تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/07/28 - 11:27
کد خبر: 373650

محور بودن دلار در اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز دلار و اقتصاد نقطه تهدید کشور است.

طبق گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 82 رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل سازمان پدافند غیر عامل را صادر فرمودند. هر ساله 8 آبان نیز روز ملی پدافند غیر عامل است و طی یک هفته برنامه‌ها و اقداماتی بدین‌ مناسبت برگزار می‌شود.

محور بودن دلار در اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال از پنجم تا دوازدهم آبان برگزار می‌شود و در تعریف پدافند غیرعامل گفت: این پدافند، پدافند بدون اسلحه و مکمل پدافند نظامی است. رویکرد امروز ما پدافند هوشمند ترکیبی است.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: تقسیم کاری بین سازمان پدافند و سازمان مدیریت بحران شکل گرفته است. مقابله با تهدیدات طبیعی با مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات انسان‌ساخت با سازمان پدافند غیرعامل است. طی سه دهه گذشته شکل و نوع تهدیدات تغییر پیدا کرده و از این رو نیازمند رصد دائم است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها استراتژی‌شان را از جنگ ترکیبی دنبال می‌کنند. تلاش می‌کنند تا لبه جنگ بیایند آما وارد آن نشوند. این به دلیل قدرت بازدارندگی نظامی ایران است.

سردار جلالی بیان کرد: تهدید ترکیبی، ترکیبی از تمام مولفه‌های قدرت است. قدرت‌ها در برابر ضعف‌ها قرار می‌گیرند و به نوعی تناظر با نقاط ضعف ما دارد. ما اگر بتوانیم ضعف‌ها را کم کنیم، تهدید کم خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: امروز دلار و اقتصاد نقطه تهدید کشور است. محور بودن دلار در اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند. همچنین تحولی در حوزه فناوری‌ها در حال انجام گرفتن است که این فناوری‌ها (هوشمندسازی)، ماهیت زیرساخت‌ها را تغییر می‌دهند. در نتیجه تهدید علیه زیرساخت‌ها، در حوزه فناوری خواهد بود.

سردار جلالی عنوان کرد: پایداری زیرساخت با رضایتمندی و سطح کیفیت زندگی مردم پیوند خورده است. از این رو مفهوم جدیدی با عنوان جنگ زیرساخت‌ها شکل گرفته است‌. امروز همه عملیات‌های ترکیبی دشمن در کنش با مردم شکل می‌گیرد. قطع هر یک از خدمات تاثیر بسیاری بر زندگی مردم خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: تهدید دیگر دشمن تهدید رسانه‌ای است. دشمن به دنبال تحریک مردم است که نقاط آسیبی خودمان بر این وضعیت اثر می‌گذارد.

سردار جلالی گفت: هنوز طبیعی بودن و ساخت انسان بودن ویروس کرونا محل سوال است. 25 آزمایشگاه آمریکایی در کشورهای منطقه وجود دارد که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: هدف آمریکا مجبور کردن کشور به مذاکره در موضع ضعف یا تسلیم کردن ایران است. اعلام نفی مذاکره در شرایط موجود به بن بست رساندن برنامه دشمن است. به نظر می‌رسد فشار حداکثری در حال بهپایان رسیدن و در حال عبور از آن هستیم، البته منوط به ارسال پیام مقاومت و نه ضعف از درون است.

سردار جلالی گفت: با همه فشارها توانستیم قدرت دفاعی ایجاد کنیم، به گونه‌ای که آمریکا برای ورود به عرصه جنگ نظامی خط قرمز تعریف کند. به همین دلیل هم در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد پاسخ نداد.

وی همچنین بیان کرد: در برابر استراتژی دشمن، رویکرد دفاع مردم‌پایه تعریف شده است. حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور به عنوان خدمت‌رسانی به مردم، حفظ و تداوم کارکردهای کشور مبتنی بر فضای سایبری، حفظ و ارتقا آمادگی ادارات و سازمان‌ها، دفاع زیستی از مردم، امن‌سازی زیرساخت‌های شهری، حفاظت و صیانت از مردم در برابر هر تهدید و حادثه‌ای و صیانت از افکار عمومی از جمله مولفه‌های این دفاع است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top