تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/01/22 - 11:29
کد خبر: 391722

کدام سیستم سرمایشی برای خرید شما مناسب است؟

گروه کارخانجات ساران با چهار دهه فعالیت در زمینه‌ی تولید سیستم‌های تهویه‌ی هوا و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تیم متخصص خود توانسته است سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی متناسب با نیاز مشتریان خود را با بهترین کیفیت و قیمت به صرفه تولید کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گرمایش زمین تغییرات آب و هوایی گسترده‌ای را در سطح جهان بوجود آورده است؛ تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های خشک و سرد یکی از تغییرات آب و هوایی سال‌های اخیر است که باعث شده اکثر افراد به دنبال یک سیستم سرمایشی و گرمایشی متناسب با ساختار سازه‌های خود باشند.

پیشرفت علم و گسترش تکنولوژی، صنعت تهویه هوا را نیز مانند سایر صنایع دگرگون کرده است و امروزه این صنعت توانسته است با تولید انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیاز افراد را به بهترین شکل تامین کند.

سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با توجه به کارکردشان دارای انواع گوناگونی هستند و شناخت آن‌ها به متقاضیان این امکان را می‌دهد که بهترین سیستم تهویه مطبوع را متناسب با نیازشان تهیه کنند.

در ادامه‌ی این مقاله به بررسی تعدادی از سیستم‌های سرمایشی که کاربرد زیادی دارند می‌پردازیم.

انواع سیستم‌های سرمایشی:

تجهیزاتی که هوای خنک را برای ساختمان فراهم کنند در دسته‌ی سیستم‌های سرمایشی قرار می‌گیرد؛ برای مثال انواع چیلر، هواساز، فن کویل و... انواعی از سیستم‌های سرمایشی هستند.

  • چیلر و انواع آن:

چیلرها هسته‌ی مرکزی و به اصطلاح قلب سیستم‌های سرمایشی هستند و در دو بخش تهویه مطبوع و صنایع کاربرد دارند. اگر بخواهیم یک تعریف ساده از عملکرد چیلر داشته باشیم، می‌توان گفت چیلر مانند یک پمپ عمل می‌کند؛ به این ترتیب که گرمای محیط را گرفته و توسط پخش کننده، سرما را در محیط پخش می‌کند.

در بخش تهویه مطبوع، چیلر موجب کم شدن رطوبت و کاهش دما در فضاهایی مانند مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری و تجاری می‌شود؛ اما رویکرد چیلر در بخش صنعت بسیار متفاوت است و از آب سرد تولید شده برای خنک کردن محصولات و مکانیزم‌های صنعتی استفاده می‌شود.

برای خرید چیلر باید دانست که چیلر‌ها به طور کلی به دو دسته‌ی کلی چیلر‌های تراکمی و چیلرهای جذبی تقسیم می‌شوند که خود این دو دسته بر مبنای کارکرد و عملکرد خود به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  • تفاوت چیلر تراکمی و جذبی:

چیلر جذبی

چیلر تراکمی

متناسب برای اقلیم‌های خشک با رطوبت نسبی پایین

متناسب برای همه‌ی اقلیم‌ها

متناسب برای ظرفیت‌های برودتی متوسط و بالا

متناسب برای همه‌ی ظرفیت‌های برودتی

کاربرد تهویه‌ی مطبوع

کاربرد تهویه مطبوع و صنعتی

مصرف برق پایین

مصرف برق بالا

با توجه به تفاوت‌های گفته شده؛ در انتخاب و خرید چیلر باید به مواردی توجه کرد؛ از جمله:

  • اقلیم و شرایط محیطی

  • ظرفیت برودتی مورد نیاز

  • کاربری چیلر

  • امکان و یا عدم امکان تامین برق مورد نیاز چیلر

  • بودجه‌ و سرمایه‌ی اولیه

  • فضایی که چیلر در آن قرار است نصب گردد و نحوه‌ی نصب آن

  • خدمات پس از فروش کالا

موارد زیادی وجود دارد که هنگام خرید می‌بایست با آن دقت کرد ولی مهم‌ترینشان موارد بالا است.

فن کویل:

اگر شما می‌خواهید دمای هر فضایی را به صورت جداگانه تنظیم و کنترل کنید؛ فن کویل یک انتخاب مناسب می‌تواند باشد. فن کویل‌ جز سیستم سرمایشی و گرمایشی است که به دلیل سایز مناسب و فضای کمی که نیاز دارند امروزه دارای متقاضیان زیادی است.

یکی دیگر از مزیت‌های فن کویل این است که با فراهم کردن کنترل مجزای هر فضا باعث کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.

