در همین راستا و به منظور اعلام همبستگی با ملت ایران در مبارزه با بیماری کویید۱۹، ساختمان تالار شهر سارایوو با پرچم جمهوری اسلامی ایران نورپردازی شد. به همین منظور مراسمی با برپا کردن سفره هفتسین در شب سال نوی شمسی برگزار شد که شهردار سارایوو و سفیر ایران نیز در آن حضور داشتند.

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از شهردار سارایوو و مردم بوسنی و هرزگوین گفت: اگرچه سنت گرامیداشت نوروز نزد مردم بوسنی و هرزگوین جایگاه شناخته شدهای دارد ولی امسال به جهت اهمیت مقابله با ویروس کرونا مراسم سلطان نوروز در بوسنی برگزار نمیشود، همانگونه که برنامههای جمعی در ایران نیز ملغی شده است.
سفیر کشورمان با یادآوری اینکه دو شهر سارایوو و تهران در سال های اخیر تفاهمنامه همکاری و خواهرخواندگی امضا کرده اند افزود: این ابتکار ارزشمند شهرداری سارایوو گامی مثبت در راستای تقویت پیوندهای مردمی میان دو کشور است.

حیدری اضافه کرد: امیدوارم در سال جدید بهروزی، شادکامی، آرامش و نیک بختی فراروی ملت شریف ایران، مردم قدرشناس بوسنی و هرزگوین و همه جهانیان باشد.



