تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/19 - 18:08
کد خبر: 375703

صید ترال در آب‌های جاسک ممنوع است

در ماه‌های گذشته مبحث صید ترال در آب‌های هرمزگان موجی از نگرانی را در میان صیادان بومی در پی داشت و این امر موجب شد دست این صیادان از رسیدن به ماهی خالی بماند اما حالا این نوع صید در کشور ممنوع شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم از جاسک، شهرستان جاسک از جمله شهرهای پر ظرفیت هرمزگان در حوزه دریایی است که متاسفانه در چندین سال گذشته ورود صیادان چینی به آب‌های جاسک موج گستردی از اعتراضات به ویژه توسط صیادان بومی به راه افتاد‌.

صید ترال در آب‌های جاسک ممنوع است

توضیحات یک نماینده مجلس درباره ممنوعیت صید ترال

خوشبختانه با پیگیری‌های انجام در رابطه با نقض قوانین و ضوابط مجوز صید در دریای جاسک، از تداوم صید ترال در این شهرستان جلوگیری شد.

اما متاسفانه در حال حاضر با وجود آسیب‌های زیست محیطی و جبران ناپذیر صید ترال برخی از صیادان بومی اقدام به صید ترال در شهرستان جاسک می‌کنند.

محمد رادمهر فرماندار جاسک، با تاکید بر لزوم توقف صید ترال در شهرستان جاسک، اظهار کرد: متاسفانه برخی کشتی و شناورهای بومی نیز اقدام به صید ترال در آب‌های خلیج فارس می‌کنند.

فرماندار جاسک افزود: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با سپاه دریایی، شیلات، حفاظت دریایی و دریابانی مقرر شده که در راستای متوقف کردن این شناورها با بهره گیری از سایر ظرفیت‌های موجود در شهرستان جاسک این شناورها متوقف شوند.

رادمهر بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه چندین سال است که شیلات مجوز صید در منطقه را صادر نکرده، مقرر شد که به 240 صیادی که پیش زمینه صیادی و مورد تایید شیلات هستند مجوز صید داده شود.

وی بیان کرد: عدم ساماندهی 15 ساله جامعه صیادان باعث شده که در حال حاضر در جاسک 2 هزار صیاد بدون مجوز اقدام‌ به صیادی کنند به همین دلیل ارائه مجوز به 240 نفر از میان 2 هزار نفر صیاد بومی قطعا جوابگوی جامعه صیادی نیست.

فرماندار جاسک عنوان کرد: مجوز صید ترال به غیربومی‌ها بر اساس ضوابطی در چند سال گذشته ارائه شده اما متاسفانه این کشتی‌ها ضوابط مشخص شده را رعایت نکردند.

رادمهر در ادامه گفت: خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده صید ترال توسط این کشتی‌ها متوقف شد، اما شناورهای سنتی محلی متاسفانه در حال حاضر در شهرستان جاسک اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر کشتی‌های صید ترال خارجی باز هم وارد آب‌های جاسک شوند، بدون تعارف با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد.

فرماندار جاسک با تاکید بر اینکه جامعه صیادی نیاز به حمایت مسئولان دارند، بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت جاسک در حوزه دریا و صیادی بسیار بالاست باید شیلات نگاه ویژه‌ای به این افراد کند.

رادمهر عنوان کرد: عده‌ای از صیادان به سمت صید اسپک یا یال اسبی که ماهی حرام گوشت است روی آورده‌اند و شبانه اقدام به صید این ماهی می‌کنند و با فروش آن به عاملان فروش اقدام به صادرات این گونه از ماهی می‌کنند.

وی با اشاره به مهمترین دغدغه جامعه صیادی جاسک خاطر نشان کرد: از جمله دغدغه‌های عدم تناسب قدرت موتورهای قایق‌های صیادی با شرایط دریایی است و صیادان خواستار به افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی خود هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top