تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/01/22 - 11:47
کد خبر: 391727

نهایی شدن نقشه راه همکاری‌های ۵ ساله بین ایران و عراق

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تشریح برنامه‌های سفرش به عراق؛ امضای سند پنج ساله و تبادل کار و فرصت‌های شغلی را از جمله مهمترین آنها برشمرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم, محمد شریعتمداری در بدو ورود به عراق گفت: ایران به دنبال همکاری‌های دوجانبه با تاسیس شرکت‌های مشترک در قالب سند بلند مدت 5 ساله با عراق است که در واقع نقشه راه همکاری ماست.

نهایی شدن نقشه راه همکاری‌های ۵ ساله بین ایران و عراق

وی با نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: باز شدن بازارهای صادراتی ایران به خصوص در کشورهای همسایه یکی از سیاست‌های مهم سال 1400 وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که پیش نیاز این مهم "توسعه روابط کار فیمابین" خواهد بود.

شریعتمداری با بیان اینکه از مدتی پیش امضای سند 5 ساله با وزارت کار عراق در دستور کار طرف ایرانی بود؛ از نهایی شدن این سند خبر داد و افزود: همکاری‌های دوجانبه تهران - بغداد در قالب این سند دنبال خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه "تبادل نیروی کار و فرصت‌های شغلی" برنامه بعدی سفرش به عراق است، از تلاش برای فعالیت اقتصادی علاوه بر گسترش روابط در زمینه تعاون و کار و مذاکره پیرامون بیمه‌های اجتماعی خبر داد.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: تبادل نیروی کار عمدتا تخصصی است و به زودی "وابسته کار" جمهوری اسلامی ایران در عراق (سفارت ایران در بغداد) مستقر خواهد شد.

وی در ادامه تبادل نیروهای کار تخصصی را نیاز هر دو طرف برشمرد و تمرکز اصلی مذاکرات خود با دولت عراق را "مسایل اقتصاد واقعی" عنوان کرد که در زمینه‌های پتروشیمی، دارویی، مصالح و فلزات ساختمانی پیگیری خواهد شد.

شریعتمداری با تصریح بر اینکه همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با دولت عراق اکثرا در حوزه اقتصاد خواهد بود؛ ابراز امیدواری کرد با تفاهم‌های منعقده که پیش نویس آن و سند همکاری پنج ساله آماده شده است؛ این همکاری‌ها توسعه و قوام بیشتری یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: شرکت‌هایی با صندوق‌های اقتصادی وزارت کار همکاری دارند که در ضمن اسنادی که امضا خواهد شد در سال 1400 اجرایی می‌شوند.

شریعتمداری در سفر به عراق روز یکشنبه چند نشست با وزیران مربوطه این کشور همسایه در وزارتخانه‌های دارایی و کار خواهد داشت ضمن اینکه روز دوشنبه در سفر به کربلا برنامه‌های کاری سفرش را برای توسعه روابط فی مابین دنبال خواهد کرد که بنظر می‌رسد نمایشگاه‌های مشترک اقتصادی نیز بخشی از آن باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تهران رکورددار چند قلوزایی
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top