تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/07 - 12:26
کد خبر: 380632

مسئولین باید فکر عاجلی درباره همه مسائل مرتبط با سلامت مردم کنند

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: ما طاقت غم دیگری نداریم و مسئولین باید فکر عاجلی درباره همه مسائل مرتبط با سلامت مردم بکنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در حاشیه تجلیل از خانواده شهدای سلامت تهران که در صحن علنی شورای شهر برگزار شد، ضمن خوش‌آمد گویی به اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری شهر تهران، و خیر مقدم به پدر شهید رامین عزیزی فر اولین شهید مدافع سلامت درمان در تهران گفت:« در شرایط سخت اپیدمی و بحرانی که یک سال است درگیر آن هستیم، کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران آسیب زیادی دیدند. ما عزیزانی را از این گروه از دست دادیم که در حال انجام وظیفه بودند و جوان بودند.»

مسئولین باید فکر عاجلی درباره همه مسائل مرتبط با سلامت مردم کنند

وی با اشاره به اینکه نکته مهم این است که مردم بیشتر با شرایط کادر درمان و پزشکی آشنا شدند اظهار داشت:«واقعیت این است که این گروه همواره در معرض خطر بودند. وقتی بیماری مبتلا به آچ.آی.وی یا هپاتیت در بیمارستان بستری باشد، همه این قشر را در معرض خطر قرار می دهد. اهمیت سلامت مساله بعدی بود که در دوران کرونا برای مردم نمودار شد.ما همچنان تقاضا داریم که سیاست‌گذاران توجه ویژه‌ای هم به سلامت مردم هم به کسانی که در حال ارائه خدمات سلامتی هستند داشته باشند.»

خداکرمی بااشاره به عملکرد تیم درمان گفت: «تیم درمان علی‌رغم اینکه هرکدام از آن‌ها مهارت و دانش فردی دارند و این دانش و مهارت مهم است، اما آن‌ها یک تیم هستند که عملکردشان موجب بهبود بیمار می‌شود. شما اگر جراح ماهری باشید، ولی تیم پرستاری و مراقبت قوی نداشته باشید، پیچیده‌ترین جراحی مغز هم نتیجه‌بخش نخواهد بود. بنابراین در این تیم پزشک،‌ پرستار، علوم آزمایشگاهی، ماما و رشته‌های مختلف پیراپزشکی،‌ همچون یک حلقه عمل می‌کنند. بد نیست سیاست‌گذاران ما و کسانی که اداره کشور برعهده آن‌هاست، این شیوه کار تیمی را مورد توجه قرار داده و بدانند در کشورداری هم باید پیشگیری، غربالگری، تشخیص بیماری، درمان و توانبخشی‌های پس از درمان را که در تیم پزشکی به خوبی دیده می‌شوند لحاظ کنند.  این طور نباشد یک نفر بدون تخصص از مسائل سیاسی و حقوقی و کشورداری بخواهد کشوری را با موش آزمایشگاهی قرار دادن و آزمون و خطا کردن اداره کند.ما دیگر طاقت آزمون و خطا نداریم، ضمن اینکه حتما باید در حوزه سلامت با توجهی ویژه به همه اعضای درمان مطالبات آن‌ها را پاسخگو باشیم.»

خداکرمی با اشاره به درگذشت دکتر حسین فاطمی، دندانپزشک در حادثه روز گذشته ارتفاعات توچال گفت: «دیروز در حادثه ارتفاعات دارآباد تهران، دکتر حسین فاطمی فعال رسانه و داندانپزشک را از دست دادیم و همچنین هفته گذشته  دکتر مهتا بصیر در راه مبارزه کرونا جان باخت.  ما طاقت غم دیگری نداریم و مسئولین باید فکر عاجلی درباره همه مسائل مرتبط با سلامت مردم بکنند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top