تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/18 - 15:36
کد خبر: 391280

ثبت رای اعضای مجمع تشخیص به لوایح FATF در تاریخ

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه با بیان اینکه تصویب FATF پاس گل به آمریکا و جریان غربگراست؛ گفت: به نظر می‌رسد دولت قصد دارد با ربط دادن چنین مواردی به FATF، اولاً ناکارآمدی اقتصادی خود را پنهان کند، ثانیاً با تصویب این لوایح اهداف انتخاباتی خود را به سرانجام برساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علیرضا کریم‌خانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: در حالی که طبق شنیده‌ها، تنها یک روز تا بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده، دیگر مجالی برای استدلال آوردن نیست. به نظر نمی‌رسد که موافقان و مخالفان FATF استدلال جدیدی نسبت به زمستان سال گذشته داشته باشند. دیگر روز تصمیم فرا رسیده است.

ثبت رای اعضای مجمع تشخیص به لوایح FATF در تاریخ

وی اظهار داشت: دولت نتواسته پاسخ اعضای مجمع را بدهد. مخالفان FATF در مجمع تشخیص، استدلال‌های روشنی برای مخالفت خود دارند که در جلسات کارشناسی از جمله جلسات استدلال مصلحت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) بیان کرده‌اند؛ آن‌ها از ابتدا سوالاتی را از دولتی‌ها پرسیده‌اند که دولت تا امروز نتوانسته پاسخی منطقی به آن‌ها بدهد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: دولت هنوز نتوانسته پاسخ بدهد که در شرایط تحریم، پیوستن به لوایح CFT و پالرمو چه سودی برای کشور دارد که حتی آمریکایی‌ها نیز برای پیوستن به آن، ما را تشویق می‌کنند؟ دولت پاسخ نداده که با تصویب این لوایح استعماری، چگونه از افشا شدن اطلاعات مالی کشور برای دشمنان جلوگیری می‌کند؟ دولت نتوانسته پاسخ بدهد که با وجود  FATFچگونه دور زدن تحریم‌ها ممکن می‌شود؟ و چندین پرسش دیگر که دولت در جواب آن‌ها، تنها به حلوای نسیه وعده می‌دهد!

وی اظهار داشت: برخی معتقدند می‌توان با حق شرط وارد FATF شد و اجرای تعهدات را به بعد از رفع تحریم‌ها مشروط کرد. در حالی که متخصصان حقوق بین‌الملل اساساً شرط گذاشتن برای این کنواسیون‌های بین‌المللی را ناممکن می‌دانند؛ علاوه بر این، سیاست قطعی نظام بر خنثی‌سازی تحریم است و نباید اینگونه مسائل را به رفع تحریم موکول کرد.

کریم‌خانی تصریح کرد: دولت تا امروز سعی کرده با گروگان گرفتن معیشت مردم در مقابل تصویب FATF، فشار را بر اعضای مجمع زیاد کند. برخی برای تصویب این لوایح از هیچ حربه‎‌ای دریغ نکرده‌اند، از گره زدن واردات واکسن به FATF (که توسط وزیر همین دولت تکذیب شد)، تا آزادسازی پول‌های بلوکه شده، کاهش قیمت ارز و حتی سند همکاری 25 ساله ایران و چین!

وی با بیان اینکه تصویب FATF پاس گل به آمریکا و جریان غربگراست؛ گفت: به نظر می‌رسد دولت قصد دارد با ربط دادن چنین مواردی به FATF، اولاً ناکارآمدی اقتصادی خود را پنهان کند، ثانیاً با تصویب این لوایح اهداف انتخاباتی خود را به سرانجام برساند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: بعید نیست در صورت تصویب CFT  و پالرمو، آمریکا نیز به غربگرایان پاس گل داده و با آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده، پیروزی جریان غربگرا در انتخابات آینده را تضمین کند.

وی اظهار داشت: در این میان به نظر می‌رسد برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مواضع چند ماه قبل خود را فراموش کرده‌اند و بدون تغییری در استدلال‌های دولت، نظر خود را تغییر داده‌اند. یا اینکه از ترس پیروزی نیافتن در انتخابات پیش‌رو، منافع حزبی را بر مصلحت ملی ترجیح داده‌اند.

کریم‌خانی تصریح کرد: انقلابیون مجمع تشخیص باید بدانند تصویب FATF، چهره آنان را مانند تصویب‌کنندگان برجام نزد افکار عمومی ثبت خواهد کرد. مردم در صورت رأی مثبت انقلابیون مجمع به این لوایح، در انتخابات آتی به حرف آنان اعتماد نکرده و هرچه بگویند، خلاف آن عمل خواهند کرد. بنابراین، مجمع تشخیص در دام اهداف انتخاباتی دولت گرفتار نشود و بر اساس منافع ملی تصمیم بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top