تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/01/28 - 13:28
کد خبر: 352477

درخواست تشکل های دانشجویی اصفهان از رئیس جمهور

تشکل های دانشجویی استان اصفهان در نامه ای به رییس جمهور خواستار تجدید نظر در تصمیم تعیین حداقل حقوق کارگران بر اساس قانون شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل های دانشجویی استان اصفهان طی نامه ای به رییس جمهور نسبت به عدم رعایت قانون در تعیین حداقل دستمزد کارگران هشداد دادند. متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«کارگران ما، چه طبقه دهقان و چه طبقه کارگران سایر کارخانه ها و سایر جاها، … برکاتی که درکشور هست مرهون وجود آنها است و لهذا آنها مقدمند بر همه» امام خمینی (ره)

جناب آقای حجت الاسلام حسن روحانی
ریاست جمهوری اسلامی ایران

با سلام و خداقوت

کارگران بخش اعظم صنعت هر کشوری را شامل می‌شوند و برای چرخیدن چرخ صنعت و رشد آن، کارگران نقش اصلی را ایفا می کنند که برای تضمین رشد و رونق تولید هر کشور پرداختن به مسائل کارگران و حفظ کرامت کارگر و کارگری از اهمیت زیادی برخوردار است.ضمن اینکه با توجه به نامگذاری سال به جهش تولید و نیاز ویژه ی کشور به این امر ، کارگران رکن مهم تحقق آن می‌باشند.

در کنار همه این ها این قشر زحمتکش از ابتدای انقلاب تاکنون در کنار بقیه اقشار به دفاع از آرمان های جمهوری اسلامی ایران پرداخته است و بر اساس سیره امام خمینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری پرداختن به مسائل کارگران از موضوعات مهم کشور است.اخیراً نیز با پیدایش بحران بیماری کرونا و تعطیلی تقریباً دو ماهه کشور فشارهای زیادی بر اقشار ضعیف جامعه به خصوص کارگران وارد آمده است.

از آنجا که کارگران در دو سال اخیر نیز با چالش های زیادی از قبیل هفت‌تپه، هپکو و معدن یورت و بسیار مسائل مشابه که رسانه ها به آن پرداخته یا نپرداخته اند روبه‌رو بوده‌اند این بیماری منحوس نیز فشار بیشتری به گرده کارگران وارد کرده است. از طرف دیگر در شب میلاد امید مستضعفان با توافق دولت و کارفرمایان علی رغم سایه ی تورم ۴۱ درصدی در اقتصاد کشور ، صرفا ۱۵ درصد افزایش حقوق کارگران اعلام شد درصورتی که بر مبنای ماده ۴۱ قانون کار ‏”تعیین مزد باید بر مبنای تورم و سبد معیشت خانوار باشد”؛ و درحالی جلسه با قهر نمایندگان کارگری به پایان رسید که با توجه به تعطیلی دوماهه ی کشور و تصمیمات برای کاهش فشار بر این قشر زحمت‌کش در ایام بیماری کرونا، این تصمیم خلاف قانون و روحیه ی عدالت می‌باشد‌ و شایسته ی بازنگری و توجه بیشتری نسبت به قبل است.

اگر‌ چه در عید منتظران عدالت این تصمیم گرفته شد و باعث کوچک تر شدن سفره ی کارگران شد؛ اما نباید دولت با بی توجهی از آن بگذرد و حتما توجه نظر شخص ریاست جمهور را برای حل این موضوع می طلبد.این تصمیم درحالی در سایه ی اخبار ویروس کرونا به حاشیه رفت که شاهد تحقق وعده ی ضمنی «خرد کردن دهان کارگران» که از سوی یاران دولت مطرح شد هستیم. ابتدایی ترین پیشنهادها برای بازنگری در این تصمیم است که ریاست جمهوری و وزرای مربوطه و تصمیم گیران این امر ، یک ماه را با شرایط زندگی کارگران و با این حقوق بگذرانند تا طعم عدالتی را که در جامعه تزریق میکنند بچشند ، هر چند چنین نخواهد شد.

در پایان امید داریم تا با احترام به توصیه های دلسوزان و کارشناسان خبره در این امر ، زین پس نیز تصمیمات شایسته ای جهت برون رفت از این بحران گرفته شود تا هم کارگران با رضایت و خاطری آسوده به فعالیت بپردازند و هم با حمایت های دولت از کارفرمایان ، مشکلات آنان در تأمین سرمایه برای ادامه ی فعالیت رفع شود.

وسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top