تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/09 - 10:49
کد خبر: 380835

چگونه سردار سلیمانی پوتین را متقاعد کرد؟

سیدحسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره موضوعات متنوعی صحبت کرده است؛ ازجمله لزوم هوشیاری در دوره باقی‌مانده ترامپ و نحوه متقاعدشدن ولادیمیر پوتین برای حضور در سوریه از سوی سردار سلیمانی و ترور او. در ادامه بریده‌هایی از مهم‌ترین اظهارات این گفت‌وگو را می‌خوانید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اعتماد آنلاین، سیدحسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره موضوعات متنوعی صحبت کرده است؛ ازجمله لزوم هوشیاری در دوره باقی‌مانده ترامپ و نحوه متقاعدشدن ولادیمیر پوتین برای حضور در سوریه از سوی سردار سلیمانی و ترور او. در ادامه بریده‌هایی از مهم‌ترین اظهارات این گفت‌وگو را می‌خوانید.

چگونه سردار سلیمانی پوتین را متقاعد کرد؟


*روسیه در ابتدای امر مردد بود که وارد جنگ در سوریه شود و حاج قاسم سلیمانی با استدلال و شخصیت کاریزماتیک خود آن‌هم روی نقشه و توضیحاتی واقعی در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور روسیه داشت، او را متقاعد کرد که برای مقابله با تروریست‌ها و جلوگیری از سقوط دولت سوریه، به مسئله این کشور ورود کند. «در آن جلسه دوساعته، پوتین به حاج قاسم گفت من قانع شدم. این چیزی بود که از حاج قاسم شنیدم. حاج قاسم توانست با استدلال و تشریح واقعیت پوتین را قانع کند و توانست روشن کند که نتیجه این ورود چه خواهد بود. الان همه می‌دانند که روسیه از دروازه سوریه به دنیا بازگشت».


* سردار از گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت و آنها را برای مقابله با دشمن صهیونیست متحد کرد. نقش سردار شهید در تجهیز این گروه‌ها به تسلیحات و انتقال تکنولوژی ساخت موشک و راکت به غزه مهم است. (درباره نحوه دستیابی حزب‌الله به موشک‌های کورنت روس در جنگ با رژیم اسرائیل): وزارت دفاع سوریه این موشک‌ها را با پول خود خرید و حزب‌الله از آن در نبرد با صهیونیست‌ها استفاده کرد. شهید سلیمانی از ‌جمله کسانی بود که خواستار تحویل این موشک‌ها به گروه‌های مقاومت در غزه بود و در حمایت از گروه‌های مقاومت هرگز کوتاهی نداشت.

* حضور رسانه‌ای و تصویر سردار سلیمانی در خط مقدم مقابله با داعش، تعمدی نبود و من از نظر امنیتی مخالف بودم، اما بعد از شنیدن نظر حاج قاسم نظرم عوض شد. معتقدم امروز این موضوع به نفع مقاومت شد؛ چون مشخص شد چه کسانی مقابل داعش ایستادند.

* آمریکا معتقد بود با ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، محور مقاومت به پایان خواهد رسید، حال آنکه این محور محدود به یکی، دو نفر نبوده و نخواهد بود. پاسخ ترور شهید سلیمانی و المهندس، مسئله امروز و فرداست. خونشان روی زمین نمی‌ماند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون
وزیر خارجه ترکیه: ایران و حزب‌الله،‌اسرائیل را می‌زنند
صعود تاریخی فوتبال ایران در رده‌بندی جهان
وزیر بهداشت دولت روحانی پزشک معالج سفیر ایران در لبنان شد
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top