تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/10 - 21:03
کد خبر: 361846

معاون رئیس‌جمهور: بهره‌گیری از دانش بومی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به لزوم بهره‌گیری از دانش بومی گفت: باید زمینه رشد شرکت‌های فناور و جوانان را فراهم کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم ، سورنا ستاری عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گیلان اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروز توسط خود افراد و نیروی انسانی قابل حل است البته پایه اقتصاد دانش‌بنیان نیز نیروی انسانی است که در این کشور بسیار داریم و باید از آنان استفاده کنیم و عدم استفاده از نیروی انسانی به فرهنگ و تفکر برمی‌گردد.

معاون رئیس‌جمهور: بهره‌گیری از دانش بومی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حل مشکلات مردم با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم که مشکلات مردم را حل کنیم بنابراین امروز پژوهش، آموزش و دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه بسیار می‌توانند موثر باشند و در کنار آن ارزش افزوده هم ایجاد کنند و باید به‌گونه‌ای تلاش کنیم که اگر چند عضو هیئت علمی به دانشگاه اضافه شد یا تعداد دانشجویان دانشگاهی زیادتر شد، مردم اثر این افزایش‌ها را در زندگی روزمره خود لمس کنند.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه‌ها امروز وظیفه حل مشکلات جامعه را دارند ابراز داشت: بهره‌گیری از دانش بومی امروز بسیاری از مسائل و مشکلات استان را حل می‌کند؛ ما همان ملتی هستیم که امثال ابن‌سینا و فارابی را تقدیم جامعه کردیم بنابراین امروز هم می‌توانیم با بهره‌گیری از نیروی انسانی و دانش بومی بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی به‌دنبال استخدام در دستگاه‌های اجرایی است در واقع نتیجه فرهنگ و اقتصاد نفتی است در صورتی‌که جوان باید کارآفرینی را اصل کار قرار دهد از طرفی ما دارای تاریخ دانش و پژوهش هستیم، تاریخی که هرگز منابع زیرزمینی آن را شکل نداد.

ستاری با اشاره به وظایف دولت‌ها جهت سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پژوهش عنوان داشت: چند نکته در تجاری‌سازی بسیار اهمیت دارد و آن این است که هیچ محصولی از پژوهش به دست نمی‌آید مگر اینکه بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند پس باید اکوسیستمی داشته باشیم که بخش خصوصی در کنار بازار دلار و سکه بتواند در حوزه پژوهش سرمایه‌گذاری کند و زمانی سرمایه‌گذاری می‌کند که سودی به‌دست آورد.

وی ارزش افزوده اقتصاد دانش‌بنیان را نیازمند توجه جدی دانست و بیان کرد: اگر می‌خواهیم جوانان‌مان در استان بمانند باید محیطی ایجاد کنیم تا شرکت‌های فناور و جوانان در آن محیط رشد کنند البته در استان گیلان نیز فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های خوبی وجود دارد که باید از ظرفیت آنها به‌نحو احسن استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه سیستم دولت در تلاش است تا موانع کسب و کار را بردارد اما باید از ظرفیت مردمی هم در حل بسیاری از مسائل استفاده کرد افزود: در این مسیر اراده دانشگاه و مردم بسیار اهمیت دارد و امروز بسیاری از مشکلات مردم توسط خود مردم در قالب یک اکوسیستم دانش بنیان قابل حل است.

ستاری با بیان اینکه امروز میزان آشنایی‌ها نسبت به اکوسیستم دانش‌بنیان افزایش یافته و این موضوع ما را تشویق به حمایت از این اکوسیستم و فعالانش می‌کند اظهار داشت: پارک علم و فناوری گیلان باید توسعه پیدا کند طوری‌که هر جوان خلاقی در استان به‌راحتی به آن وصل شود و از خدمات و امکانات آن استفاده کند.

وی با اشاره به حمایت دولت جهت توسعه زیرساخت‌های پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: کل گیلان در واقع پارک علم و فناوری محسوب می‌شود و در این مسیر باید شرایطی فراهم شود تا یک شرکت فناور به راحتی با وصل شدن به سیستم نرم‌افزاری خود از ظرفیت پارک استفاده کند تا جایی‌که پارک علم و فناوری تبدیل به یک نرم‌افزار قابل دسترس و موثر در اقتصاد کشور شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به ضرورت توسعه صندوق پژوهش و فناوری گیلان تاکید کرد و گفت: این صندوق باید بتواند نوآوری و ابتکار را در استان توسعه دهد و از آنجا که آینده این استان در دست جوانان قرار دارد لذا در این مسیر همه مسئول هستیم و باید با هم کار کنیم و از اقدامات فناورانه و خلاقانه جوانان حمایت کنیم.

در انتهای این جلسه تفاهم‌نامه مشارکت در تاسیس کارخانه نوآوری گیلان بین پارک علم و فناوری استان گیلان، صندوق پژوهش و فناوری این استان و همچنین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، استانداری گیلان و شرکت شار تدبیر پژوه امضا شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top