فن کویل از یکسری لوله‌های خمیده (کویل) و یک فن تشکیل شده است؛ با حرکت آب گرم و سرد به داخل این کویل‌ها فعال می‌شود سپس جریان هوای مناسب هوا در فن ایجاد می‌شود و هوا را به صورت مستقیم در فضا پخش می‌کند؛ این توضیح یک تعریف ساده از عملکرد این سیستم سرمایشی و گرمایشی است.

این دستگاه نیز مانند سایر سیستم‌های سرمایشی متناسب با ساختار و کاربرد خود دارای انواعی است؛ در ادامه به بررسی مختصری از انواع فن کویل‌ها می‌پردازیم:

به طور کلی فن کویل به 5 نوع تقسیم می‌شود:

  1. فن کویل دیواری

  2. فن کویل زمینی

  3. فن کویل کاستی

  4. فن کویل کانالی

  5. فن کویل سقفی

***********************************

ارتباط با کارخانه ساران:

نشانی:هشتگرد، نظر آباد،شهرک صنعتی سپهر، تیر شرقی

شماره تماس:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۱ الی ۹

نمابر:۰۲۶۴۵۳۳۲۰۵۰

پست الکترونیکی:factory@saran-mfg.com

***********************************

  • فن کویل دیواری:

همان طور که از اسم این فن کویل‌ می‌توان حدس زد؛ این فن کویل بر روی دیوار نصب می‌شود و به اکثر افراد آن را با کولرهای اسپلیت اشتباه می‌گیرند. این دستگاه بیشتر در مراکز تجاری، بانک‌ها و غیره استفاده می‌شود و عموما انتخاب افراد برای محیط‌های مسکونی نیست.

  • فن کویل زمینی:

این دستگاه به علت:

  • نصب سریع و آسان

  • طراحی مناسب و زیبا

  • صدای کمتر

  • متناسب بودن با مکان‌های مختلف

دارای متقاضیان زیادی نسبت به سایر فن کویل‌های موجود در بازار است.

در ساختمان‌های قدیمی‌‌ای که نیاز به بازسازی و به روز رسانی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی دارند اما امکان شکافتن سقف وجود ندارد؛ استفاده از فن کویل‌های زمینی انتخاب مناسبی است.

فن کویل‌های زمینی  به دو مدل "بالازن" و  "روبرو زن" تقسیم شده است؛ تفاوت این دو در این است که در فن کویل زمینی بالازن هوای مطبوع به صورت عمودی پخش می‌شود و در فن کویل زمینی روبرو زن دریچه‌های پخش هوای مطبوع در جلو قرار دارد.

کدام سیستم سرمایشی برای خرید شما مناسب است؟

از طرفی دیگر فن کویل‌های بالازن دارای مدل‌های متفاوتی است که هنگام خرید فن کویل زمینی بالازن می‌توان با توجه به کارکرد و نحوه‌ی پخش کنندگی هوا دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کرد.

برای مثال، اگر برای مکان‌هایی مانند مدرسه، بیمارستان و ساختمان‌های عمومی به دنبال خرید فن کویل‌ زمینی بالازن هستید؛ می‌توان به سراغ فن کویل‌ بالا زن شیب‌دار که مناسب این مکان‌ها طراحی شده است بروید؛ و یا اگر به دنبال خرید فن کویل بالازن متناسب با فضاهایی هستید که ارتفاع آن برای نصب دستگاه محدود است؛ می‌توان فن کویل‌هایی که ارتفاع کوتاهی دارند را تهیه کنید.

  • فن کویل کاستی:

این مدل بر روی سقف‌های کاذب نصب می‌شود و از طریق ریموت، دما و حجم دمای آن کنترل می‌شود. فن کوسل کاستی بیشتر مناسب ساختمان‌هایی است که دارای سقف کاذب هستند، چرا که این مدل از فن را بیشتر به صورت توکار نصب می‌کنند.

فن کویل کاستی به یک، دو و چهار طرفه تقسیم می‌شود.

  • فن کویل کانالی:

این فن کویل‌ها در پایانه‌ی خروجی‌ها استفاده می‌شود و هوای تصفیه شده و به سه نوع داکت فن کویل توکار سقفی، روکار سقفی و روکار ایستاده دیواری در بازار موجود هستند.

 به علت صدای بالا و حجم بالای هوا، این دستگاه بیشتر در راهرو‌های مراکز تجاری و لابی‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمدتا استفاده‌ی مسکونی ندارد.

همچنین برای فضاهایی که فاصله‌ی سقف تا زمین زیاد است از فن کویل کانالی استفاده می‌شود.

فن کویل کانالی نیاز به کانال کشی دارد و در مقایسه با فن کویل کاستی گران‌تر است.

