تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/07 - 23:57
کد خبر: 361339

تعطیلی تمام فروشگاه‌های حضوری مایکروسافت

مایکروسافت در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرده است که قصد دارد تمامی فروشگاه‌های حضوری خود را در آمریکا و دیگر نقاط جهان برای همیشه تعطیل کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مایکروسافت قصد دارد به‌صورت رسمی از حوزه‌ی خرده‌فروشی‌های حضوری خارج شود. این شرکت شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از برنامه‌ای غیرمنتظره برای تعطیلی دائمی تمامی فروشگاه‌های حضوری خود در ایالات متحده و دیگر نقاط دنیا پرده برداشت. ظاهرا مایکروسافت قصد دارد چهار مورد از این مکان‌ها را همچنان باز نگه دارد. چهار فروشگاه موردبحث اصلاحاتی مهم به‌خود خواهند دید تا به مراکزی برای تجربه‌ی کار با محصولات مایکروسافت تبدیل شوند؛ مراکزی که دیگر در آن‌ها شاهد فروش محصول نخواهیم بود.
آن‌طور که اطلاعیه‌ی مایکروسافت اعلام می‌کند، چهار مرکز این شرکت که همچنان قرار است باز بمانند در نیویورک، لندن، سیدنی و ردموند قرار دارند. فروشگاه مایکروسافت در لندن حدودا یک سال پیش باز شد و قدمت زیادی ندارد. به‌غیر از موارد یادشده، تمامی فروشگاه‌های دیگر مایکروسافت در آمریکا و کشورهای دیگر برای همیشه تعطیل می‌شوند و این شرکت قصد دارد در ادامه‌ی راه روی فروش دیجیتالی محصولات خود متمرکز باشد. ردموندی‌ها می‌گویند وب‌سایت Microsoft.com و همچنین فروشگاه‌های آنلاین ایکس‌باکس و ویندوز توانسته‌اند به ۱٫۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در ۱۹۰ بازار دنیا، دست پیدا کنند.

مایکروسافت در اطلاعیه‌ای که دراختیار رسانه‌ی ورج قرار داده است می‌گوید تصمیم اتخاذشده باعث اخراج هیچ‌کس نمی‌شود و قرار نیست تعدیل نیرو صورت بگیرد. دیوید پورتر، قائم‌مقام بخش فروشگاه در مایکروسافت، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین گفته: «تعهد ما به رشد و توسعه‌ی شغل‌هایی که از دل استعدادهای متنوع این حوزه بیرون می‌آیند، هم‌اکنون به بیشترین حد خود رسیده است».
وب‌سایت ورج به‌نقل از منبعی آگاه می‌نویسد که مایکروسافت در ابتدا قصد داشته سال آینده‌ی میلادی برای تعطیلی فروشگاه‌های حضوری خود اقدام کند، اما دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) باعث تسریع این روند شده است. ردموندی‌ها قصد دارند در فصل تعطیلات سال جاری کنسول بازی ایکس‌باکس سری ایکس را روانه‌ی بازار کنند، بنابراین منطقی است اگر فکر کنیم که مایکروسافت در ابتدا به‌گونه‌‌ای برنامه‌ریزی کرده باشد که فروشگاه‌هایش تا زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس باز بمانند.

ازطرفی دیگر نباید فراموش کنیم مایکروسافت محصولی با نام سرفیس نئو دارد که در ابتدا قرار بود تعطیلات امسال عرضه شود؛ بااین‌حال گزارش‌ها می‌گویند عرضه‌ی سرفیس نئو به‌تأخیر افتاده است. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد سرفیس دوئو را همین امسال روانه‌ی بازار کند. با همه‌ی این‌ها تعطیلی فروشگاه‌ها باعث می‌شود که مردم نتوانند ایکس‌باکس جدید را با مراجعه به فروشگاه‌های حضوری بخرند.
مایکروسافت به‌دنبال همه‌گیری کروناویروس فروشگاه‌های خود را تعطیل کرد تا به مهار این بیماری کمک کند. طی هفته‌های اخیر اوضاع کمی بهتر شده و برخی شرکت‌ها فروشگاه‌های خود را بازگشایی کرده‌اند؛‌ بااین‌حال تاکنون شاهد بازگشایی حتی یک باب از فروشگاه‌های مایکروسافت نبوده‌ایم.
هفته‌ی گذشته مایکروسافت به وب‌سایت ورج گفت قصد دارد برای بازگشایی فروشگاه‌هایش جوانب احتیاط را به‌طور کامل رعایت کند. مایکروسافت گفته بود برای گرفتن تصمیم نهایی به‌منظور بازگشایی فروشگاه‌های خود همواره در حال نظارت روی داده‌های جهانی و گوش‌فرادادن به اطلاعیه‌های منتشرشده ازسوی نهادها و متخصصان حوزه‌ی بهداشت است. در آن زمان مایکروسافت اعلام نکرد که در چه تاریخی فروشگاه‌هایش را باز می‌کند.
امروزه بسیاری از فروشگاه‌های مایکروسافت در نقش مرکز خرید ظاهر می‌شوند و افراد زیادی از آن‌ها بازدید می‌کنند؛ بنابراین عدم بازگشایی آن‌ها در نگاه اول چندان تعجب‌برانگیز نبود. در شماری از ایالت‌های آمریکا روند بازگشایی مکان‌های عمومی به‌شکلی محتاطانه انجام می‌گیرد و تمامی شرکت‌ها اجازه‌ی بازگشایی فروشگاه‌هایشان را ندارند. همین رویکرد برخی ایالت‌ها برای جلوگیری از ظهور دوباره‌ی ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از مال‌ها همچنان تعطیل بمانند. در ایالت‌هایی که قوانین چندان سخت‌گیرانه نیستند، موارد جدید ابتلا به کرونا مشاهده شده است. همین موضوع باعث شد اپل مجددا شماری از فروشگاه‌های حضوری خود را که به‌تازگی باز کرده بود، تعطیل کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top