تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/17 - 13:08
کد خبر: 391109

جذب دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه صنعتی قم از مهر ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: جذب دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه از مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جلال رضائی‌نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص اخذ مجوز جذب دانشجوی بین‌الملل گفت: برای جذب دانشجوی بین‌الملل، یکسری شاخصه‌هایی تعیین شده که شامل استاندارد بودن فضای آموزشی، ورزشی، رفاهی، تفریحی و فضای سبز از لحاظ کمی و کیفی است.

جذب دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه صنعتی قم از مهر ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: همچنین باید اساتید و اعضای هیئت علمی نیز به لحاظ کمی و کیفی مورد تائید باشند و سامانه‌ها و کیفیت و در دسترس بودن آن به خوبی احراز شود.

رضائی‌نور بیان کرد: اواخر سال ۹۷ در بازدید وزارت علوم، ایراداتی به وضعیت عمرانی و فضای دانشگاهی گرفته شد که بخش زیادی از این ایرادات را رفع کردیم. در سال ۹۸ هم در بازدید مجدد، ایراداتی به مباحث مرتبط به فضای ورزشی و تعداد اساتید و اعضای هیئت علمی گرفته شد که آن را ارتقاء دادیم و ۱۷ نفر عضو جدید هیئت علمی نخبه جذب کردیم. در سال ۹۹ مجدد درخواست بازنگری کردیم که با توجه به اخذ استاندارد‌های لازم، مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی اعطا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به کسب مجوز‌های لازم در سال گذشته، جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم از مهرماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

رضائی نور گفت: تبلیغات را در جهت جذب دانشجوی بین المللی آغاز کرده‌ایم و با توجه به تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی در قم و جایگاه این شهر در عرصه بین‌الملل، ظرفیت خوبی در جذب دانشجوی بین‌المللی دیده می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز سایت دانشگاه صنعتی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فعال است و تبلیغاتی به صورت تیزر و کلیپ جهت معرفی دانشگاه در سطح بین‌الملل در حال تولید و بارگذاری است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و توسعه زیرساخت‌های فضای مجازی، هزینه سرویس‌ها و خدمات آموزشی در جذب دانشجوی بین‌المللی نیز کمتر است و این امر فرصت خوبی در جهت تحصیل در رشته‌های مختلف در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۸۷ با دو رشته مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو درهشت رشته کارشناسی و ۱۶ رشته کارشناسی‌ارشد مشغول به تحصیل‌اند و ۶۴ عضو هیئت علمی نیز در دانشگاه فعال هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون ۳۰ درصد به تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی قم افزوده شده و تا شهریور ۱۴۰۰ نیز ۱۰ نفر عضو هیئت علمی دیگر جذب می‌کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top