تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/19 - 17:18
کد خبر: 348321

دستوری برای عودت شهریه مهدکودک‌ها

وی تصریح کرد: بهزیستی کشور دو موضوع را پیشنهاد و توصیه کرده است، ابتدا اینکه با توجه به شرایط موجود و مشکلات اقتصادی که برای مردم و مهدهای کودک به وجود آمده بهتر است بین یکدیگر رعایت انصاف، عدالت و پشتیبانی را از یکدیگر داشته باشند.

خبرنامه دانشجویان ایران: به نقل از ایسنا، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: با وجود اینکه در برخی رسانه‎ها اعلام شده مهدها باید شهریه‌های اسفندماه را که گرفته‎اند به والدین عودت دهند و قرار است تسهیلاتی به مهدهای کودک تعلق گیرد، اما تاکنون در این خصوص مصوبه‎ای ابلاغ نشده است.

غلامحسین حقدادی اظهار کرد: همان ابتدای سال بین مدیران مهدهای کودک و والدینی که فرزندان خود را به مهد می‌برند قراردادی منعقد می‎شود، که در متن آن حوادث غیر مترقبه، بردن کودکان در وسط سال و اینکه اگر چند روز از ماه بروند چه میزان شهریه باید بپردازند پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ملاک ما اکنون ماده 9 همان قراردادی است که ابتدای سال بین والدین و مدیران مهدها به امضاء رسیده است، در این ماده برای حوادث غیر مترقبه ذکر شده که در صورت شیوع بیماری‌های واگیردار، مهدها چه اقداماتی باید انجام دهند، همچنین در ماده 5 همان قرارداد آمده که هزینه استفاده از خدمات کمتر از یک ماه مهدها حتی اگر یک روز هم باشد براساس یک ماه محسوب می‎شود و والدین باید شهریه را به صورت کامل پرداخت کنند.

حقدادی با بیان اینکه متن قرارداد مهدهای کودک معمولا به صورت تیپ بوده و همه اجرا می‎کنند، عنوان کرد: اگرچه با پیش آمدن بیماری کرونا منتظر بودیم که یک دستورالعمل کلی برای این موضوع اعمال شود، اما در دستور العملی که آمده گفته شده مفاد قرارداد باید اجرا شود و همچنین اعلام شده والدین باید تصمیم خود را برای عدم حضور فرزندان‎شان در مهدها از ماه بعد به صورت مکتوب به مدیر آن مجموعه اعلام کنند.

وی تاکید کرد: ماه‌هایی که والدین به صورت مکتوب عدم حضور فرزندشان را برای ماه بعد به مدیر مهد اعلام می‎کنند نیازی نیست شهریه پرداخت شود، ولی ماه‌های قبلی که حضور داشتند باید شهریه براساس قرارداد پرداخت شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص وضعیت شهریه اسفندماه هم گفت: چون کودکان روزهایی از اسفندماه را در مهد بودند و مهدها هم اوایل اسفند باز بوده و ارائه خدمت داشتند، به همین جهت براساس قرارداد باید شهریه این ماه پرداخت شود، اما اجازه دریافت مبالغی برای میان وعده، کلاس‎های فوق برنامه، صبحانه و برخی برنامه‌های دیگر که لغو شده و خدمات ارائه نکردند ندارند

وی تصریح کرد: بهزیستی کشور دو موضوع را پیشنهاد و توصیه کرده است، ابتدا اینکه با توجه به شرایط موجود و مشکلات اقتصادی که برای مردم و مهدهای کودک به وجود آمده بهتر است بین یکدیگر رعایت انصاف، عدالت و پشتیبانی را از یکدیگر داشته باشند.

حقدادی ادامه داد: با وجود  اینکه در برخی رسانه‎ها اعلام شده مهدها باید شهریه‌هایی که گرفته‎اند را به والدین عودت دهند و بهزیستی جبران خسارت می‌کند، اما تا این لحظه برای این موضوع مصوبه‌ای ابلاغ نشده است، چون مراکز روزانه بهزیستی به ازای خدماتی که می‎دهند هزینه‎ای دریافت می‌کنند و از سویی در شرایط کنونی به شدت متضرر می‌شوند به همین جهت سازمان بهزیستی از همان روز اول رایزنی‎های خود را با وزارتخانه‎های مربوطه شروع کرده و اقداماتی را داشته ولی هنوز هیچ نتیجه مشخصی را اعلام نکرده‎اند.

وی بیان کرد: تاکنون دادن وام و تسهیلات به مهدهای کودک به تصویب نرسیده و فعلا در مرحله رایزنی است، هنوز مصوبه‎ای وجود ندارد که به استناد آن بگوئیم ضرر و زیان تعطیلی مهدکودک‌ها، جبران می‎شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر 10 درصد کودکان زیر 6 سال استان خراسان رضوی در مهدها حضور دارند و 100 درصد مهدها خصوصی هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top