تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/27 - 08:22
کد خبر: 352261

وام‌های بانکی با سود بالا گره گشای حوزه صنعت نیست

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه به دلیل نبود سرمایه‌گذاری در صنعت، تولیدات کاهش یافته است، گفت: مهمترین راهکار برای رونق جهش تولید این است که مشکل بروکراتیک صنعت حل شود. وام‌های بانکی با توجه به میزان بهره‌ای که دارند به هیچ عنوان به درد حوزه صنعت نمی‌خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری فارس، سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه برای رونق جهش تولید باید مشکل بروکراتیک صنعت حل شود، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه صنعت وجود دارد و باید برای اینکه جهش تولید در لایه‌های مختلف سطح جامعه اتفاق بیفتد، حل مشکل بروکراتیک صنعت است. به طوری که مواد اولیه صنایع برق، گمرکات کشور، توقیف نشود. مالیات و حقوق کارگری بر اساس استانداردهای جهانی تعیین شود و در واقع نباید افرادی که در یکی از شاخه‌های صنعت فعالیت چشمگیری دارند را با قوانین و مقررات دستگاه‌های متعدد و مختلف از کاری که می‌کند، پشیمان کند.

هنوز مشکل بروکراتیک صنعت حل نشده است
وی افزود: امروز وقت آن رسیده تا دولت و مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران از افراد و صنایع مختلفی که اقدام به تولید کالا و چرخ دنده‌های صنعت کشور را می‌چرخانند حمایت کنند. این در حالی است که در طول چند سال اخیر بسیاری از صنایع از اینکه به فعالیت خود ادامه دهند، پشیمان شده چرا که هنوز مشکل بروکراتیک صنعت حل نشده وبسیاری از دستگاه‌های مختلف با قوانین و مقرراتی که هر کدام به صورت مستقل انجام می‌دهند باعث پشیمانی بسیاری از صنعتگران برای ادامه کار می‌شوند.

نیاز مهم امروز جامعه سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت است
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: یکی از نیازهای مهم امروز جامعه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع مختلف در کشور است از طرفی در بسیاری از کشورهای دنیا وام‌های زیادی با بهره پایین به حوزه صنعت‌شان می‌دهند تا بتوانند چرخش اقتصاد خود را در وضعیت مناسبی نگه دارند اما در کشور ما متاسفانه صنعت نقدینگی لازم را ندارد و بر اساس میزان پولی که درمی‌آورد به فعالیت و تولید می‌پردازد که این روند به این معناست که تولیدات در کشور کاهش می‌یابد.

به هیچ عنوان سود وام‌های بانکی به درد حوزه صنعت نمی خورد
وی گفت:‌در حال حاضر به هیچ عنوان سود وام‌های بانکی به درد حوزه صنعت نمی خورد چرا که سود حاصل از کالاهای تولید شده که به فروش می رود به ۲۰ درصد هم نمی‌رسد. که همین امر باعث می‌شود صنایع نتوانند سود وام‌های بانکی را پرداخت  کنند. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم برای رسیدن به رونق تولید و منویات مقام معظم رهبری در تحقق جهش تولید باید سرمایه در گردش در جامعه و به خصوص در حوزه صنعت ایجاد شود.

اگر وام‌بانکی با بهره پایین به حوزه صنعت تعلق نگیرد نمی توانیم انتظار جهش تولید داشته باشیم
معتمدی در پایان گفت: اگر سرمایه‌گذاری در صنایع انجام نشود و وام‌های بانکی با بهره پایین به حوزه صنعت تعلق نگیرد نباید به معنای واقعی انتظار جهش تولید را در کشور داشته باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top