تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/09 - 10:39
کد خبر: 380833

روایتی از لحظات اولیه ترور شهید سلیمانی

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق لحظات اولیه ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکار نیوز،  عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق در بخش دوم مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) در شبکه تلویزیونی «العهد» عراق که در آن به زوایا و ابعاد ترور فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی  و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان  الحشد الشعبی  عراق پرداخت، گفت: ساعت تقریبا یک بامدادخبرهایی از هدف گرفتن هوایپمایی در فرودگاه بغداد که ایرانی ها در آن بودند، رسید و کسی که من را با تماس تلفنی از خواب بیدار کرد، خود آقای مصطفی الکاظمی بود که الان نخست وزیر است.

روایتی از لحظات اولیه ترور شهید سلیمانی

وی افزود : شک و تردید وجود داشت.. می دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد زیرا ساعت هشت و نیم صبح قرار ملاقات با هم داشتیم و قرار بود با هم صبحانه بخوریم. تقریبا ساعت یک بامداد بود که الکاظمی تماس گرفت و گفت که حادثه ای اتفاق افتاده است و هنوز مشخص نبود که شهید سلیمانی همان کسی است که در هواپیما بوده است. عکس هایی از خودروی حادثه از طریق موبایل آمد و من با سفارت ایران برای فهمیدن (موضوع) تماس گرفتم و آنها هم (هنوز) جوابی نداشتند. در بین عکس ها و تصاویر که می آمد، عکسی دیدم که انگشتری در آن دیده می شد و خودم شخصا تشخیص دادم که این انگشتری شهید سلیمانی است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top