تاریخ انتشار: جمعه 1399/01/22 - 00:09
کد خبر: 351611

عده ای در دولت بجای حل مساله، بدنبال پاک کردن صورت مسئله هستند!

ریحانه اسماعیل بیگی با اظهار تاسف نسبت به این موضوع که نگاه بعضی از دولتی ها به آموزش و پرورش با عینک اقتصادی بوده و هست، گفت: اقدامات زیادی در جهت خصوصی سازی نهاد آموزش و پرورش در سال های اخیر صورت گرفته است که این اقدامات موجب تضعیف این نهاد گفتمان ساز خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم پردیس حضرت معصومه (س) گفت: مراکز تربیت معلم از سال 1391بطور رسمی به نام دانشگاه فرهنگیان تغییر یافت و از همان بدو تاسیس، جریاناتی در کشور به فکر این بودند که این ساختار را که با حمایت های مقام معظم رهبری شکل گرفته بود، بطور کامل از بین ببرند.

ریحانه اسماعیل بیگی با اظهار تاسف نسبت به این موضوع که نگاه بعضی از دولتی ها به آموزش و پرورش با عینک اقتصادی بوده و هست، گفت: اقدامات زیادی در جهت خصوصی سازی نهاد آموزش و پرورش در سال های اخیر صورت گرفته است که این اقدامات موجب تضعیف این نهاد گفتمان ساز خواهد شد.

در همین راستا پیشنهاد ریاست دانشگاه پیام نور، جهت واگذاری آموزش معلمان به دانشگاه پیام نور است با این روش که دانشجویانی که می خواهند وارد عرصه معلمی بشوند کنکور می دهند بعد به مدت ۳ سال در دانشگاه پیام نور درس می خوانند و مانند بقیه دانشجویان این دانشگاه شهریه پرداخت میکنند، سپس سال آخر وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند و یک سال آخر را در این دانشگاه درس می خوانند و تازه سال چهارم استخدام دولت می شوند. این خود نوعی خصوصی سازی و خرید خدمات هست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم پردیس حضرت معصومه (س) در ادامه به تشریح این پیشنهاد پرداخت و افزود: دانشگاه پیام نور چند سالی هست با کمبود دانشجو مواجه شده است و با این کار می خواهد این کمبود را جبران کند، فارغ از اینکه این طرح، حل مساله نیست بلکه پاک کردن صورت مساله است.

البته با این پیشنهاد، مخالفت های زیادی شده است ولی هنوز تکذیبیه ای بطور رسمی از طرف دانشگاه فرهنگیان صادر نشده و فقط روابط عمومی دانشگاه این مساله را تکذیب کرده است. این دانشجوی بسیجی در ادامه تاکید کرد: ما به عنوان دانشجویان این دانشگاه اعتراض خودمان را تا زمانی که تکذیبیه رسمی از طرف رئیس دانشگاه و وزیر آموزش و پرورش در این زمینه صادر نشود، ادامه میدهیم.

اسماعیل بیگی سپس با اشاره به کمبود فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: البته دانشگاه فرهنگیان با توجه به تعداد دانشجویانی که دارد فضای آموزشی بسیار محدودی داشته و لازم است راه حلی برای این کمبود فضا ارائه شود، راه حلی که به جای پاک کردن صورت مساله به حل آن کمک کند. به طور مثال می شود توافق نامه ای امضا شود تا دانشگاه فرهنگیان بتواند از امکانات و فضای آموزشی دانشگاه پیام نور جهت برگزاری کلاس برای دانشجویان خود استفاده کند.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top