تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/23 - 19:10
کد خبر: 391941

در نامه انتخاباتی دفتر تحکیم وحدت به بهزاد نبوی و غلامعلی حدادعادل مطرح شد؛

نزدیک به ۲ ماه مانده به انتخابات ولی حتی بدنه‌ احزاب سیاسی هم از انتخاب نماینده خود بی‌خبرند!

نزدیک به ۲ ماه مانده به انتخابات ولی حتی بدنه‌ احزاب سیاسی هم از انتخاب نماینده خود بی‌خبرند!

در قسمتی از این نامه آمده است: در ماه‌های منتهی به انتخابات بارها از شما دیده‌ایم که نهادها و شوراهای گوناگونی در راستای انتخاب نفرات انتخاباتی تشکیل داده‌اید؛ لکن حتی خروجی این جلسات در پشت درهای بسته، به گوش مردم نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و غلامعلی حداد عادل دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: متاسفانه احزاب ما رای مردم را به جای طلب کردن از خود مردم، از پدرخوانده‌های سیاسی و آن هم پشت درهای بسته طلب می‌کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای بهزاد نبوی، رئیس محترم نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان (ناسا)
جناب آقای غلامعلی حداد عادل، دبیر محترم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا)

سلام علیکم

انتخابات فرایندی برای حل معضلات و مشکلات کشور با رجوع به رای و نظر مردم و به وسیله‌ی دست توانمند خواست و اراده‌‌ ملت است. لکن این رجوع به رای و نظر مردم زمانی می‌تواند منجر به حل معضلات و کارآمدی ساختار شود که متکی به اراده‌ی محکم آحاد مردم باشد. از همین روی درصد مشارکت بالا در انتخابات‌ها خود عاملی برای تامین امنیت کشور، افزایش قدرت در سطح سیاست خارجه و ایجاد همدلی برای حل مسائل در سطح سیاست داخلی است. در همین راستا چند توصیه در مورد نقش احزاب در افزایش مشارکت سیاسی مردم و ایجاد فضا برای تشکیل دولتی کارآمد ارائه می‌گردد:

1. بی‌تردید دولت یازدهم و دوازدهم به لحاظ آماری بدترین عملکرد را در بین تمام دولت‌ها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران داشته است. تدبیر و امید آقایان کاری با مردم کرده است که ملت امروز از خود به درستی سوال می‌کند؛ اگر بر فرض مثال در این هشت سال به جای روی کار آمدن دولت روحانی، جنگ نظامی بین ایران و کشوری متخاصم به وقوع می پیوست آیا حجم خسارات وارده بدین اندازه بود یا خیر؟

در چنین شرایطی و خصوصا با این حجم از ناکارآمدی، لاجرم افکار عمومی به دنبال مقصر می‌گردد. حال اگر بازیگران واقعی خود را نشان دهند، افکار عمومی آگاه می‌گردد؛ اما متاسفانه در کشور عزیزمان ایران، کسانی که سال ها تمام منابع کشور را در اختیار داشته‌اند، پس از دوران مسئولیت برای فرار از حجم ناکارآمدی‌ها ناگاه لباس اپوزوسیون‌های نظام بر تن می کنند و اساسا مسئولیت سیاسی خود را در به عهده‌گیری شرایط پس می‌زنند.

در چنین فضایی دلیل تمام ناکارآمدی‌ها اصل حاکمیت نشان داده می‌شود و این برای مردم یعنی ناامیدی از تغییر؛ که در نهایت این ناامیدی از تغییر منجر به کاهش اساسی مشارکت خواهد شد. هر کس کم و بیش نقشی در این مورد داشته است، بنابراین مسئولیت خود به اندازه‌ علیتتان در به وجود آوردن شرایط فعلی را بپذیرید و از مردم عذرخواهی کنید.

2. در نظامات سیاسی مطرح دنیا، نهاد احزاب خود عاملی برای گرم کردن تنور انتخابات و ایجاد فضای مشارکت سیاسی برای عموم مردم است. کاندیداهای هر جریان از چندین ماه قبل در انتخابات درون حزبی انتخاب و به عامه مردم معرفی می‌گردند. حال آنکه در کشور عزیزمان ایران یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری حتی بدنه‌ احزاب سیاسی هم از نماینده خود در انتخابات خبر ندارند! در چنین فضایی چطور می‌توان از مردم انتظار داشت با کاندیداهای ناگهانی همراه شوند و یک مشارکت آگاهانه را رقم بزنند؟ متاسفانه احزاب حتی تا این حد برای مردم ارزش قائل نیستند که با تمام قوا و با عناصر اصلی وارد عرصه شوند و متاسفانه پربسامدترین واژه‌ی انتخاباتی یک ماه مانده به ثبت نام کاندیداها، واژه‌ی «کاندیدای اجاره‌ای» است!

3.  در ماه‌های منتهی به انتخابات بارها از شما دیده‌ایم که نهادها و شوراهای گوناگونی در راستای انتخاب نفرات انتخاباتی تشکیل داده‌اید؛ لکن حتی خروجی این جلسات در پشت درهای بسته، به گوش مردم نمی‌رسد. راهکار رای‌گیری شفاف در جهت ایجاد اعتماد و مشارکت درون حزبی پیشکش، لااقل خروجی جلسات خود را قبل از شورای نگهبان به مردم اعلام کنید! متاسفانه احزاب ما رای مردم را به جای طلب کردن از خود مردم، از پدرخوانده‌های سیاسی و آن هم پشت درهای بسته طلب می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب امنیت کشور را وابسته به مارکت سیاسی مردم می‌دانند، در این انتخابات چه آن‌هایی که داعیه ولایت مداری دارند باید برای مشارکت بجنگند، چه آن‌هایی که ادعای حفظ منافع ملی می‌کنند باید برای امنیت کشور تلاش کنند. می‌دانید که فضای رخوت سیاسی حاکم در جامعه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری به نسبت انتخابات‌های گذشته، بی‌سابقه است. میتینگ‌های سیاسی به دلیل شرایط کرونایی کم رونق خواهد بود و طبیعتا به دلیل مسئله‌ی کرونا، ترس از حضور پای صندوق رای مزید بر علت کاهش مشارکت می‌شود. در چنین شرایطی آزمون بزرگ احزاب در ایجاد بستری مناسب برای مشارکت حداکثری خواهد بود.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top