تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/12/27 - 10:54
کد خبر: 349212

وکیل دادگستری: هتک حرمت اماکن مقدسه به نوعی مخالفت با ولی فقیه است

این حقوقدان تاکید کرد: کار این افراد کار خوبی نبوده و هر زمان که کشور از لحاظ بهداشتی به حدی رسید که دیگر مشکلی نباشد، طبیعی است که آنها می توانند وارد حرم شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، یک وکیل دادگستری گفت: هتک حرمت حرم‌های حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توسط افراد تندرو خودسر هم از  لحاظ فقهی و  هم از لحاظ حقوقی ناشایست است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی چیت‌سازیان وکیل دادگستری و استاد فقه در محکومیت هتک حرمت حرم‌های حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توسط افراد تندرو خودسر گفت: بحثی که اخیرا پیش آمده و افرادی به اماکن مقدسه حمله‌ور شدند تا درب اماکن و بقاع متبرکه باز شود و بتوانند وارد حرم اولیا الله شوند، هم از لحاظ فقهی و هم از لحاظ حقوقی ناشایست است.

وی افزود: از لحاظ فقهی وقتی که ولی فقیه این امور را محول به کمیته‌ای کرده که بر این امور نظارت دارد و در شورایی چنین تصمیمی را گرفتند، نوعی مخالفت با ولی فقیه است و باید به آن احترام بگذارند و رعایت کنند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: از لحاظ حقوقی هم اقدام این افراد خلاف مقررات است. مقررات حقوقی شامل همه چیز است و فقط مربوط به مقررات رانندگی و  سربازی و حقوق مدنی نیست بلکه مقررات پزشکی را هم شامل می شود. اگر کسی به این مسائل اهتمام نداشت و اصرار داشت وارد حرم شود با مقررات و قوانینی که برای این امور وضع کردند مخالفت کرده و به نوعی کمک به شیوع بیماری است زیرا ممکن است کسی ناقل باشد و با اصرار بگوید می خواهد وارد حرم شود که باید احساس خطر برای مسلمانان کرد.

وی یادآورشد: شما ببینید در مجامع اروپایی کلیساها، تجمعات، مسابقات و... را تعطیل کردند و کل دنیا به این مسائل احترام می‌گذارد؛ لذا باید مسائل قانونی را تمکین کرد و حوصله داشت. چه کسی گفته جلوی ضریح باید بروی و حتما دستت برسد، زیارت از راه دور هم هست و شما هر جا می توانید با امام و  امامزاده و اولیا الله ارتباط برقرار کنید و لزومی ندارد حتما دستت به ضریح برسد. 

این حقوقدان تاکید کرد: کار این افراد کار خوبی نبوده و هر زمان که کشور از لحاظ بهداشتی به حدی رسید که دیگر مشکلی نباشد، طبیعی است که آنها می توانند وارد حرم شوند.

چیت سازیان درباره مجازات خاطیان هم گفت: آنها نظم عمومی را بر هم زده‌اند و اقدامشان مخل قوانین نظم عمومی است و باید پاسخگو باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top