تاریخ انتشار: شنبه 1398/12/17 - 21:03
کد خبر: 348119

تعداد ایستگاههای ماهواره‌ای به ۴ ایستگاه می‌رسد

رئیس سازمان فضایی ایران از آغاز عملیات عمرانی مراکز فضایی و توسعه ایستگاههای ماهواره ای زمینی خبر داد و گفت: سال آینده تعداد این ایستگاهها به ۴ ایستگاه می رسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ مرتضی براری در توئیتر نوشت: پس از عقد قرارداد با بخش خصوصی، عملیات عمرانی مراکز فضایی سلماس و چناران و توسعه مرکز فضایی ماهدشت آغاز شد. ‏همزمان نیز توسعه ایستگاه‌های ماهواره‌ای جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه زیرساخت‌های فضایی، مرکز فضایی ماهدشت و قشم توسعه داده شد، ادامه داد: ‏پس از دو سال مطالعات مکان‌یابی و بررسی‌ فنی، مناطق سلماس و چناران برای احداث ایستگاه کنترل و دریافت داده‌های ماهواره‌ای نهایی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ‏انشاءالله در سال آینده تعداد ایستگاه‌های ماهواره ای زمینی از ۲ ایستگاه به ۴ ایستگاه ارتقاء خواهد یافت.

وی همچنین پایان احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای خبر داد و گفت: در هفته جاری به همراه خبرنگاران از این مرکز بازدید خواهیم کرد.

براری توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه فضایی را از جمله دلایل احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای عنوان کرد و افزود: ‏ایجاد بستر نرم افزاری برای ارائه سرویس‌های ویژه به کسب و کارها هم آغاز شده است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از ‏واگذاری ۳سامانه پایش ماهواره‌ای گرد و غبار، آتش سوزی و پهنه‌های آبی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: قرارداد این واگذاری بسته شد و با استفاده حداکثری از توانمندی و تخصص بخش خصوصی، آماده ارائه خدمات کاربردی به دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: در آینده نزدیک عملیات واگذاری ‏سامانه پایش محصولات کشاورزی به بخش خصوصی نیز انجام می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top