تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/20 - 11:34
کد خبر: 372884

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی پیگیر حقوق کارکنان ایران‌خودروی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: چرا باید کارخانه خودروسازی ایران‌خودروی تبریز با گردش مالی بسیار عظیم در تامین حقوق کارگرانش دچار مشکل شود؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در بیانیه نوشت: کارگران کارخانه خودروسازی ایران‌خودروی تبریز حقوق خود را دریافت نکرده اند و امروز هم دست به اعتصاب زده اند. واقعا چرا باید چنین شرکتی با گردش مالی بسیار عظیم در تامین حقوق کارگرانش دچار مشکل شود؟

متن بیانیه به شرح زیر است:

همانطور که میدانیم مردم مسلمان ما این روز‌ها با مشکلات فراوانی در زمینه معیشت روزمره مواجه هستند. گرانی‌های افسار گسیخته و هم چنین افزایش نجومی قیمت مسکن، ارز، سکه و خودرو امیدهارا در دل‌ها به ناامیدی مبدل کرده اند. بالارفتن قیمت این اقلام‌به تبع خود موجب افزایش قیمت سایر کالا‌های ضروری شده است. در این میان جای تعجب است که چرا سازمان‌های نظارتی و دولتی و قضایی آن طور که باید، اقدام قاطعانه‌ای در راستای کنترل قیمت‌ها و بهبود وضع پیش آمده انجام نمیدهند؟ آیا جز این است که فشار اصلی بر روی مستضعفین جامعه و خصوصا طبقه کارگر است؟

مظلومیت و استضعاف یک کارگر در تامین معاش خانواده خود به خاطر کوتاهی و بیخیالی پیمانکار و کارفرما، و حسرت لقمه نانی برای سفره‌ای که روز به روز در حال کوچک شدن است، پدیده‌ای بسیار دردناک است و وجدان هر انسان آزاده و عدالتخواهی را به درد می‌آورد.

در این میان خبر رسیده است که مدتی است کارگران کارخانه خودروسازی ایران‌خودروی تبریز واقع در شهرستان ممقان، حقوق خود را دریافت نکرده اند و امروز هم دست به اعتصاب زده اند. واقعا چرا باید چنین شرکتی با گردش مالی بسیار عظیم در تامین حقوق کارگرانش دچار مشکل شود؟ چرا باید مسئولین مربوطه نسبت به این امر بی تفاوت باشند؟ ما بعنوان جوانان دانشجو، مطالبه گر حق ایشان هستیم و تا احقاق حق ایشان این مسیر را ادامه خواهیم داد و از پای نخواهیم نشست.

پرداخت فوری مطالبات کارگران و تعیین مقصرین این وضعیت و برخورد جدی با ایشان مورد انتظار است. بدیهی است بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در صف اول مطالبه گری و عدالتخواهی پیگیر حقوق معوقه آنان خواهد بود تا نتیجه واضح و مشخصی در این قضیه بدست آید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top