تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/07 - 18:27
کد خبر: 374488

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: با تداوم این روند شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، قاسم جان بابایی عصر امروز در نشست ستاد دانشگاهی کرونا ویروس دانشگاه  علوم پزشکی بیرجند درباره وضعیت کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم، سبب روند رو به رشد بیماری در استان شده است اظهار داشت: در صورت افزایش بار بیماری، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

وی با تاکید بر اینکه  خراسان جنوبی دارای یک افزایش روند رو به صعود موارد بستری، بیماران بدحال و فوتی‌ها‌ست تصریح کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم‌، شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به زمان فصل برداشت محصول زرشک و زعفران در خراسان جنوبی یاد آورشد: باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از سلامتی کارگران اطمینان حاصل شود تا دارای کوچک‌ترین علامتی نباشند.

جان‌بابایی  تاکید کرد: اگر در مراکز تجمعی کارگر یا در ادارات کارمندی علامت‌دار است، سریع معرفی ‌و در صورت مثبت بودن تست، بلافاصله جدا شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هماهنگی‌ها و زیر‌ساخت‌های خیلی خوبی فراهم شده و در بیمارستان‌ها جای هیچ نگرانی هم از نظر تامین اکسیژن و هم از نظر تخت‌های خالی نیست تصریح کرد: در صورت افزایش بار بیماری، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبا بیان اینکه وزارت بهداشت ‌برای تامین منابع مالی، اقدام لازم را انجام خواهد داد، گفت:‌ به زودی منابع مالی به استان اختصاص می‌یابد و در صورت افزایش بیماری، تخت‌های ویژه بیشتری نیز اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم ‌خراسان جنوبی به عنوان پهناور‌ترین استان ایران‌ کمترین میزان آلودگی را داشته باشد، اما متاسفانه به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این روند رو به افزایش است بنابراین از مرد می‌خواهیم ‌برای از بین بردن این بیماری از تجمعات خانوادگی و برگزاری مراسم‌های غیر‌ضرور خودداری و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

جان بابایی با بیان اینکه  شهر بیرجند بسیار آلوده است و فقط با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، این پیک را می توانیم کنترل کنیم  اظهار کرد: اگر مردم همکاری کنند، شاید تا دو هفته دیگر بتوانیم شاهد کاهش بار بیماری در بیرجند و سایر شهرستان های خراسان جنوبی باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top