تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/07/14 - 18:22
کد خبر: 372392

ایجاد 210 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح طرح‌های روستایی وعشایری اعلام کرد: تا کنون از محل تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری 210 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، امروز به مناسبت روز ملی روستا 135 هزار طرح روستایی و عشایری در سراسر کشور با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی و حضور وزیران در مناطق مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

ایجاد 210 هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری

محمد شریعتمداری در مراسمی که به این مناسبت در محل سالن تلاش وزارت کار در تهران برگزار شد، اعلام کرد: امروز یک ونیم میلیون روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی و درمانی روستایی قرار گرفته‌اند.

وی افزود:‌ خدمات دولت در ایجاد زیرساخت برای روستاها رنگین کمانی از کارها است که برای ماندگاری روستانشینان موثر خواهد بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: از جمله خدمات ارائه شده ایجاد بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان و کشاورزان در کشور است که علیرغم اینکه صندوق بیمه روستائیان وعشایر از سال 83 تاسیس شده بود، اما این خدمات تا حدودی مغفول مانده بود و در دولت کنونی 654 هزار و 136 خانوار روستایی امکان پیدا کردند که زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری قرار گیرند. بنابراین در دولت تدبیر و امید با هموار ساختن مشکلات بیش از یک میلیون و 278 هزار و 739 خانوار زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر قرار گرفتند و در حال حاضر این پوشش بیمه‌ای در مناطق روستایی نسبت به گذشته از رشدی معادل 95 درصد برخوردار است.

شریعتمداری همچنین گفت: در راستای تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام جامع تامین اجتماعی در روستاها به عنوان کانون توسعه کشور مبلغ 1425 میلیارد تومان منابع برای تامین سهم دولت در صندوق بیمه روستائیان وعشایر اختصاص یافت و در این زمینه برای یک میلیون و 440 هزار خانوار روستایی کم برخوردار که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایت نبودند پوشش بیمه‌ای برقرار شد تا این طرح‌ها در دوران پیری و از کار افتادگی کمکی برای روستائیان باشد.

به گفته وی سرانه دارایی هر یک روستایی در صندوق بیمه روستائیان و عشایر از مبلغ 4 میلیون تومان ابتدای این دولت به 82 میلیون تومان افزایش یافته است و این امر منجر به صدور فرمان بیمه فراگیر روستائیان برای یک میلیون و 440 هزار خانوار روستایی از سوی رئیس‌جمهور در این مراسم شده است که اولین کارت بیمه روستائیان به صورت نمادین به نیابت از رئیس‌جمهور تقدیم یک خانواده عزیز روستایی می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  همچنین موضوع دوم گزارش خود به رئیس‌جمهور در مورد اشتغال بیان کرد و گفت: بدون داشتن اشتغال ماندن در روستا معنایی ندارد و قرار شد از محل یک و نیم میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایر صرف شود که موافقت مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس را گرفتیم که این امر باعث شد 22 هزار میلیارد تومان منابع به صورت ریالی در گام اول با نرخ‌های 4 ،6 و 10 درصد در 22 هزار و 450 روستای کشور و 443 شهر زیر 10 هزار نفر به متقاضیان پرداخت شود و امروز از 135 هزار طرح روستایی و عشایری که به بهره‌برداری می‌رسد 480 طرح اشتغال روستایی و عشایری به صورت ویدئوکنفرانسی از محل این منابع به بهره‌برداری می‌رسد.

شریعتمداری این را هم گفت: با اجرای این طرح‌ها در مناطق روستایی وعشایری در مجموع 210 هزار شغل پایدار در سطح کشور ایجاد شده است که این مشاغل تمام شماری شده و طبق گزارش دیوان محاسبات کشور به عنوان ناظر اجرای طرح میزان انحراف از مسیر فقط 4 درصد بوده است.

وی همچنین گفت: امروز 12 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه به روستائیان و عشایر اختصاص می‌یابد که موجب اشتغال 210 هزار نفر شده و با این کار سهم اشتغال روستایی از اشتغال ملی از سه درصد به 29 درصد افزایش یافته و سهم بانوان روستایی از کارآفرینان این طرح 38 درصد بوده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: امیدواریم در مرحله پنجم طرح اشتغال روستایی وعشایری 8 هزار میلیارد تومان جدید به این طرح اختصاص پیدا کند و اشتغال روستایی رونق دوباره بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top