تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/01/28 - 09:35
کد خبر: 352420

دانش‌آموزان عشایر و روستایی از آموزش محروم نیستند

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر که بخاطر شیوع کرونا آموزش دانش‌آموزان، الکترونیکی شده است، هیچ یک از دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی از آموزش محروم نیستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، محمدرضا سیفی گفت: در مجموع ۱۸۵ هزار دانش‌آموز عشایری در کشور وجود دارد که ۱۵۰ هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند و تلاش می‌شود افرادی که به شبکه آموزش یا اینترنت دسترسی ندارند برای آموزش آنها از شیوه‌های دیگر استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده برای دانش‌آموزانی که در مناطق عشایری و روستایی فاقد اینترنت و تلویزیون باشند،‌ به ۲۳ اداره آموزش و پرورش عشایری کشور دستورالعمل ارسال شده است که شرایط تداوم آموزش دانش‌آموزان را فراهم کنند و تاکید شده است که هیچ  دانش‌آموزی نباید از دسترسی به آموزش محروم باشند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تصریح کرد: یکی از راهکارهای ما استفاده از طرح رسانه، خانه، مدرسه و دانش‌آموز است تا با استفاده از این چهار مقوله فرصت جبران آموزش دانش‌آموزان را در برنامه کاری داشته باشیم.

سیفی ادامه داد: معتقدیم فراهم کردن فرصت برابر برای دانش‌آموزان عین عدالت آموزشی است و دفتر توسعه عدالت آموزشی همین موضوع را مهمترین رسالت خود قرار داده است تا شرایط برای همه دانش‌آموزانی که دسترسی به تلویزیون یا اینترنت ندارند، یکسان باشد و آموزش‌های لازم به این افراد داده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزانی که نمی توانند از شبکه سراسری استفاده کنند از ظرفیت شبکه محلی برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌شود. به عنوان نمونه در استان خراسان شمالی از ظرفیت رادیویی برای آموزش بهره برده ایم و برنامه های درسی از طریق صوت پخش می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: حتی برای آموزش دانش‌آموزان در برخی دیگر از مناطق عشایری و روستایی با رعایت تمام جوانب بهداشتی بسته‌های آموزشی مکتوب در قالب درسنامه به این دانش‌آموزان ارائه شده است. در برخی از مناطق نیز از دستگاه پخش خانگی برای آموزش استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: اعزام رهبران آموزشی با رعایت نکات بهداشتی و با استفاده از موتور برق تلویزیون و دی وی دی های آموزشی به مناطق سخت گذر و عشایری از دیگر برنامه‌ها است. چون در  برخی از این مناطق پوشش سراسری تلویزیون وجود ندارد و از این طریق کلاس های درسی آموزش داده می‌شود.

سیفی اضافه کرد: در استان فارس در مناطق عشایری و روستایی هزینه تلفن معلمان عشایری را پرداخت می‌کنیم و از طریق تلفن درس جدید به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. این مساله پل ارتباطی بین معلم و دانش‌آموز ایجاد کرده است و عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان نیز جبران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری درسنامه به دانش‌آموزان داده شده است و تکالیف را به شکلی ساده و رایگان و مثال های روان به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

سیفی گفت: امید است با این شیوه‌های آموزشی درس های عقب افتاده دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی جبران شود.

به گفته وی، اکنون ۱۸۵ هزار دانش‌آموز در ۶۱۳۲ مدرسه تحت پوشش این اداره‌کل است که از این تعداد مدرسه، ۱۶۹۸ مدرسه سیار و نیمه سیار است، یعنی کلاس درس دانش‌آموزان در چادر و کانکس برگزار می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرور مجازی ارزان چیست و کدام سرور مجازی ارزان است؟
مزون لباس عروس سعادت آباد شبنم نظیف
رازهای موفقیت در مهاجرت کاری به دبی و کشورهای خلیج فارس
لیست قیمت گوشی های ارزان لمسی + خرید با کد تخفیف دیجی کالا
حضور باریج اسانس در ایران فارما ۱۴۰۳: روایتی از نوآوری و کیفیت
مقدار مصرف بادام هندی در روز برای کودکان چه مقدار باید باشد؟
مقایسه قیمت تور آنتالیا با پرواز ترکی و ایرانی در سال ۱۴۰۳
روش صحیح تمیز کردن مبل چرمی
فراکسیون مقاومت: راه شهدای مقاومت را ادامه می‌دهیم
تصاویر ماهواره‌ای خسارات وارده به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در حمله موشکی ایران +عکس
پزشکیان: عربستان برادر ماست
معدن طبس همچنان قربانی می‌گیرد
تصمیم مهم AFC در خصوص میزبانی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس
بدعهدی نتانیاهو و بایدن در قول و قرار با لبنان
دولت برای رفع ناترازی انرژی چه برنامه‌ای دارد؟
آخرین قیمت انواع خودرو رانا اعلام شد +جدول
چگونه موشک‌های سپاه سامانه‌های پدافندی رژیم را مختل کرد؟
مسی و کسب جام ۴۶!
طارمی، نامزد بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا
ونزوئلا: پاسخ موشکی ایران دفاع از خود بود
پاسخ موشکی، معادلات منطقه را به نفع ایران و مقاومت تغییر داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top