تاریخ انتشار: 04 آذر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 3641

دانشجویان دندانپزشکی و مشکل بی پولی

دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد از مسوولان تقاضا کردند که به حقوق از دست رفته آنها در زمینه پرداخت حقوق کارورزی یکسان با دانشجویان دیگر دانشگاه ها رسیدگی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجیان ایران» به نقل از ایرنا، دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد از مسوولان خواستند تا به تقاضای سه ساله‌ آنها مبنی بر پرداخت حقوق کارورزی یکسان با دانشجویان کارورز دیگر دانشگاه های علوم پزشکی و حتی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه شاهد رسیدگی کنند.

دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد از مسوولان خواستند تا به تقاضای سه ساله‌ آنها مبنی بر پرداخت حقوق کارورزی یکسان با دانشجویان کارورز دیگر دانشگاه های علوم پزشکی و حتی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه شاهد رسیدگی کنند.

این دانشجویان می گویند که سه سال از نخستین درخواست دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد در سال 1386 از هیأت رئیسه این دانشگاه مبنی بر پرداخت حقوق ماهیانه کارورزی این دانشجویان همانند دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دیگر دانشگاه ها می‌گذرد، اما در طول این سه سال، این مطالبه آنها با وجود طرح در جلسات شورای دانشجویی دانشگاه شاهد با مخالفت مسوولان مواجه شده است.

این تقاضای دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد در حالی صورت گرفته است که هیأت رئیسه این دانشگاه با وجود دستورات مدیرکل دفتر هماهنگی‌ و پیگیری‌های ویژه ریاست جمهوری مبنی بر پرداخت یکسان حقوق کارورزی به دانشجویان دندانپزشکی این دانشگاه همچون دانشجویان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دیگر دانشگاه ها، مخالفت کرده است.

براساس مدارک و اسناد ارائه شده از سوی دانشجویان دندانپزشکی شاهد، معاون آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت در نامه‌ای در تاریخ 4/1385/19 به معاون امور هماهنگی و دبیر مجامع شوراها و هیأت‌های امنای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که کمک هزینه تحصیلی کارورزان مجرد در رشته‌های مختلف پزشکی از تاریخ 7/1385/1 به میزان 910 هزار ریال تصویب شده و مبلغ یک میلیون و 370 هزار ریال نیز باید به صورت ماهانه به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان کارورز متأهل پرداخته شود.

این در حالی است که دانشجویان کارورز دندانپزشکی دانشگاه شاهد اعلام می‌کنند که فقط ماهیانه 290 هزار ریال به آنها پرداخت می شود و این مبلغ با آئین نامه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تضاد است.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد در این زمینه با اعلام اینکه چندین نامه به دکتر «کامران باقری لنکرانی» وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون آموزشی این وزارت و رییس دانشگاه شاهد نوشته‌ شد ولی نتیجه‌ای در این باره نگرفتیم.

«یاسر رحیمی»، در این زمینه می‌گوید: مسوولان باید به این خواسته به حق دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد توجه کنند، چرا که این خواسته آنها صرفا صنفی است و بر اساس حقوقی است که دولت برای آنها در نظر گرفته است.

رحیمی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه شاهد، برخاسته از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی هستند و باید مسوولان این خواسته دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد را محقق کنند.
وی یکی از مشکلات در این زمینه را اینگونه توصیف می‌کند: مسوولان دانشگاه به نامه‌های شورای صنفی دانشجویان دندانپزشکی بی‌توجهی می‌کنند، حتی چندین بار این دانشجویان تهدید کردند که کارورزی نخواهند کرد، اما با وساطت، دانشجویان به فعالیت خود ادامه دادند ولی هیچ مساعدتی از سوی رییس دانشگاه و دیگر معاونان دانشگاه در این زمینه مشاهده نشد.

رحیمی، درباره دیگر مشکل صنفی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد ادامه داد: با وجود اینکه رییس جمهور رییس هیأت امنای دانشگاه شاهد است، اما جلسات هیأت امنا به صورت منظم برگزار نمی‌شود و اگر دکتر احمدی نژاد فرصت نمی کند در جلسات این هیأت شرکت کند، بهتر است جانشینی تعیین شود تا این جلسات به صورت منظم برگزار شده و به مسائل دانشگاه شاهد رسیدگی شود.
وی افزود: تاکنون نامه‌های متعددی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مسوول نوشته‌ و ارسال کرده‌ایم، اما هیچ نتیجه‌ای از فعالیت خود ندیده‌ایم.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد تصریح کرد: از رییس جمهور تقاضا داریم تا دستور حل مشکل دانشجویان دندانپزشکی این دانشگاه را صادر کند تا این گروه از دانشجویان که برخی از آنها پدران خود را در جنگ تحمیلی از دست داده‌اند و برخی نیز پدرانی دارند که جانباز و یا ایثارگر هستند، نشانه‌های مهرورزی و جلوگیری از تخلف در قانون را مشاهده کنند.
گفت‌وگوهای خبرنگار ایرنا با دانشجویان دندانپزشکی دیگر دانشگاه ها موید این موضوع است که حق دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شاهد در این زمینه تضییع شده و مسوولان ذیربط باید در این زمینه دستورات مقتضی برای احقاق حقوق از دست رفته این دانشجویان صادر کنند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top