تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/19 - 18:23
کد خبر: 391450

لیست اصولگرایان شورای شهر تهران چگونه بسته می شود؟

در خصوص نحوه بستن لیست انتخابات توسط اصولگریان برای شورا و شائبه حضور آقازاده ها در لیست، تعدد لیست های اعلامی و ثبت نام 70 مدیر قالیباف در شهرداری برای انتخابات مواردی مطرح شده است که در این زمینه با مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران (عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب)به گفت‌وگو نشستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در خرداد سال جاری همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

در خصوص نحوه بستن لیست انتخابات توسط اصولگریان برای شورا و  شائبه حضور آقازاده ها در لیست، تعدد لیست های اعلامی و ثبت نام 70 مدیر قالیباف در شهرداری برای انتخابات مواردی مطرح شده است که در این زمینه با مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران  (عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب)به گفت‌وگو نشستیم.

نحوه بستن لیست چگونه است؟ آیا سهم بندی می شود؟ در این باره توضیح دهید؟

با رای مردم لیست  بسته می شود/رونمایی از درگاه هفته آینده

ما درگاهی در نظر گرفته ایم که همه می توانند در ان ثبت نام کنند.مردم‌می توانند کاندید مورد نظر خود را انتخاب کنند و بر اساس رای مردم لیست بسته می شود.
وقتی مردم رای بدهند ما ۳ برابر ظرفیت را انتخاب(افرادی که بیشترین رای را آورده اند ) و بر اساس تخصص لیست نهایی بسته می شود البته اعتقاد و انقلابی بودن پیش از همه اینهاست.
افراد برای ثبت نام در درگاه باید نام و نام خانوادگی و همچنین کد ملی را درج کنند و در ابتدا افراد را به صورت کلونی ۱۵ نفره در نظر گرفته و ۳ نفر از انها شامل یک خانم،یک جوان و یک فردعادی می توانند رای بدهند.این کار در شهرستان ها انجام و هفته اینده در تهران هم اجرایی می شود.

آیا خانم ها در لیست سهمیه دارند؟

نگاه جنسیتی ندارم/اگر تخصص داشته و مردم به آنها رای دهند حتما در لیست قرار می گیرند

نگاه جنسیتی نداریم اما اگر حتی ۱۰ خانم هم در سامانه توسط مردم انتخاب شوند و تخصص لازم را داشته باشند در لیست قرار می گیرند.البته استقبال خانم ها کم بوده اما نسبت به دور قبل بهتر بوده است.

نگاه پدرسالارانه به لیست نداریم/با سفارش کسی در لیست قرار نمی گیرد/روند شفاف است

ما دقیقا لیست را بر اساس نظر مردم می بندیم و نگاه پدر سالارانه نداریم و اینکه بخواهیم حزبی کار کرده و اینکه با سفارش کسی فردی در لیست قرار گیرد اصلا در دستور کار نیست و کاملا روند شفاف است.

البته همین جا می گویم که برای ما تخصص حرف اول است ما نیازمند متخصص‌اقتصاد شهر، پزشک، حقوق دان و غیره هستیم.اعضای شورا باید متخصص باشند تا بتوانند شهر را به درستی اداره کنند.

شنیده شده است که قرار است لیست اصولگرایان برای شورای اسلامی شهر تهران بدون حضور آقازاده‌ها بسته شود و همچنین در جلسه‌ای که داشته‌اید، اعلام شده که افکارعمومی نسبت به این مسئله حساس است، اما در برخی از لیست‌های منتشره اسم آقازاده‌ها یا خانم‌زاده‌ها آمده است. در این زمینه توضیح می‌دهید که چقدر از سهم لیست به این افراد تعلق دارد؟

کسی را با رانت پدرش در لیست قرار نمی دهیم /شاید به آقا زاده ای مردم در سامانه رای دادند

ملاک آقازاده یا خانم‌زاده بودن نیست. آقازاده کیست؟ هر کسی که پدرش مسئولیتی دارد یا معاون وزیر یا معاون شهردار است آقازاده محسوب می‌شود؟ اینطور که باید بگوییم که همه آقازاده هستند. ما در لیست خودمان با پارتی‌بازی کسی را وارد نمی‌کنیم. مثلاً بگویند که این آقا یا خانم فرزند فلانی است و از رانت پدرش استفاده و در لیست قرار گیرد. اما چون افراد در سامانه ثبت‌نام می‌ کنند و ما لیست را بر این اساس می‌بندیم، شاید کسی آقازاده باشد و در سامانه مردم به وی رأی بدهند، آن موقع ما در مرحله نهایی ما براساس شاخص‌ها بررسی می‌کنیم، شاید هم اصلاً مردم به وی رأی ندادند. مردم باید انتخاب کنند و اگر حساسیت منفی دارند، باز مردم باید در آن سامانه رأی بدهند. ببینید در آن سامانه‌ای که ما درنظر گرفته‌ایم حزب شخص نوشته می‌شود، شاید هم اصلا کاندیدا حزبی نداشته باشد. با این کار وزن احزاب هم مشخص می‌شود و احتمالاً 10 هزار نفر در این سامانه  ثبت نام می کنند.

چقدر احتمال دستکاری درگاه وجود دارد؟

اصلاً وجود ندارد. سیستم چک شده و موضوعات حملات هکری هم درنظر گرفته شده و برای آن فکر شده است.

بیش از 70 نفر از مدیران و معاونین آقای قالیباف در شهرداری تهران برای دوره ششم انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اند. وضعیت آنها چگونه است آیا سهمی در لیست دارند؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top