تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/12/18 - 04:01
کد خبر: 348157

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق خطاب به رئیس مجلس

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: ویروس ناکارآمدی شما و برخی همراهانتان است که موجب شد از ابتدای بحث و بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق تا بازگشت لایحه بودجه به این کمیسیون پس از رای منفی نمایندگان، از هیچ تلاشی برای مقابله با حرکت‌های اصلاحی برای رفع آسیب‌های بودجه دریغ نکنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: ویروس ناکارآمدی شما و برخی همراهانتان است که موجب شد از ابتدای بحث و بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق تا بازگشت لایحه بودجه به این کمیسیون پس از رای منفی نمایندگان، از هیچ تلاشی برای مقابله با حرکت‌های اصلاحی برای رفع آسیب‌های بودجه دریغ نکنید.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

اکنون و در آستانه پایان بیش از ۱۱ سال ریاست جنابتان بر مجلس شورای اسلامی و در سایه گمانه زنی‌ها از عزمی که برای فتح کرسی ریاست جمهوری جزم کرده اید، لازم است با آثار مدیریت محافظه کارانه و مبتنی بر رانت و لابی خود مواجه شوید. ریاستی که مطلوب جریان ناکارآمد و غیر انقلابی بوده و عملاً در طی سالیان گذشته، منزلت مجلس را که قرار بود عصاره فضائل ملت باشد در حساس‌ترین زمان‌ها به دنبال روی از افکار محافظه کارانه و خسته و ضعیف و بریده از آرمان‌های انقلاب اسلامی تقلیل داده است.

بهانه این غم نامه هنرنمایی اخیرتان در باب بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ است. طرحی که علاوه بر دلسوزان و متخصصان عرصه‌ی اقتصاد، برخی نگارندگان آن نیز خروجی نهایی را قلب معنا شده و خلاف مصلحت وضعیت کنونی کشور می‌دانستند، اما همچون گذشته شاهد بودیم که هرگونه بحث تخصصی، کارشناسی و دلسوزانه در پیچ و خم بده بستان‌های سیاسی و در پس پرده‌ی مصلحت سنجی‌های غلط و قدرت طلبی گم شد. به قدری که حتی پس از تدبیر رهبری برای خروج از بن بست قانونی و مالی در کشور مبنی بر تفویض اختیار تصویب بودجه به کمیسیون تلفیق، حتی مهلت ندادید نگرانی نمایندگانی که در صحن علنی دست رد بر چنین لایحه‌ای زدند مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

باید پاسخ دهید در دو ماه گذشته چه جریانی چنین تعلل و اخلالی را در مسیر قانونی بررسی بودجه ایجاد کرده تا کار به بن بست و حکم حکومتی برسد. شاید یک روی پاسخ ویروس منحوس کرونا باشد. اما حتماً روی دیگر پاسخ، ویروس ناکارآمدی شما و برخی همراهانتان است که موجب شد از ابتدای بحث و بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق تا بازگشت لایحه بودجه به این کمیسیون پس از رای منفی نمایندگان، از هیچ تلاشی برای مقابله با حرکت‌های اصلاحی برای رفع آسیب‌های بودجه دریغ نکنید.

حتماً شما در طول سالیان مسئولیت، خدماتی به جمهوری اسلامی عرضه داشته اید، اما اکنون که سالهاست افکار سیاست زده و روحیه محافظه کارانه تان، کارنامه‌ای وزین از تصویب برجام، مماشات افراطی با ناکارآمدی کابینه دولت فعلی، تصویب لوایح استعماری قلب مفهوم طرح‌های کارشناسی شده از جمله طرح استانی شدن انتخابات، مقابله با شفافیت، انفعال در برابر گرانی مسکن، کاهش ارزش پول ملی و ساز و کار معیوب خصوصی‌سازی فعلی و تصویب بودجه ۹۹ برایتان رقم زده، خوب است با ترک سودای مسئولیت‌های جدید و بزرگتر به نگارش عبرت نامه‌ای از آنچه در کسوت ریاست مجلس انجام دادید بپردازید.

کاش بالانشین‌های مجلس بعد، شما را آینه‌ی عبرت قرار داده و در مواقع حساس منافع ملت و آرمان‌های انقلاب را فدای مصالح غلط و روابط سیاست زده و روحیه‌های ترسو و محافظه کارانه نکنند. کاش قاطبه‌ی نمایندگان مجلس فعلی این چنین ناکارآمد، ناتوان، بی فایده و پر هزینه نبودند تا امر تقنین و نظارت چندباره در بن بست کج اندیشی‌های امثال شما گیر نمی‌کرد و تدبیر و جایگاه رهبری خرج بی تدبیری و ضعف شما نمی‌شد. کاش شورای نگهبان بر خلاف آنچه با فشار حضرتعالی و مریدان در کمیسیون تلفیق رخ داد، به جوسازی‌ها توجه نکند و به دقت هم در جهت تعیین تکلیف وضعیت مالی سال آینده و هم در جهت تطبیق بودجه با مصالح نظام و اسلام در سال آتی، مسیر گشوده شده با حکمت رهبری را به درستی طی نماید.

والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top