به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مؤسسهی CIRP، فعال در حوزهی مصرفکنندگان، گزارشی منتشر کرده است که نشان میدهد گوشی آیفون SE 2020 در دستیابی به اهدافی که برایش تعریف شده، کاملا موفق بوده و نقش خود را بهخوبی ایفا کرده است.
هدف اپل از تولید و عرضهی گوشی آیفون SE جدید در سال جاری میلادی این بود که مالکان آیفونهای قدیمیتر را به تعویض گوشی تشویق کند و درعینحال، روی فروش گوشیهای گرانتر و پرچمداران تأثیر منفی نگذارد؛ بنابراین، گزارش فروش سهماههی اخیر این شرکت از موفقیت در این هدفگذاری حکایت میکند.
در گزارش مؤسسهی CIRP آمده است:
گوشی آیفون SE جدید در تمام طول مدت این سه ماه دردسترس نبوده است؛ اما ۱۹ درصد از فروش را در بین همهی مدلهای آیفون بهخود اختصاص داده است. آیفون SE با برچسب قیمتی ۳۹۹ دلار در مدل پایه، بسیار ارزانتر از آیفون XR است که یک سال قبلتر از آن معرفی شده است و تراشهی ضعیفتری دارد. همچنین، آیفون اسای با قدرت تمام آیفون 8 را کنار میزند که سه سال قبل معرفی شده است و با این قیمت جانشین بسیار شایستهای برای آن بهشمار میرود.
تحقیقات مؤسسهی CIRP نشان داد مصرفکنندگان محصولات اپل تمایل دارند مدلهای قدیمیتر آیفون را با آیفون اسای جدید جایگزین کنند. علاوهبراین، دادههای جزئی در تحقیقات حاکی از آن است که حدود ۷۳ درصد از خریداران آیفون اسای جدید پیشازآن، گوشی آیفونهای چهار سال پیش یا بیشتر را استفاده میکردند.
مایک لوین، همبنیانگذار شرکت تحقیقاتی CIRP میگوید:
هرچند سال یکبار اپل گوشی هوشمند اقتصادی با ویژگیهای بهروز معرفی میکند تا مصرفکنندگان محصولات قدیمی خود را به تعویض و بهروزرسانی گوشی ترغیب کند. آیفون اسای نشان داده است که دقیقا به هدف خود دست یافته است و مشتریان محصولات قدیمی را قانع میکند.
در سالهای گذشته تعداد افرادی که سیستمعامل گوشیشان را بهروز میکنند، روند کاهشی داشته است؛ اما بیشتر خریداران آیفون اسای درمقایسهبا سایر مدلهای آیفون، افرادی هستند که پیشازاین آیفون داشتهاند و اکثرشان از گوشیهای آیفون ۵ یا آیفون ۶ یا آیفون ۷ به آیفون اسای مهاجرت کردهاند. این موضوع بدینمعنا است که مصرفکنندگان اپل مدتی را برای خرید گوشی جدید صبر کردند.
منبع: 9to5mac