تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/01/22 - 12:54
کد خبر: 391741

اطلاعاتی در مورد دل درد کودکان و کولیک

نفخ شکم نوعی اختلال است که افراد بیشتری را در سه ماهه اول زندگی مبتلا می کند زیرا روده آنها هنوز کاملا رشد نکرده است. این مشکل برای کودکان بین شش تا 12 ماهه نیز شایع است ، زیرا در این مدت آنها برای اولین بار غذاهای کمکی زیادی می خورند که ممکن است باعث نفخ شکم شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر کودک شما به طرزغیر معمول ناراحت به نظر می رسد یا گریه می کند ، ممکن است احساس دل درد کند. در هنگام ناراحتی کودک خود و علائم دیگری از جمله تب ، استفراغ یا اسهال ، اطلاعاتی را در این مورد کسب کنید و از تمام این اطلاعات در دادن اطلاعات با پزشک خود استفاده کنید تا دلیل ناراحتی کودک خود را دریابید. اما برای کودکان بزرگتر ، درد شکم معمولاً شدید نیست. به عنوان مثال ، اگر کودک شما در حال یادگیری استفاده از دستشویی است و احساس درد می کند ، ممکن است فقط نیاز به دفع مدفوع داشته باشد ، یا اگر او تازه شام ​​خورده است و علائمی غیر از درد ندارد ، ممکن است بیش از حد غذا بخورد. . اما درد کودک همچنین می تواند ناشی از بیماری یا مشکل گوارشی باشد. در این مقاله می توانید با رایج ترین دلایل درد در کودکان آشنا شوید ، بنابراین می توانید در زمان مناسب برای حل مشکل کودک با پزشک مشورت کنید.

کولیک  یا قولنج نوزادان

کولیک توضیح قدیمی و رایج علم پزشکی در مورد درد و سایر علائم تحریک کننده کودک است. اما کولیک در واقع اصطلاحی است که برای توصیف گریه غیرقابل کنترل در نوزاد سالم استفاده می شود. اگر کودک شما کمتر از پنج ماه دارد و بیش از سه ساعت متوالی حداقل سه روز در هفته و به مدت حداقل سه هفته بیش از حد زیاد و غیرقابل کنترل گریه می کند و هیچ توضیح پزشکی برای ناراحتی او وجود ندارد ، او دچار قولنج است یا کولیک تشخیص داده می شود . بیشتر نوزادان در سنین سه تا چهار ماهگی به طور قابل توجهی بهبود می یابند و تا پنج ماهگی کولیک آنها کاملا از بین می رود. درمان خاصی برای کولیک وجود ندارد ، اما والدین و پزشکان برای رفع گریه و ناراحتی کولیک در کودک شما پیشنهادهایی دارند که معمولاً در  درمان کودکان  بی تأثیر نیستند و می توانید آنها را امتحان کنید.

نفخ شکم

نفخ شکم نوعی اختلال است که افراد بیشتری را در سه ماهه اول زندگی مبتلا می کند زیرا روده آنها هنوز کاملا رشد نکرده است. این مشکل برای کودکان بین شش تا 12 ماهه نیز شایع است ، زیرا در این مدت آنها برای اولین بار غذاهای کمکی زیادی می خورند که ممکن است باعث نفخ شکم شود.

برای حل مشکل کودک یک رژیم غذایی با فیبر بالا و مقدار کافی آب تهیه کنید. برای کودکان بزرگتر برنامه ریزی کنید که به دستشویی بروید ، جایی که آنها پنج بار در روز روی لگن خود می نشینند ، مثلاً بعد از غذا خوردن. درد ناشی از نفخ شکم می تواند به دلیل تجمع بیش از حد مدفوع در روده بزرگ باشد. این امر به ویژه در کودکان نوپا که ممکن است نتوانند در حین اجابت مزاج مدفوع کامل کنند ، بسیار صدق می کند.

برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد موسسه خیریه زنجیره امید کلیک کنید.

