تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/02/01 - 13:37
کد خبر: 352929

بستر‌های علمی دانشگاهی برای تحقق جهش تولید فراهم است

مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: بحران کرونا مانوری برای اتکا به مراکز علمی و پژوهشی بود و می‌توانیم از این ظرفیت علمی و دانشگاهی برای تحقق جهش تولید نیز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدسعید سیف مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم در برنامه رادیویی «گفتگوی علمی» در خصوص تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در جهت شعار سال جهش تولید اظهار کرد: علیرغم اینکه امسال در جهش تولید قرار داریم، اما هم از نظر بین المللی و هم از نظر مالی از جمله شیوع کرونا، فشار‌های زیادی به اقتصاد کشور وارد شده است، اما در همین مشکلات و تنگنا‌ها انسان همه چیز را با دید جدیدی نگاه می‌کند و سعی دارد با ابتکارات و نوآوری‌ها امور را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی می‌توانند نقش خود را ایفا کنند و شرایط امروز اقتصادی، در حقیقت زمین بازی دانشگاه‌ها و مراکز علمی است، زیرا نیاز‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد و کشور باید آن‌ها را حل کند و به خواسته هایش برسد.

سیف به محدودیت‌های علمی و اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: نمی‌توانیم انتظار سرمایه گذاری زیاد خارجی، واردات ماشین آلات فناورانه و همکاری شرکت‌های خارجی صاحب فناوری داشته باشیم و همه این موارد به ما کمک می‌کند متکی بر خودمان و مراکز علمی خودمان باشیم.

مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم اشاره کرد: بحران کرونا در حقیقت یک نوع مانور برای ایستادن روی پای خود و اتکا به مراکز علمی و پژوهشی در کشور بود و در این دو ماه ماحصل سرمایه گذاری روی مراکز رشد و علمی و دانشگاهی را دیدیم و می‌توانیم از این ظرفیت و بستر علمی و دانشگاهی برای تحقق جهش تولید نیز استفاده کنیم.

وی با تصریح بر اینکه در وزارت علوم محدود به حوزه‌های فنی و مهندسی نیستیم، اظهار کرد: خیلی از مولفه‌هایی که در کشور وجود و بهره وری کاملی دارند مانند کشاورزی را باید جامع‌تر ببینیم یعنی در این حوزه نیز باید از منظر علمی ورود کنیم و آن‌ها را بازنگری کنیم تا بتوانیم شاهد جهش تولید باشیم. این نگاه علمی را می‌توانیم به تمام بخش‌های دیگر از جمله برنامه‌ریزی و مدیریت نیز تعمیم دهیم و خوشبختانه دانشگاه‌های کشور در این زمینه‌ها فعال شده‌اند. در حال حاضر هشت هزار قرارداد در مراکز صنعتی و تجاری وجود دارد.

سیف افزود: در سال‌های گذشته سعی و خطا‌های زیادی صورت گرفته بود، اما در حال حاضر یک هارمونی خوبی به وجود آمده است و می‌دانیم دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و همچنین شرکت‌های دانش بنیان چه نقشی دارند و در حال حرکت به سمت بازار و تولید هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top