین مصرف اینترنت مربوط به مصرف خانگی است
بنابی تصریح کرد: بیشترین مصرف اینترنت در حال حاضر در کشور مربوط به مصرف خانگی است که وجود کارمندان بخش خصوصی و دولتی به دلیل دورکاری یکی از عوامل افزایش مصرف اینترنت است.

همراه اول و ایرانسل ظرفیت خود را افزایش دادند
وی یکی از مواردی که در هفته‌های گذشته موجب افت کیفیت در ارائه خدمات اینترنتی شده بود را حملات سایبری عنوان کرد و گفت: دو شرکت همراه اول و ایرانسل در حالی که بیشترین مشکل را در ارائه خدمات در چند روز گذشته داشتند، ظرفیت‌های خود را بالا برده اند و همچنان در حال افزایش ظرفیت هستند. این درحالی است که اگر اکنون خدمات اینترنتی اپراتورها با مشکل کمی روبرو بوده به خاطر محدودیت فرکانسی است.

صدا و سیما باند ۷۰۰و۸۰۰ خود را دراختیار اپراتورها بگذارد
نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: در حال حاضر وجود محدودیت فرکانس برای اپراتورها مسأله بسیار مهمی است چراکه اپراتورهای موبایل ظرفیت مورد نیاز را ندارند که در این رابطه باید بگویم به دلیل اینکه این ظرفیت در فرکانس مورد نیاز در اختیار صداوسیما است، اپراتورهای موبایل از داشتن آن محروم بوده و نمی‌توانند خدمات خود را با کیفیت بهتری انجام دهند. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که در حال حاضر باند ۷۰۰ و ۸۰۰ فرکانسی که در اختیار صداوسیما است می‌تواند به اپراتورهای موبایل در ارائه خدمات کمک بسیار زیادی کند؛ چراکه این باندها مختص تلویزیون آنالوگ بوده و استفاده نمی‌شود پس در نتیجه صداوسیما می‌تواند با در اختیار گذاشتن باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ که از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند به اپراتورها کمک کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top