از بین بردن مواد غذایی تولید کننده گاز در بدن کودک شما نیز ممکن است به حل مشکل کمک کند. بنابراین ، هر وقت دچار فشار گاز و درد شد ، به آنچه اخیراً خورده است توجه کنید. یک احتمال نوشیدن مقدار زیادی آب میوه است. بسیاری از آب میوه ها ، از جمله آب سیب و آب گیلاس ، حاوی سوربیتول ، یک شکل غیر قابل هضم قند است که باعث گاز می شود.

برخی والدین نیز معتقدند که قطره گاز می تواند برای کودکان بزرگتر مفید باشد ، اما شما نباید این قطره ها را به کودک نوپای خود بدهید ، زیرا علت اصلی نفخ شکم اغلب عدم توانایی دفع مدفوع به طور کامل است و این به رشد عضلات کودک و نه آنچه او خورد اما اگر کودک شما چندین بار در روز از درد شکایت دارد یا علائم دیگری مانند استفراغ ، اسهال یا تب دارد ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

یبوست

شایعترین مشکل در کودکانی که اخیراً شروع به خوردن غذاهای کمکی کرده اند ، یبوست است. اگر کودک شما کمتر از حد معمول یبوست داشته باشد ، به خصوص اگر در سه روز گذشته مدفوع نداشته باشد و در مدفوع مشکل داشته باشد ، ممکن است دچار یبوست شود. یکی دیگر از علائم یبوست مدفوع سفت و خشک است که دفع آن برای کودک دشوار است.

اگر کودک شما غذاهای کمکی می خورد ، می توانید با تغذیه غذاهایی که مدفوع را شلتر می کند ، یبوست را برطرف کنید ، مانند جو دوسر ، زردآلو ، گلابی ، آلو و نخود فرنگی. اما به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل در رفع یبوست در کودکان ، دادن آب کافی به آنها است که باید جدی گرفته شود ، بنابراین کودک خود را به نوشیدن مایعات سالم ترغیب کنید. ورزش همچنین می تواند به تحریک حرکات روده کمک کند. برای این کار کودک خود را به پشت دراز بکشید و پاهایش را همانند رکاب زدن دوچرخه حرکت دهید.

ریفلاکس

اکثر نوزادان پس از تغذیه یا بعضی اوقات حتی کمی استفراغ می کنند که کمی ریفلاکس طبیعی است و مشکلی محسوب نمی شود. این ریفلاکس زیاد نیست و کودک فشار را تحمل نمی کند و اذیت نمی شود. کاهش ریفلاکس طبیعی نیز راهکارهایی دارد که باید آنها را مطالعه کنید. اما اگر کودک شما خیلی مرتب استفراغ می کند ، ممکن است دچار ریفلاکس معده یا ریفلاکس غیرطبیعی باشد. ریفلاکس غیرطبیعی زمانی اتفاق می افتد که دریچه بین مری و معده کودک به درستی کار نکند و غذا و اسید معده از معده به گلو افزایش یابد. این ریفلاکس که به آن ریفلاکس پاتولوژیک نیز گفته می شود ، می تواند باعث درد معده و احساس سوزش در گلو و سینه شود. بیشتر کودکان در سال اول زندگی خود از ریفلاکس رهایی می یابند.

در مورد گوش درد کودکان بیشتر بدانید

اگر فکر می کنید کودک شما ممکن است دچار ریفلاکس شود ، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. او می تواند روش هایی را برای کاهش علائم و همچنین نظارت بر کودک برای اطمینان از ابتلا یا ریفلاکس یا ریفلاکس به کودک پیشنهاد دهد. دور ، چرخانده نشده است.

حساسیت غذایی

آلرژی غذایی می تواند باعث استفراغ ، اسهال و درد شود. اگر کودک شما مدفوع خونی و التهاب پوستی خارش دار نیز دارد ، ممکن است آلرژی غذایی دلیل آن باشد. اگر کودک شما به غذایی حساسیت دارد ، بدن او به عنوان ماده مهاجم به غذا واکنش نشان می دهد و قصد حمله به سیستم ایمنی بدن را دارد و علائم آلرژی را می تواند خفیف یا شدید ایجاد کند. اگر به نظر می رسد کودک پس از تغذیه دچار مشکل تنفس ، تورم صورت یا لب ، استفراغ یا اسهال شدید ، با اورژانس تماس بگیرید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top