  • فن کویل سقفی توکار:

این دستگاه درون سقف کاذب قرار می‌گیرد و به علت صدای کم و سادگی بیشترین تقاضا را در ساختمان‌های مسکونی دارد؛ قیمت مناسب آن نیز یکی دیگر از مزیت‌های این فن کویل است.

تا این‌جا به صورت مختصر و مفید به شرح انواع فن کویل‌ها پرداختیم، برای توضیحات بیشتر و مشاهده‌ی موارد ذکر شده می‌توانید به صفحه اصلی سایت ساران رجوع کنید و از اطلاعات کامل آن استفاده کنید.

حال به طور خلاصه به توضیح یک نوع سیستم گرمایشی به نام یونیت هیتر می‌پردازیم.

یونیت هیتر:

یونیت هیتر یکی از سیستم‌های گرمایشی است که در فضاهای بزرگ مانند: سالن‌های سرپوشیده، سالن کارخانه‌ها و صنایع مختلف و غیره استفاده می‌شود؛ مواردی از استفاده این سیستم در ساختمان‌های مسکونی نیز مشاهده شده است.

عملکرد این سیستم به این شکل است که ابتدا یک سیال، که می‌تواند آب گرم و یا بخار آب داغ باشد، از کویل‌های یونیت هیتر عبور می‌کنند به این ترتیب لوله‌ها، پره‌ها و سایر اجزا گرم می‌شوند؛ سپس گرمای مورد نظر به وجود می‌آید و گرما در محیط پخش می‌شود.

از مزایای یونیت هیتر می‌توان به :

  • قدرت حرارتی زیاد

  • توزیع بهتر هوای گرم

  • قابلیت نصب به صورت عمودی و افقی

  • قیمت مناسب

  • نصب آسان

اشاره کرد؛ یونیت هیتر را براساس نوع پروانه، ترتیب قرار گرفتن قطعات، نوع پروانه، انرژی حرارتی و محل نصب دسته‌بندی کرد.

براساس محل نصب به دو دسته‌ی یونیت هیتر زمینی و سقفی تقسیم می‌شوند.

کدام سیستم سرمایشی برای خرید شما مناسب است؟

با توجه به تنوع زیاد این سیستم هنگام خرید یونیت هیتر باید به نکاتی از جمله:

  • محل نصب هیتر

  • سطح مجاز صدا در محل

  • نوع یونیت هیتر

  • ظرفیت حرارتی

توجه کرد.

سخن آخر:

با توجه به اینکه امروزه نیاز به یک سیستم مناسب تهویه هوا امری ضروری است و نبود آن باعث مختل شدن زندگی روزمره می‌شود؛ بهتر است برای خرید یونیت هیتر، فن کویل بالازن و چیلر باید به شرایط آب و هوایی، کاربرد آن و شرایط محیطی مانند مساحت فضا و ... توجه کرد و براساس این ویژگی‌ها بهترین دستگاه را خریداری کرد.

گروه کارخانجات ساران با چهار دهه فعالیت در زمینه‌ی تولید سیستم‌های تهویه‌ی هوا و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تیم متخصص خود توانسته است سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی متناسب با نیاز مشتریان خود را با بهترین کیفیت و قیمت به صرفه تولید کند و علاوه بر رقابت در سطح داخلی در سطح بین المللی نیز قدم نهاده است.

علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و بهبود عملکرد خود یکی‌دیگر از خط مشی‌های این گروه کاهش فعالیت‌هایی که باعث آلوده شدن محیط زیست می‌شود است. گروه کارخانجات ساران سعی می‌کند با رعایت قوانین زیست محیطی و استفاده صحیح از منابع انرژی و مواد اولیه پیامدهای نامطبوع زیست محیطی را به حداقل برساند.

کدام سیستم سرمایشی برای خرید شما مناسب است؟

از آنجایی که افزایش میزان رضایتمندی مشتریان یکی از مهم‌ترین هدف‌های این گروه است، برای تسهیل فرآیند خرید تمام اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب و خرید سیستم‌های تهویه هوا، سیستم سرمایشی و گرمایشی، بر روی سایت کارخانجات ساران قرار داده شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به آن کالای مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنند.

پس اگر به دنبال خرید فن کویل و یا خرید یونیت هیتر و یا هر سیستم سرمایشی و گرمایشی هستید می‌توان با مراجعه به سایت ساران محصول مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

========================================

تماس با دفتر مرکزی گروه کارخانجات ساران:

نشانی:ایران، تهران، سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، بین نو بخت و مهناز، شماره ۹۵، ساختمان ساران

کدپستی:۱۵۳۳۸۶۳۸۹۳

شماره تماس:۰۲۱۸۵۷۲۰ - ۰۲۱۸۵۸۳

نمابر:۰۲۱۸۸۱۷۵۱۶۱

پست الکترونیکی:info@saran-mfg.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top