تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/01/25 - 20:15
کد خبر: 352062

رانندگان تاکسی در خط ویژه کرونا

400 نفر از رانندگان تاکسی به کرونا مبتلا شدند، 22 نفر هم به دلیل این بیماری جانشان را از دست دادند ولی همچنان خبری از حمایت های بهداشتی شهرداری ها از این قشر نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ شیوع ویروس کرونا خیلی از مشاغل را تحت تاثیر خود قرار داده است و وضعیت اقتصادی خیلی از خانوارها را به دلیل محدودیت های با مشکل مواجه کرده است.

بعضی از مشاغل ربطی به مایحتاج روزمره زندگی مردم ندارد و می توانند در خانه ها بمانند تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس از بین برود یا اینکه دارو و یا واکسن آن تولید شود.

یکسری از مشاغل هم مانند پزشکان، پرستاران، کادر درمان، رانندگان آمبولانس ها، رانندگان تاکسی و اتوبوس و خیلی مشاغل دیگر که در روزمره ها شاهد فعالیتشان هستیم این روز ها دایرند چرا که این چرخه زندگی باید بچرخد و فعلا خبری از کمک های دولتی برای ماندن در خانه به صورت عملی نیست.

یکی از کانون های اصلی شیوع کرونا در جامعه وسایل حمل و نقل همگانی هست؛ روز گذشته هم خبر آمد که 400 نفر از رانندگان سراسر کشور مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

از کمک های دولتی برای ماندن در خانه خبری نیست

امروز قطعا همه رانندگان تاکسی درباره این خبر و ابتلای همکارانشان به ویروس کرونا حرف می زنند، در مسیر آمدن به محل کارم با یکی از این رانندگان بنام ابراهیم که در خط میدان هفت تیر-آرژانتین فعالیت می کرد به گفت وگو پرداختم،  با گله از مردم می گفت: از کمک های دولت برای ماندن در خانه که خبری نیست، رانندگان تاکسی هم مجبور هستند که سرکار بیایند.

وی افزود: اگر در روزهای بارانی و برفی تعداد از رانندگان تاکسی فقط دربست سوار کنند و یا اینکه به دلیل ترافیک دیرتر وارد خط شوند همه جوری دیگر به راننده نگاه می کنند.

این راننده تاکسی ادامه داد: حالا طرح فاصله گذاری در تاکسی گذاشته اند و تعداد مسافران را کم کردند ولی مابه التفاوت آن مسافر را حق نداریم به کرایه اضافه کنیم.

ابراهیم بیان داشت: عمده رانندگان تاکسی در سراسر کشور از بازنشیتگان و یا افراد مسن هستند که کار دیگری به جزء مسافر کشی بلد نیستند با افزایش قیمت بنزین هزینه های ما چند برابر شده ولی نرخ کرایه های تاکسی هم با هزار دردسر و منت افزایش می دهند که بازهم خرج و دخل و یکی می کند.

این راننده می گفت: در کنار افزایش هزینه های استحلاکی ماشین هزینه خرید ماسک و دستکش هم تحمیل شده چون که دولت هیچ ماسک و دستکشی در اختیار ما قرار نداده است.

همانطور که این راننده تاکسی اشاره می کرد،رانندگان حمل و نقل عمومی بدون هیچ محافظی در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند که می طلبد دستگاه های ذی ربط توجه بیشتری به آن ها داشته باشند.

ابتلا 400 راننده تاکسی به کرونا/22 نفر فوت شدند

مرتضی ضامنی، رئیس اتحادیه تاکسیرانان شهری کشور درباره ابتلای این رانندگان به ویروس کرونا اظهار داشت: براساس اعلام وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، یکی از اقشار آسیب پذیر در شیوع ویروس کرونا رانندگان حمل و نقل عمومی هستند که تاکنون 22 نفر از این رانندگان فوت کردند و 400 نفر هم مبتلا به این بیماری شدند که یکسری از آن ها تاکنون بهبود یافته اند.

وی ادامه داد براساس ابلاغیه یکسری الزامات در نظر گرفته شده است که کم کردن مسافران از جمله آن است و رانندگان تاکسی موظف به ضدعفونی کردن تاکسی های خود هستند و از فعالیت رانندگان مشکوک به کرونا جلوگیری می شود.

ضامنی بیان داشت: در حال حاضر در خودروهای تاکسی باید دو نفر در پشت و در صورت رعایت نکات بهداشتی یک نفر هم در جلو مسافر سوار کنند.

مشکل تأمین ماسک و دستکش برای مسافران داریم/15 هزار تومان به هزینه روزانه رانندگان تاکسی اضافه شده است

رئیس اتحادیه تاکسیرانان شهری کشور افزود: ما مشکل تأمین ماسک و دستکش برای رانندگان تاکسی داریم در حال حاضر مشکلی برای تأمین محلول ضد عفونی نداریم ولی دستگاه های ذی ربط باید برای تأمین ماسک و دستکش کمک کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر به 400 هزار دستکش و ماسک برای رانندگان تاکسی نیاز داریم و به صورت روزانه تأمین این لوازم بهداشتی هزینه روزانه رانندگان تاکسی را 15 هزار تومان افزایش داده است.

قطعا شهرداری ها در تأمین ماسک و دستکش باید به کمک رانندگان تاکسی ها بیایند چرا که با کاهش درآمدهای این قشر و افزایش هزینه ها حمایت و تأمین لوازم بهداشتی در جهت سلامت رانندگان از وظایف شهرداری ها است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top