تاریخ انتشار: شنبه 1399/09/22 - 09:49
کد خبر: 378925

یمن خطرناک ترین مکان برای کودکان در جهان

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط اسفبار در یمن این منطقه را خطرناک ترین منطقه دنیا برای کودکان ارزیابی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "هنریتا فور"، مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با کلماتی دراماتیک شرایط اسفبار در یمن را توصیف کرده و گفته است: این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد.

یمن خطرناک ترین مکان برای کودکان در جهان

وی گفته است: از هر ده نفر در این کشور هشت نفر به حمایت های بشردوستانه فوری نیاز دارند که در بین آن ها 12 میلیون کودک هستند که بزرگ شدن آن ها با یک کابوس وحشتناک برابر شده است.

سایر سازمان های امدادی مانند صندوق نجات کودکان هم ارزیابی مشابهی درباره شرایط یمن دارند. این سازمان امدادی یمن را خطرناک ترین منطقه جهان برای دختران و پسران عنوان کرده است.

بر اساس اطلاعات یونیسف در هر ده دقیقه یک کودک در اثر بیماری های قابل پیشگیری در این کشور جان خود را از دست می دهد. دو میلیون کودک در این کشور به مدرسه نمی روند و هزاران نفر هم جان خود را از دست داده یا معلول شده‌اند.

بخصوص قحطی و گرسنگی فعلی در این کشور فاجعه بار است. بیش از دو میلیون کودک در این کشور به شدت دچار سوء تغذیه شده‌اند. برای حدود 360 هزار کودک زیر 5 سال این کشور گرسنگی به تهدیدی برای زندگی تبدیل شده است.

علاوه بر این کرونا هم در این کشور شیوع پیدا می کند. کرونا شرایط در نوانخانه جهان عرب را به طرز چشمگیری بدتر می کند. کلینیک های کمی که پذیرنده بیماران کرونایی هستند کاملا پر شده اند. دستگاه های اکسیژن و ماسک و پرسنل و کادر درمان وجود ندارد.

اکثر یمنی ها هیچ پولی برای هزینه های درمان و تهیه غذای مورد نیاز خود ندارند، از این رو بسیاری خانواده ها از رفتن به بیمارستان در زمان بیماری اجتناب می کنند. بیماران کرونایی اغلب بدون توجه در خانه های خود می میرند.

به دنبال تجاوز ائتلاف عربی به سرکردگی رژیم سعودی و حمایت آمریکا به یمن، اقتصاد این کشور ویران شده و خانواده های فقیر به سختی می توانند از پس مخارج زندگی خود برآیند. خدمات اساسی و زیر ساخت های غیر نظامی، بیمارستان ها، مدارس و آب آشامیدنی و بهداشت به شدت دچار فروپاشی شده است. تمام تلاش ها برای خاتمه دادن به این جنگ ویرانگر تا به حال شکست خورده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top