تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/07/29 - 10:24
کد خبر: 373760

لندن دیگر اعتقادی به توافق تجاری با اروپا ندارد

رسانه‌ها از ناامیدی لندن درباره دستیابی به توافق تجاری با اروپا در دوران پسا برگزیت و آماده شدن این کشور برای خروج بدون توافق از این اتحادیه در پایان سال جاری خبر می‌دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی نوشت: لندن دیگر به توافق تجاری با اتحادیه اروپا اعتقادی ندارد.

لندن دیگر اعتقادی به توافق تجاری با اروپا ندارد

"مایکل گوو"، وزیر کابینه دولت انگلیس از اتحادیه اروپا درخواست کرده است که موضع خود را در قرارداد تجاری برنامه ریزی شده برای مناسبات آینده با انگلیس اساسا تغییر دهد.

وی تاکید کرد که با توجه به شرایط موجود پیش از پایان مرحله گذار برگزیت دیگر نمی توان انتظار دست یابی به چنین توافقی را داشت.

این مقام انگلیسی روز دوشنبه در سخنانی در پارلمان انگلیس گفت: بروکسل همواره از این مسئله اجتناب می کند که مذاکرات را تسریع کند و تنها از طرف انگلیسی توافق را درخواست می کند بدون اینکه از خود آمادگی توافق نشان دهد.

مایکل گوو تاکید کرد که انگلیس برای یک برگزیت بدون توافق به خوبی آماده شده است.

در مقابل اتحادیه اروپا بر آمادگی برای ادامه مذاکرات با انگایس تاکید کرده و منتظر دریافت واکنشی از طرف این کشور است.

"میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت روز دوشنبه  بعد از مذاکره با همتای انگلیسی خود "دیوید فراست" در پیامی توئیتری نوشت: من این مسئله را تایید کرده ام که اتحادیه اروپا برای فشرده کردن مذاکرات در لندن درباره همه موضوعات و بر اساس متون قانونی آماده است.

در این شرایط یک سخنگوی دولت انگلیس مذاکرات درباره برگزیت را پایان یافته اعلام کرده است. لندن تنها یک در پشتی برای پیشبرد مذاکرات را باز نگه داشته است.

مذاکرات هفته گذشته اتحادیه اروپا و انگلیس برای رسیدن به یک توافق تجاری به منظور تنظیم مناسبات تجاری آینده بین طرفین بدون نتیجه پایان یافت.

با وجود سفر مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به لندن و برخی خوش‌بینی‌ها به از سرگیری گفت‌وگوها، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز جمعه ادامه رایزنی‌ها را بی‌معنی خوانده و گفت، خود را برای آنچه "برگزیت سخت" نامیده می‌شود آماده می‌کند.

به گزارش رویترز دولت انگلیس شامگاه یکشنبه با ارسال نامه‌ای از شرکت‌ها و مؤسسه‌های اقتصادی و تجاری خواسته است خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده سازند.

دولت جانسون در این نامه که برای حدود 200 هزار شرکت و مرکز تجاری و اقتصادی فرستاده شده از آنها خواسته برای قوانین و مقررات جدید مالیاتی و گمرکی آماده شوند.

"مایکل گو" هم به شرکت‌های بریتانیایی هشدار داده که اشتباه نکنند، زیرا زمان در حال سپری شدن است و 75 روز دیگر تغییراتی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد، اکنون لازم است همه همکاری کنند تا بریتانیا بتواند از یک فرصت جدید "به عنوان یک کشور مستقل تجاری با تسلط بر مرزها، آبهای سرزمینی و قوانین خود" استفاده کند.

در عین حال اتاق بازرگانی بریتانیا می‌گوید، شرکت‌ها و مراکز تجاری و اقتصادی برای یک "برگزیت سخت" آمادگی ندارد و دولت بوریس جانسون مسئول این وضعیت است..

آدام مارشال، مدیرکل اتاق بازرگانی بریتانیا معتقد است، با توجه به معضلات سه‌گانه محدودیت‌های شدید به خاطر مقابله با پاندمی کرونا، ضرورت احیای اقتصاد و خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پس از یک دوره گذار، عجیب نیست که شرکت‌های بریتانیایی برای آماده ساختن خود دچار مشکل باشند.

به گفته این مقام اقتصادی در انگلیس شرکت‌های بریتانیایی از این رنج می‌برند که در زمانی که درگیر پیامدهای اساسی همه‌گیری کرونا هستند، با چنین چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

پایان سال جاری میلادی دوران گذار برگزیت، که در آن بریتانیا همچنان به مقررات اتحادیه اروپا پایبند است، خاتمه می‌یابد. مذاکرات دو طرف از ماه‌ها پیش بدون رسیدن به نتیجه نهایی ادامه داشته است. جانسون پیش از این گفته بود که 15 اکتبر آخرین مهلت برای رسیدن به توافق است.

با گذشت 5 روز از این تاریخ و با وجود به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوهای هفته گذشته ظاهرا اتحادیه اروپا هنوز روی آمادگی لندن برای ادامه مذاکرات حساب می‌کند.

بر همین اساس "میشل بارنیه" سرپرست تیم مذاکره‌ اتحادیه اروپا قصد دارد تمام هفته جاری را در لندن بماند و در صورت نیاز روزهای آخر هفته نیز در بریتانیا باشد تا شاید بتواند مسیر مذاکرات را به جای بهتری هدایت کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top