تاریخ انتشار: شنبه 1399/09/22 - 13:31
کد خبر: 378964

آلودگی هوا در تهران و کلان‌شهرها و توصیه به عدم حضور در فضای باز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از امروز تا سه‌شنبه به دلیل پایداری و سکون نسبی جو، غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی نظیر تهران، البرز، قزوین و اصفهان افزایش می‌یابد که این شرایط روزهای آینده در مشهد هم حاکم خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: ‌از امروز شنبه 22 آذر تا سه‌شنبه 25 آذر با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در اغلب نقاط کشور انتظار داریم در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی بر غلظت آلاینده‌های جوی افزوده شود.

آلودگی هوا در تهران و کلان‌شهرها و توصیه به عدم حضور در فضای باز

وی افزود: این شرایط در تهران، اراک، البرز، قزوین و اصفهان در روزهای مذکور شدیدتر است، ضمن آنکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، افزایش آلاینده‌های جوی در مشهد نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌در 3 روز آینده یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها، همچنین مه‌آلودگی در معابر و راه‌های مواصلاتی نیمه شمالی کشور خصوصاً در جاده‌های کوهستانی شمال‌شرق، شمال‌غرب و جاده‌های منتهی به البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بارش برف و مه‌آلودگی در خراسان رضوی و بارش پراکنده باران در گیلان داریم، افزود:‌ در 2 روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: اواخر وقت دوشنبه 24 آذر و همچنین سه‌شنبه سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در شمال‌غرب و غرب کشور خواهد شد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری نیمه‌ غربی کشور را دربرمی‌گیرد؛ بارش در جنوب‌غرب و جنوب کشور به صورت رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا فردا هوای سرد در شمال‌شرق کشور ماندگار خواهد بود و از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب‌شرق کاهش نسبی دما داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: ‌از امروز تا چهارشنبه 26 آذر در شمال‌غرب کشور و سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما بین 6 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود و از دوشنبه تا پایان هفته در شرق و جنوب‌شرق همچنین شمال‌شرق کشور افزایش 6 تا 10 درجه‌ای دما خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا مرکز و شرق خلیج‌فارس مواج خواهد بود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرق دریای عمان مواج است، همچنین از دوشنبه تنگه هرمز مواج خواهد بود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در 2 روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 7 درجه و یک‌درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

وی تأکید کرد: در شهرهایی که افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی مورد تأیید قرار گرفت، توصیه می‌شود از حضور افراد آسیب‌پذیر به ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی در سطح شهر خودداری شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top